Amundsen Het grote Amundsen-topic

Evilcomputing

Senior Member
Ik zou niet weten waar jij die CSV bestand neer wil zetten.

Je had de dealer even moeten vragen hoe hij dat dan ging doen :)

GewwiT

Lid
Yup, heb zo goed als alle kaarten succesvol op sd geinstaleerd, ging prima. Heb tot nu toe alleen de Benelux kaart gebruikt en deze is goed up to date!

vanturenhout

Senior Member
Ja, hier ook! Zonder problemen Benelux en Frankrijk geinstalleerd. DIt weekend ga ik Spanje er ook bij zetten. Met Benelux had ik ook gelijk de hoofdwegen van Europa erbij.

vanturenhout

Senior Member
Vraagje tussendoor. Ik zocht iets in de Amundsen wat op mijn Igo in ieder geval wel aanwezig was: Als ik een POI zoek, dan liet IGO zien of de gevonden POI op de route lag, door middel van een ander kleurtje. Is dit bij de Amundsen ook te identificeren? Ik dacht het niet te herkennen, maar zag bij de benzinepompen wel verschillende icoontjes voor de pompnamen staan, die ik niet kon herleiden. (ja, ik heb de manual er nog niet op nageslagen.....)

GewwiT

Lid
Ben gisteren en vanochtend wel tegen een probleem aangelopen, nadat ik alle landen op sd heb geïnstalleerd wilde ik nu ook de Important Roads of Europe CD installeren op sd. Na het starten van de installatie kreeg ik vrij snel een melding dat er geen plaats meer was op de sd kaart, dit terwijl er nog minimaal 15GB vrij is op de 32GB Sandisk SDHC kaart...

Iemand hier wellicht ook tegenaan gelopen?

vanturenhout

Senior Member
Hm, is het niet zo dat die al op mee geinstalleerd zijn? Volgens mij bestaat een landen-cd uit het land PLUS de major roads, toch? Ik kan niet spreken uit ervaring omdat de dealer mij al BENELUX gaf, en daarbij de major roads ook geinstalleerd waren. Op het forum waar de kaarten vandaan komen is dit probleem ook voorbij gekomen geloof ik.

... nadat ik alle landen op sd heb geïnstalleerd wilde ik nu ook de Important Roads of Europe CD installeren..
Helpt het als je eerst de Important Roads instaleert en dan pas de landen? Of eerst de grootste kaart daarna de kleinere.
Ik gok dat je bij installatie iets meer ruimte nodig hebt om de bestanden uit te pakken alvorens ze op de goede folders worden opgeslagen.
Ik neem aan dat je de volumes per CD al bij elkaar had opgeteld en op <32G uitkomt.

Een vraag na het doorlezen van veel van de meer dan 750 berichten binnen deze topic:

Heeft iemand 1 of meerdere handige tips vóór het in gebruik nemen van het Admundsen systeem?
Ik heb het besteld icm de MoBridge en maak gebruik van de iPhone 3G. Mijn auto wordt eind deze maand geleverd.

Hopelijk heeft iemand een simpele maar belangrijke tip. Dank alvast!

jalex_h

Forumguru
@ Golfertjuh, schaf alvast een SD-kaart aan waar flink wat Gigabytes op kunnen en begin die alvast vol te laden met muziek.
Bedenk daarbij wel hoe je je muziek wil ordenen (op artiest, periode, soort etc) en maak de daarbij behorende mappenstructuur aan. De Amundsen is geeft namelijk gewoon op alfabetische volgorde de bestanden weer, dus als je pak'em beet 563 nummers erop zet zonder deze in mapjes te plaatsen, ben je nog wel even aan het zoeken....

@ Golfertjuh, schaf alvast een SD-kaart aan waar flink wat Gigabytes op kunnen en begin die alvast vol te laden met muziek.
Bedenk daarbij wel hoe je je muziek wil ordenen (op artiest, periode, soort etc) en maak de daarbij behorende mappenstructuur aan. De Amundsen is geeft namelijk gewoon op alfabetische volgorde de bestanden weer, dus als je pak'em beet 563 nummers erop zet zonder deze in mapjes te plaatsen, ben je nog wel even aan het zoeken....

Kijk, da's een super tip. Daar had ik nooit aan gedacht en idd een hele lading muziek erop geprikt zonder enige volgorde.
Top! Bedankt! :-)

Nog tips mbt de navigatie iemand?
Op voorhand dank.

GewwiT

Lid
@1200ccTDI
Ik wil het inderdaad nog eens proberen met een lege sd kaart, 32GB zal dan genoeg moeten zijn, al heb ik nu nog maar iets van 15 of 16 GB in gebruik incl. Muziek en 4GB aan navigatie bestanden volgens de Amundsen....

Evilcomputing

Senior Member
Hoe doen jullie het normaal? Lege sd kaart of overkopieren ?

Vandaag moest ik even op en neer naar Venlo. Op mijn bestaande kaart verzameling de nieuwe major roads en Benelux gekopieerd. Welke overgens goed ging.

4 gb sandisk ding

rweersch

Actief lid
@Evilcomputing: ik snap je vraag niet helemaal. Wat wil je naar waar kopieren? Je kunt de cryptnav-folder probleemloos op een aantal SD-kaarten kopieren, als je dat bedoelt.

Voor eenzelfde auto heb ik begrepen. Op andere auto werkt de SD die gemaakt is voor een andere auto niet.
CD op een lege SD in de auto overnemen duurt tot 1 uur/CD.

Evilcomputing

Senior Member
Precies het gaat over cd naar sd kaart kopieeren nemen jullie dan een lege sd of kopieeren jullie hem over de bestaande mappen heen?

En het klopt ook dat je niet zomaar de cryptnav kan kopiëren voor een andere amundsen

rweersch

Actief lid
Uiteraard werkt dat alleen in de auto waar de CD's op de SD gekopieerd zijn. Maar zo kun je voor jezelf een aantal backups maken.
Maar Evilcomputing, ik snap het idee achter je vraag niet helemaal. Ik heb twee kaartjes in gebruik, beide 8 GB, waar op elk kaartje de cryptnav staat, en de nodige GB's aan MP3's. Eentje was een nieuw kaartje, de andere had ik al een tijdje (stond de muziek zelfs al op) en heb ik gewoon de cryptnav folder bij geplaatst.

Bovenaan Onderaan