Amundsen Het grote Amundsen-topic

hemi24

Forumguru
@Stiebolt: probeer eens "Setup" > "Systeem" > "Aircoweergave"; kan het zijn dat de optie hier uitgeschakeld is?

ik heb gekeken en deze optie zit er niet tussen in het lijstje dus ik moet dit aangeven bij dealer als de 1000km beurt gedaan word toch bedankt voor de snelle respons :)

Stevens

Nieuw lid
Een vraagje, mijn Superb is in bestelling met een Amundsen navi op. Ik heb onlangs met een nieuwe VW passat gereden met een rns 315 op. Is die Amundsen nu hetzelfde? Want dan heb je heel Europa erop staan als ik mij niet vergis. Wat is dan nog het grote verschil met de Colombus, buiten het iets groter scherm en de HD?
Bedankt!

hemi24

Forumguru
split screen navigatie, importeren van POI's vanaf de SD, DVD-weergave, navigatie met meerdere tussenstops, mogelijkheid om tijdelijke wegblokkades in te voeren, om maar wat opties te noemen...
Uitlevering van het tweelingbroertje van de RNS315 start vanaf week 22 (modeljaar) als ik me niet vergis?

Gaat het om de uitlevering vanaf week 22 of productiedatum vanaf week 22 ?
Mijn Superb Combi Greenline Ambition Businessline wordt namenlijk in week 20 geproduceerd.

quorumz

Actief lid
weet iemand hoe ik de firmware van de rns 310 kan upgraden? sommige collega's kunnen via settings verkeerstekens aan/uit zetten (bv snelheid linksboven) en ik heb de hele optie niet

Ik ben bezig met het bestellen van een Fabia Combi Greenline (lease)
Heb alle mogelijke opties erop gegooid en dus ook nog maar de 12V aansluiting kofferbak erbij gedaan en navigatie CD's.

Wat krijg ik voor 168 euro aan CD's?
Bestaan er ook CD's voor Roemenie?

Ik vind 150 euro per cd wel erg veel zeg. Is er geen alles in één cd? Voor europa?

maartenv84

Senior Member
split screen navigatie, importeren van POI's vanaf de SD, DVD-weergave, navigatie met meerdere tussenstops, mogelijkheid om tijdelijke wegblokkades in te voeren, om maar wat opties te noemen...
Uitlevering van het tweelingbroertje van de RNS315 start vanaf week 22 (modeljaar) als ik me niet vergis?

Hier ben ik dus ook wel benieuwd naar... Zal zomaar kunnen zijn dat ik dus een nieuwe versie Amundsen (RNS315) krijg... Zoals jij het hierboven omschrijft, zou ik helemaal blij zijn als ik dat krijg :)

weet iemand hoe ik de firmware van de rns 310 kan upgraden? sommige collega's kunnen via settings verkeerstekens aan/uit zetten (bv snelheid linksboven) en ik heb de hele optie niet
Wanneer je de nieuwste kaarten (2010) installeert kun je verkeerstekens weergeven.

Heeft iemand ervaring met de cd's die op marktplaats aangeboden worden voor 7,50. Ik neem aan dat het daar om kopieën gaat. Het is dus wel mogelijk...

Mijn Fabia wordt volgende week besteld, heb ik kans op de rns315?

Wie heeft het over Illegale kopieën? Ik heb het over een thuiskopie, waarvoor je gewoon geld betaald bij de aankoop van je lege cd'tjes. Ook als ik naar de buurman loop om een kopie te maken, valt dit onder de thuiskopie.

Maar goed is er ergens een overzicht van alle beschikbare cd's? Hoe doen andere mensen dat als ze niet 150 euro per land willen uitgeven???

andrehj

Forumguru
Er zijn ook mensen die deze kaarten downloaden, maar dat zal wel niet helemaal legaal zijn (maar hetzelfde vraag ik mij af bij dealers die wel "even als service" de kaarten op je Amundsen of Columbus zetten maar je niet de CD's of DVD meegeven....)

