Amundsen Het grote Amundsen-topic

Miez1

Forumguru
@Golfertjuh, dat is een mooi bruikbare functionaliteit als je afzonderlijk kan kiezen waar je welke info wilt hebben. (Offtopic, mooie Superb heb je trouwens ! Ik heb lang getwijfeld of ik een witte zou bestellen).

Bedankt en grt.

Miez

RNS315 vanaf week 22

Net gelezen op: http://www.skoda-auto.com/COM/about/info/news/news/Pages/2011_38_model-year-2012.aspx

A year has passed and ŠKODA is back again with innovations and changes to make its offering even more attractive. Made to all of the brand's model lines, the improvements will be applied to vehicles produced from Week 22/2011 on.

Škoda has also innovated radios, navigation systems, MDI interfaces and GSM phone pre-installation across its model lines. Probably the most interesting innovation is the Amundsen navigation system that newly includes maps and a GSM II hands-free module for safe and easy phone communication while driving. Optionally, the system can include a DAB receiver.

Dit moet toch de nieuwe RNS315 zijn die iedere Skoda dus krijgt vanaf productieweek 22.

Ik heb alleen bluetooth erbij gekocht voor 300 euro die dus overbodig zou zijn omdat het al in de Amundsen zit.

tmkoster

Nieuw lid
Welke landen zit er nu echt op een door de dealer geleverde SD kaart? [...] ...
Zal zelf antwoorden om mijn vraag. Voorzover ik kan nagaan bevat mijn "Europa" SD kaart:

• In elk geval NIET: Verenigd Koninkrijk en Ierland (!); Bulgarije, Roemenie, Griekenland; en het de voormalige Soviet Unie.
  • Alleen doorgande wegen (?; dwz ik kan wel plaatsen op zoeken, maar geen straten in die plaatsen; en waarschijnlijk zitten niet alle plaatsen erin): heel Scandinavie (!), inclusief Denemarken (en dat terwijl ik binnenkort naar Denemarken ga); het grootste deel van jet voormalige Joegoslavie; Albanie; en Polen.
  • Compleet (hoewel ik voor de compleehheid niet kan instaan; ik kan in elk geval straten opzoeken); Tsjechie, Slowakije, Hongarije, Slovenie, en alle verdere landen ten westen daarvan
Met name het geheel of gedeeltelijk ontbreken van het Verenigd Koninkrijk en Scandinavie verbaast mij ten zeerste ...

Vandaag even de nieuwe kaarten geinstalleerd (v3)
En maar even een grotere SD-kaart besteld. 4Gb i.c.m. muziek is toch net te weinig.
Maar ik denk niet dat ik alles er gelijk op zet.
(Ik heb nu op cd: Benelux, Germany, France, Alpen, Iberia (Spanje/Portugal), Italie, UK (+Ierland?) en Verbingdungsstrassen=Major roads?)
Polen en Oost Europa moet ik dan nog maar met V2 doen.

Weet iemand ook of je bijvoorbeeld na de vakantie Italie er weer apart kan afhalen?

GewwiT

Lid
@Edgecrusher, je kan een bepaalde kaart makkelijk verwijderen als je deze bijv. niet meer nodig hebt.
Wanneer je in het navigatiemenu zit en je drukt op de setup knop heb je onderaan "Database Navigatie" hier kan je kijken welke landen er op SD staan en kan je ze ook één voor één of allemaal tegelijk wissen.

Succes!

Dank je, ik heb het gevonden. Voorlopig red ik het wel met benelux, major roads en germany op SD, de rest heb ik maar beperkt nodig.

Volgens mijn dealer ben je bij de nieuwe Amundsen nog steeds de Mobrigde nodig voor 500 Euro om de handsfree van de Amundsen echt te gebruiken.
Hij heeft hiervoor naar de distributeur gebeld en die deelden dit mee.

Wee iemand of dit echt waar is?
Dit verhaal valt dus dubbel uit te leggen:
Probably the most interesting innovation is the Amundsen navigation system that newly includes maps and a GSM II hands-free module for safe and easy phone communication while driving.

maartenv84

Senior Member
In de internationale berichtgeving staat inderdaad dat de Amundsen inclusief BT module geleverd wordt.

Echter mijn dealer heeft daarop het volgende geantwoord:
Elk land mag zo zijn eigen "standaard" hanteren. Voor Nederland blijft dat de Amundsen zonder BT module, maar wel de kaart Europa.

@MaartenV84: Weet je of die kaart van Europa op detail nivo is op bijv alleen Benelux met hoofdwegen van de rest van Europa?

radekker

Nieuw lid
Ik geloof er helemaal niets van.
Er moet trouwens wel extra betaald worden voor een MDI aansluiting (150) en BT telefoonvoorbereiding (330), terwijl dat allemaal standaard al op de RNS 315 zit.

djmshell

Senior Member
Bij de faab gleenline staat de admundsen ook bij opties voor 0,- Hier gelijk mijn dealer maar eens over gebeld. hoe dat zit.
Volgens hem fout op de site. Hem aangegeven ik het er als nog in wilde hebben in mijn bestelde auto als het idd niets extra kost.
dealer zei dat het niet meerkon. Mijn auto was al te ver in de bestelling aldus hem ( productiedatum week 26) . als ik het er alsnog in wilde hebben koste het me 1100,- omdat ze het dan achteraf in moesten bouwen.

JaapJan

Nieuw lid
Ik heb deze week 10 V3 CD's en een 8GB SD ultra kaart gekocht voor 80E. Werkt allemaal prima. Als mensen interesse hebben, PM me even!
Grt

Ericpeeke

Actief lid
Als het orginele CDs zijn heb ik interesse; als het kopieën zijn heb je je laten afzetten. Een 8 GB SD-kaart en 10 lege CD-ROMs kosten niet meer dan een paar tientjes (plus misschien nog een biertje voor de moeite van het branden van de schijfjes). Maar er zijn altijd types die illegaal software verkopen en daar dan ook nog eens vette winst op durven te maken.

JaapJan

Nieuw lid
Als het orginele CDs zijn heb ik interesse; als het kopieën zijn heb je je laten afzetten. Een 8 GB SD-kaart en 10 lege CD-ROMs kosten niet meer dan een paar tientjes (plus misschien nog een biertje voor de moeite van het branden van de schijfjes). Maar er zijn altijd types die illegaal software verkopen en daar dan ook nog eens vette winst op durven te maken.

Het zijn kopieen, maar die vent kocht de originelen zelf en dan kopieerde hij ze. Hij had de originele bij zich toen we afspraken. 8GB Scandisk Ultra kaart kostte bij de Mediamarkt een 30E en de CD's denk ik een 10tje maar hij kwam vanuit breda wel richting rotterdam dusja, veel winst maakt hij er niet op maar hij probeerde wat terug te verdienen!

Bovenaan Onderaan