Amundsen Het grote Amundsen-topic

jalex_h

Forumguru
@Gorefest
Als je echt veilig wilt rijden, bel je niet als je rijdt.
Zo bezien krijg je standaard de veiligste oplossing :winkie:

piair1982

Forumguru
Inmiddels heb ik ook update BENELUX V3, het lijkt erop alsof de routes makkelijker (lees sneller) berekend worden. Plus dat eindelijk een paar wegen op de kaart staan die er eerst niet waren.

Mijn wagen gaat binnenkort binnen voor onderhoud. Het is een octavia combi fl 2009 met amundsen.
Weten jullie of er een software update is of niet voor de amundsen.
De nieuwe amundsen (rns 315) is dit enkel software matig een ander toestel of is het een volledig nieuw toestel

De RNS315 is hardwarematig een ander apparaat. Een RNS310 is niet d.m.v. een firmwareupdate te upgraden naar de RNS315.

ARJWK

Nieuw lid
Afgelopen weekend lang weekend weg met mijn half jaar oude Octavia combi met amundsen. Alleen voor de derde keer dat mijn GPS verspringt. Meestal corrigeert hij zich na 10 tot 20 minuten maa rnu bleef hij verkeerd aangeven. Is er een gps reset mogelijk, of kan alleen de dealer dit?

Groet

p2d38a

Nieuw lid
SD kaart

ik heb een gewoon SD kaartje en dat werkt prima. ik heb een SDHC 32 gb class 10 gekocht en dit werkt niet. ik heb al verscheidene keren geformateerd maar geen resultaat. SDHC kaartje werkt perfect in pc. Heeft iemand hier ervaringen mee?

Zelf heb ik een "Transcend [FONT=&quot]32 GB SD Card ULTIMATE SDHC Class 10". Werkt probleemloos tot nu toe.
'k Kan me niet goed herinneren of en waarop ik 'm geformatteerd heb. 'k Ben er bijna zeker van dat ik 'm niet heb geformatteerd in de Amundsen.

[/FONT]

gjb

Nieuw lid
Heb de Amundsen in mijn nieuwe O2 1.8 tsi met inmiddels alle kaarten (v3 2011) en veel muziek op sd (16gb). Alles werkt echt perfect !!! Wel even de tijd nemen om alles te doorgronden maar is dan een prima alles in een systeem. Ook handig is de aangegeven max snelh met name in D :grin:.

maartenv84

Senior Member
De nieuwe Amundsen heeft ook geen Vlaamse stem meer, maar een Nederlandse. Schijnt een hele verbetering te zijn.

TL@

Forumguru
Dat kan ik mij NIET voorstellen.

Vind ik ook jammer aan de Columbus, die vervelende stem. Hadden ze nu geen vrolijk Antwerpse kunnen nemen :laugh: ipv Koniging Beatrix :uitlachen:

Tja, nog steeds beter dan iemand van ons eigen Koningshuis :biggthumpdown:

gjb

Nieuw lid
Is die "nieuwe" Amundsen nog een rns310 of is dat de rns315 geworden ? Heb begrepen dat sinds kort wel de kaarten van Europa op sd bijgeleverd worden . . .

hemi24

Forumguru
Het kaartmateriaal van west-europa is voorgeinstalleerd op het interne flash-geheugen, en daarmee schijnt de Amundsen+ (vanaf productieweek 22) van dit jaar de Skoda-versie van de RNS315 te zijn.
Volgens VW werkt de RNS315 nu ook met importeren van visitekaartjes via SD: http://www.volkswagen.de/de/navigation/adressnavigation.html

Soms best handig heb ik ontdekt! Ik gebruik het al langer met mijn Columbus.

Bakkertje

Forumguru
Klopt, ook mijn dealer heeft contact opgenomen met PON en Bluetooth is nog altijd als optie dus extra betalen.

Naar het schijnt zit er in de RNS315 (Amundsen+) een soort van verborgen bluetooth module. Na wat zoeken kwam ik onderstaande info tegen:
http://www.vwpassat.nl/viewtopic.php?f=125&t=39775

Met een microfoon, vagcom en een kabelsetje zou het te activeren moeten zijn! Ben wel benieuwd of dit echt zo werkt en of het ook voor de nieuwe Amundsen zo werkt, de mijne is inmiddels besteld met een mobridge als accessoire en die kan dan vervallen..

Microfoon wordt op ebay verkocht voor zo'n 17 Euro. In te bouwen in de binnenverlichting. Moet dan alleen nog geactiveerd worden in de Amundsen.

Bakkertje

Forumguru
Op een duitsforum heb ik de instelcodes gevonden die nodig zijn om bluetooth te activeren met behulp van vcds in de RNS315 (Amundsen+). Er wordt daar gesproken over byte 3, bit 5 uit, codering 000004110400000000021000 http://www.vagcomforum.de/index.php?showtopic=11495

Bluetooth zou daarmee simpel te activeren zijn en met een microfoon aangesloten bespaar je dus een boel euro's. Ik weet niet of de stuurwielbediening dan werkt, maar het schijnt wel dat je over bluetooth audio kunt streamen naar de amundsen+/rns315

Iemand hier in de gelegenheid dit te controleren?

adjego

Actief lid
Ik ben bereid om iemand met een Amundsen+ te helpen met het eventueel activeren van de bluetooth in het systeem. Bij interesse, stuur me een PM.

Bakkertje

Forumguru
@tte, volgens mij kun je op de amundsen geen sms-en intypen, dat wil je ook niet tenzij je stilstaat en dan kun je het net zo goed op je telefoon doen toch?

@adjego, ik heb m'n nieuwe S2 nog niet, anders had ik het graag geprobeerd. Ik heb wel een mailtje gestuurd naar de fabricant om na te vragen of er een verschil is tussen de rns 315 en de amundsen. Er gaan verhalen de ronde dat de optie niet in de amundsen zou zitten en wel in de rns315, dat lijkt me erg stug. Ik kan me niet voorstellen dat ze daar een apart type voor maken.
Ik zou het graag voor de levering van m'n S2 willen weten, dan kan ik de mobridge laten zitten en voor dat bedrag andere leuke dingen bedenken. (sunny boys, chrome stootstrips, imperial, enz..)

Bovenaan Onderaan