Ericpeeke

Actief lid
Wie heeft het over Illegale kopieën? Ik heb het over een thuiskopie, waarvoor je gewoon geld betaald bij de aankoop van je lege cd'tjes. Ook als ik naar de buurman loop om een kopie te maken, valt dit onder de thuiskopie.

Naar de buurman (of naar een torrentsite) lopen voor een kopie is alleen toegestaan als het om audio of video gaat. Dat is die rare uitzonderingspositie die Nederland heeft, waardoor het downloaden van beeld en geluid hier rechtmatig is. Van een navigatie-CD mag je alleen een kopie maken voor eigen gebruik (dus je mag je eigen CD overzetten op een SD-kaart en die gebruiken i.p.v. je CD). Ook de dealer die kaarten op je Amundsen zet is in feite onrechtmatig bezig als-ie vervolgens ook niet de originele CD's aan je geeft.

Maar goed is er ergens een overzicht van alle beschikbare cd's? Hoe doen andere mensen dat als ze niet 150 euro per land willen uitgeven???

Je zou een tweedehands Navigatie-CD kunnen kopen. Kijk eens op Marktplaats, Ebay of dit forum (bv. hier ;))

Ik zat namelijk te kijken om volgend jaar met de auto naar roemenie te rijden, maar dan heb ik nodig:
Duitsland
Tjechie
Oosterijk
Slovenië
Hongarije

750 euro voor het bovenstaande zie ik niet zitten 

EdK

Forumguru
Snap de problemen niet, dat je je druk maakt over die € 750,00 !
Je weet als je je van te voren hebt georienteerd dat je bij dit navisyteem dus nog extra kosten komen voor het kaartmateriaal.
En als dit dan een probleem oplevert financieel of op een andere wijze dan moet je van dit systeem gewoon afzien.

Alternatieven ?? genoeg, meer dan genoeg !

bv: 2 dins heeft Kenwood in combinatie met Garmin meerdere systemen in de aanbieding die zelfs nog goedkoper kunnen uitvallen dan de VAG systemen en waar je west en oost europa aan kaart materiaal erbij hebt. En na aanschaf zelf nog een gratis kaartupdate mag doen zodat als je start je een up to date systeem hebt.
Dan heb je de fabrikanten TomTom en Garmin met hun zuignap systemen die stukken goedkoper uitvallen en ook meteen het kaartmateriaal hebben waar jij naar zoekt !

Wil je al het bovenstaande niet om welke reden verder dan ook, ga dan hier niet klagen over dure kaarten etc en waar die wel goedkoop verkrijgbaar zijn
Want dan kom je maar op één adres terecht en dat is de plek van het illigale circuit en volgens de forum regels wordt daar niet over gesproken !

deusjevo

Forumguru
Ik zat namelijk te kijken om volgend jaar met de auto naar roemenie te rijden, maar dan heb ik nodig:
Duitsland
Tjechie
Oosterijk
Slovenië
Hongarije

750 euro voor het bovenstaande zie ik niet zitten

Dat zou ik ook nooit doen...
Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet wat het voordeel is van een Amundsen.
Heb nu een Navigon 40 Plus op 't oog, kost 150 euro incl. kaarten van ruim 40 landen, TMC, actieve rijstrookassistent enz enz.
Het enige "voordeel" van een Columbus of Amundsen of blijft voor mij dat het altijd in je auto zit (klaar om gejat te worden... :grin:)

Het voordeel is dat hij lekker ingebouwd is! Alles in een... Telefoon, radio, navigatie.
Maar ja ik kan altijd apart voor vakantie een losse kope van navigon voor 150 euro...

jalex_h

Forumguru
Duitsland
Tjechie
Oosterijk
Slovenië
Hongarije

750 euro voor het bovenstaande zie ik niet zitten 

Met de doorgaande wegen kom je al een heel eind, er vanuitgaande dat je in de landen waar je doorheen reist alleen de doorgaande wegen neemt.

Bovenaan Onderaan