Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
Nog even wachten @Kanerr , vanavond weet ik of ik hem dit weekend mag gaan halen, dan is mijn maatje hopelijk op de keuring geraakt om dat papier te tonen, het is natuurlijk voor iedereen een lastige periode om alles geregeld te krijgen.
 

Fmoon

Forumguru
Wat een andere weg moet je belopen dan in Nederland, hier ga je naar het dichtstbijzijnde overschrijf kantoor die je in elke hoek van de straat hebt en het is geregeld met 5 minuten. Laatste loodjes @JeSko!
 

Chrisjemol

Forumguru
Of gewoon met je digid app op de rdw site digitaal overschrijven… dat is echt 1 minuut werk.

Maar het is niet anders!
 

JeSko

Forumguru
Ja is een gedoe, maar normaal heb ik hem zaterdag mannen. Had wat meer voeten in de aarde maar het komt goed, België is zowiezo al een Rattennest qua papierwerk en instanties die meer niet dan wel werken, en die feestdagen maken dat nog eens dubbel zo erg.
 

leon-cupra

Forumguru
@Fmoon op zich is het geen slecht systeem. Als koper weet je dat de wagen volledig wordt nagekeken/gecontroleerd. Komen er dan gebreken naar boven die je als leek niet kan weten , weet je ze wel op voorhand en dient de koper dit nog te herstellen of annuleer je de verkoop.

Probleem is gewoon dat de wachttijden bij de keuring sinds corona abnormaal lang zijn.
 

hemi24

Forumguru
Het idee achter het systeem zal briljant zijn, maar als ik het Belgs wagenpark zo bekijk heb ik niet het idee dat dit significant betrouwbaarder is dan de omliggende landen...
Goed voor de bureaucratie, maar verder..?

:koffie:
 

JeSko

Forumguru
Nog geen zaterdag, maar morgenvroeg is hij er dan toch echt :)

Morgen in alle vroegte komt mijn maatje hem persoonlijk brengen, hij moet dan nl hier in de buurt zijn om nog een andere reden. De documenten om in te schrijven liggen nu bij de verzekeraar, ik verwacht de platen dus ergens begin volgende week te hebben, wellicht dinsdag gezien de werking van de post ( nummerplaten in België worden nog met de post gebracht, why? Geen idee ). En dan is het rijden maar :D

Ik ga vanacht wellicht slecht slapen :wavecry: :laugh:
 

leon-cupra

Forumguru
Heb je doorgegeven aan de verzekering om hem al vanaf zaterdag te verzekeren? Zou het zelf niet willen dat er een onverzekerde wagen op de oprit staat. Je weet maar nooit.
Indien niet , laat hem maar mooi staan bij jouw maatje.
 

EdK

Forumguru
ik verwacht de platen dus ergens begin volgende week te hebben,
Mag hij dan zonder platen op openbare weg voor de deur staan ??
Of blijven de platen dan van maatje er op zitten maar mag je er alleen niet mee rijden....
 

EdK

Forumguru
Jawel Leon en daarna gewoon uitprinten en in plastic sealen...... zo simpel bijna simply clever.....
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra en @EdK

Auto word tijdelijk gestald bij mijn grootmoeder, achter gesloten poort op privé terrein, daar hebben we ook afgesproken dus de auto word rechtstreeks naar daar gereden. Je mag trouwens geen auto zonder platen tegen het straat parkeren, dan takelen ze hem als ze het zien, los van het risico op schade.

En via de garage zou dit toch moeten kunnen, of via de keuring, platen aanvragen en afhalen, maar goed Post js natuurlijk gemakkelijk als je geen tweede auto hebt dan kan je je plaat nl niet zomaar ergens ophalen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Jawel Leon en daarna gewoon uitprinten en in plastic sealen...... zo simpel bijna simply clever.....
Een BE nummerplaat heeft een speciale markering waardoor iedereen weet dat het een geldige nummerplaat is. Met gewoon printen zou je een valse plaat kunnen maken.
Clever van de Be overheid ;)
 

leon-cupra

Forumguru
En via de garage zou dit toch moeten kunnen, of via de keuring, platen aanvragen en afhalen, maar goed Post js natuurlijk gemakkelijk als je geen tweede auto hebt dan kan je je plaat nl niet zomaar ergens ophalen.
Dan moet de plaat ook van Brussel naar de garage , keuring , … en wie doet dat … ook Bpost :pieker:
Maar snap waar je naar toe wilt, maar dan zit de BE overheid met het probleem zoals beschreven in mijn vorige post aan Edk.
 

EdK

Forumguru
In NL kun je naar bedrijven toe die er een vergunning voor hebben om kentekenplaten te maken.
Was bij de Fab 3 de plaat voor kwijt, en dan ga je met je papieren naar zo'n toko toe en uurtje later rij je weg met twee nieuwe platen en melding bij RDW.
Komt alleen wel een 1 boven een - te staan....
 
Bovenaan Onderaan