Jesko's Octavia VRS !

EdK

Forumguru
Wat ik dus alleen niet begrijp @JeSko
Bij ons is kenteken dat bij de wagen behoort
Maar bij jullie is het in theorie toch dat het bij de persoon hoort !?
Maw als jij je wagen verkoopt dan gaan de platen er af !?
Die zou je dan dus moeten ontvangen en op je nieuwe wagen moeten kunnen plaatsen en dan is het alleen nog een papierverhaal om de juiste wagen dan te benoemen bij de nieuwe !?
Of moet je oude inleveren en die worden vernietigd en om de economie draaiende te houden moet je dan weer nieuwe op je nieuwe plaatsen !?
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Je kan platen bijhouden nadat je auto verkocht is, maar dan moet je wel elk jaar verkeersbelasting betalen. Dus als je je auto verkoopt en je weet dat je toch een andere gaat kopen, is het beter de plaat bij te houden, maar anders betaal je jaarlijks verkeersbelasting voor niets en dat kan je dan oneindig doen als je wilt, je moet de plaat niet schrappen wanneer je geen auto meer hebt. Daarom was de plaat van mijn Superb weg, ik had geen datum in gedachten wanneer ik een andere auto ging rijden, dus daarom heb ik deze toen laten schrappen.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

EdK

Forumguru
Oh oke duidelijk nu ! @JeSko
Was me gedachten gang over jullie kentekenplaat gebeuren toch zoals het is....
Maar doordat je deze geschrapt hebt vanwege besparen, krijg je dan nu wel een compleet nieuw kenteken ?
Of word je oude gewoon weer uit het archief gehaald en weer actief gezet op jouw naam met huidige wagen eraan geplakt ?
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Ja ik krijg een geheel nieuwe plaat, oude was 1-wcz-920, nu word het alvast een nieuwe plaat startend met cijfer 2, dus 2- xxx - xxx, aangezien de nieuwere platen met 1 allen uitgegeven zijn. Die oude plaat kan ik niet terugkrijgen, zij kiezen voor mij een letter cijfer combinatie die nu aan beurt is, daar kan je niets aan veranderen. Of je moet een dure gepersonaliseerde nemen. En een oude geschrapte plaat word volgens mij ook niet opnieuw ondergebracht onder een andere naam, geschrapt is voorgoed geschrapt.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Herzog Jan

Forumguru
En zo blijkt maar weer dat 1 Europa toch 1 grote farce is.
Ik heb een paar jaar in Duitsland gewoond en daar gaat het aan- en afmelden van voertuigen veel gemakkelijker.
 

Herzog Jan

Forumguru
Als ik de eerste keer wist welke weg ik te bewandelen had met het invoeren van mijn auto in Duitsland was ik met een uur klaar geweest, inclusief kentekenplaten en al. Zonder afspraak. Rijden met die hap.
Toen ik weer terug naar Nederland ging heeft het 2 weken geduurd eer ik weer kon rijden.
Als ik dan lees hoe het er bij jullie in België aan toe gaat... God verhoede dat dat de Europese norm gaat worden.
 

leon-cupra

Forumguru
Toch niets verkeerd met het BE systeem. Controle voor overzetten van eigendom is alleen maar ten goede voor de koper. Ingevoerde wagens worden ook gecontroleerd op ernstige gebreken. Denk dat je dat systeem alleen maar kan toejuichen (hoe de werking binnen het systeem verloopt, dat is iets anders).

En Jef woont gewoon aan de verkeerde kant van BE. In west-Vlaanderen heb je gewoon binnen de week een afspraak. West Vlamingen werken dan ook wat harder :deuk:

Ik heb al nummerplaten ingeleverd om aan mijn verzekeringscontract onderuit te kunnen. Bij iedere wagen doe ik een offerte ronde. Meestal is mijn eerste jaar nog niet om en kan ik niet veranderen van maatschappij. Nummerplaat laten schrappen en nieuwe nummerplaat aanvragen lost dit op :deuk:
 

SuperBeeb

Forumguru
Ik zou maar vast op zoek gaan naar de opvolger van de RS. Kan je op tijd beginnen met overschrijven...wat een gedoe vergeleken met NL :banghead:
Je kunt hier vandaag een auto kopen en deze op dezelfde dag op je naam zetten en verzekeren.

@Herzog Jan Momenteel zijn de wachttijden in Duitsland op sommige plekken enorm lang, je moet reserveren voor een plekje of heel vroeg in de rij te gaan staan. Er is zelfs handel in reserveringen.
 

Herzog Jan

Forumguru
Momenteel zijn de wachttijden in Duitsland op sommige plekken enorm lang, je moet reserveren voor een plekje of heel vroeg in de rij te gaan staan. Er is zelfs handel in reserveringen.
Oh is het daar ook al zo erg ?
Okee, ik spreek dan wel over begin 2012.
Naar het Straßenverkehrsamt, nummertje trekken, aanmelden, bij de 'buren' (meestal zaten ze binnen 100 meter) een kentekenplaat laten maken, stickers plakken en betalen.

Maar ik blijf het van de zotte vinden dat je weken moet wachten totdat je met je 'nieuwe' auto de weg op kunt.
 

JeSko

Forumguru
@Herzog Jan

Dat ik weken heb moeten wachten komt wel niet door de aanvraag die loopt voor de verzekering en de daaraan gekoppelde platen, dat komt puur door de keuring die helemaal volgeboekt schijnt te zijn, en dan vooral de keuring voor verkoop, dat is echt een drama. Normaal kon de auto zelfs pas half Januari gekeurd worden voor verkoop, zonder deze keuring VVK doorlopen te hebben kan je in België als particulier geen auto inschrijven, gelukkig was er een plekje vrijgekomen en is mijn kameraad daar rap op kunnen inspringen, anders had ik de auto nog lang niet gehad.
 

Okki

Donateur
Ik had geen datum in gedachten wanneer ik een andere auto ging rijden

Hoe zat dat dan met dat Honda project? Had je daar je Suberb platen niet voor nodig?
Of stond die ook van de openbare weg?

Voor € 1.000 zou Ik trouwens wel gepersonaliseerde platen genomen hebben. Alleen.....wat moet je erop zetten?
 

leon-cupra

Forumguru
Voor € 1.000 zou Ik trouwens wel gepersonaliseerde platen genomen hebben. Alleen.....wat moet je erop zetten?
Mijn vorige baas had zo een plaat met “me happy”. Toen het zakelijk wat minder ging , hadden we als plan een foto te maken van zijn wagen en nummerplaat en daar “me not happy” van te maken. :deuk: Toch maar niet gedaan , blijft toch je baas :pieker:

Dit kan vb ook (alé nu niet meer want die combi is al bestaande )
IMG_3343.jpeg
 

Speedhunter

Forumguru
Het is leuk dat kan in BE die perso platen maar nogal duur, ik heb gehoord dat het in Duitsland iets van een 10 euro is maar de keuze is niet zo vrij als bij ons gezien de letters van de regio er moeten opstaan.
 
Bovenaan Onderaan