Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
@JeSko aan de wagen te zien duidelijk dat hij zijn zin doet :deuk:Maar uiteraard mooie eigenschap.

Maar die sticker … tja, … moest Menno er nog zijn , had hij een mooi wetenschappelijke onderbouwing aan kunnen geven maar voor nu …we laten het erbij rusten … ieder zijn ding ;)
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ja ik had Menno zijn reactie nog graag gezien op deze auto, denk dat hij er wel weg van zou geweest zijn, alé vooral van de motorische aanpassingen dan, niet zozeer van de optische aanpassingen.
 

Chrisjemol

Forumguru
Leuke wagen!
Idd alle poespas eraf, mooie sleeper
En groter scherm is best mooi in deze. Werkt wss ook beter dan het O4 systeem
Heb een O4 en dat infotainment is een ramp, crasht om de haverklap
Zou blij zijn met zo’n O3!
 

JeSko

Forumguru
@Chrisjemol

Ja een sleeper zal het niet worden, daarvoor vallen bepaalde zaken te hard op, maar iets anoniemer word hij wel hoor. Dan is het een perfecte daily, kan namelijk met deze hoe die nu staat netjes de oprit oprijden bij mijn Oma, de Mazda moet helemaal schuin erop en ik kom niet achter de poort dankzij de poort stopper in het midden. Met deze allemaal geen probleem. Infotainment zegt me weinig, heb het geprobeerd bij de Superb maar nu zegt het me niets meer, zit een dik aftermarket soundsystem in plus aftermarket versterker, dus ik heb dikke muziek in de auto en dat is voldoende, al die gadgets en mooie schermen die bevriezen bij het minste :arghh: neen, ik ga passen. Zo'n systeem kost dan ook nog eens 5-700 euro, en dat voor een evenzeer gedateerd scherm dat wat groter is, maar evenzeer geen waze of android auto kan tonen is me te gortig.

Btw heb jij nu een O4??
 

Fmoon

Forumguru
Als je Skoda rijd hebt je mentaliteit. Toen ik de RS kocht hoorde je altijd iedereen “Oostblok auto”. Ik had nooit gedacht nu Hyundai te rijden, maar mij boeit het niet. Zus koopt een BMW in de veronderstelling gezien te worden, van mij hoeft niemand naar me te kijken.
 

JeSko

Forumguru
Klopt @Fmoon , ik had met dit geld ook een Audi kunnen kopen met wat PK's, maar deze sprak me meer aan, heb altijd een zwak voor Skoda's gehad en zeker voor degene van de vorige generaties.
 

Chrisjemol

Forumguru
@Chrisjemol

Ja een sleeper zal het niet worden, daarvoor vallen bepaalde zaken te hard op............

Btw heb jij nu een O4??
Ja een zwarte O4 station uit 2023 leasewagen vd zaak
1.5tsi e-tec met DSG en ongelofelijk veel opties
rijdt heerlijk, enkel acc uit laten programmeren door antera want dat was een ramp, en infotainment crasht vaak wat een kerstboom aan allerlei waarschuwingslampen geeft

maar voor de rest hele fijne wagen
lang niet zo vlot als de jouwe maar met standaard 150pk snel zat
 
Laatst bewerkt door een moderator:

JeSko

Forumguru
Geweldig kerel! @Chrisjemol , heerlijke auto's zijn het, inderdaad jammer van dat systeem, maar verder hoor je er veel goeds van, o.a. dat ie inderdaad erg goed rijd.
 

EdK

Forumguru
hoorde je altijd iedereen “Oostblok auto”.
Tsja met me eerste Fabia 1 combi werd ik in de familie voor gek verklaard ....
Man waar begin je aan ? Niets dan ellende haal je je om de hals.....
Paar verjaardagen later hadden 2 neven en ooms het over hun auto problemen die ze de laatste 2 jaar hadden ondervonden...
Ik zat alleen te grinniken tot men vroeg waarom, Ja ik zit nog steeds op die ellende te wachten waar jullie het over hadden , maar geloof dat jullie meer ellende hebben...
En nu rond de 25 jaar verder rijden op 2 na in de familie zij dus ook Simply clever ( prive en lease )
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
“Oostblok auto” was echt niet meer bij de O3. Dat had je bij de eerste generaties van Skoda. Mijn oom had ook ooit 1 van de eerste generatie Octavia. Toen was het echt van “oei, zou ik dat wel kopen”. Tot dan iemand zei en toonde dat de meeste onderdelen van VW kwamen. Dan kon je een koper overtuigen. De tweede generatie had al een mooie reputatie.
 

Herzog Jan

Forumguru
Ik zit ff in dubio, maar een oom van mij had óf een Lada Samara óf een Skoda Favorit. In die tijd (25-30 jaar geleden) een totaal oninteressante auto. De ouders van m'n beste maat hadden ook zo'n Oostblok ding. een 120 of 130 denk ik. Was een station uitvoering maar ik kon zo gauw op het net geen foto vinden. Ik moet hem eens vragen maar we hebben er wel mee gelachen, vooral als die ouders ons naar de disco brachten.
 

Okki

Donateur
Die velgen vind ik ook nog steeds mega knap

Die zijn ook knap. Wat er nu onder zit met dat ene witte vlakje? Ik snap die niet.
Ook alleen die motorkap in "tijgerprint"...snap ik ook niet.
Ik zie nog niet een geheel, maar dat komt vast goed.
 

JeSko

Forumguru
@Okki rotiform WGR zit er nu onder, ook een heel mooi wiel, die witte spaak is gewrapped, het zijn 5 spaak wielen. Motorkap is forged carbon look, eigenlijk een hele dure wrap. Als de rest clean is en enkel die wrap op de motorkap zit er nog op gaat het wel dik staan.
 

Tees

Donateur
Eigenlijk snap ik die Forged Carbon look niet...dit ziet er niet uit als was ik ken als forged carbon. Dat is zwart in verschillende tinten en reflecties door de stukken carbon die erin zitten. Hier zie ik zwart met geel/bruine stukken. Ik weet niet of dat aan de foto ligt, maar eigenlijk vind ik t precies niet en daarnee overduidelijk niet echt.
 

JeSko

Forumguru
@Tees

Het is een wrap natuurlijk, niet het echte goedje, een echte forged carbon motorkap kost duizenden euro's tot wel 10.000 en soms meer... De 4 uitlaattips zijn wel echte forged carbon en dat was al rete duur. Bruin/geel zit er niet in, enkel oranje om de oranje toetsen van het interieur door te trekken. Kan misschien op foto anders overkomen, in het echt is het alvast niet mis, maar ik snap dat dit hier niet in de smaak valt en dat is prima.
 

Fmoon

Forumguru
Ik vind zelf de RS wat gedateerd de laatste jaren als ik ernaar keek. Ik had dan ook verder niks ermee gedaan en was origineel, enkel verlagingsveren. Maar juist zoals bij die van jou is het wel gewoon echt een wijze wagen en het rijd wel gewoon altijd goed natuurlijk. Ben benieuwd hoe die er binnenkort uitziet.
 

JeSko

Forumguru
@Fmoon

Thanx, het is een simpele auto de O3, altijd geweest, zelfs in RS trim is hij heel understated eigenlijk op de agressievere voorbumper na. Ga je hem dan nog eens wellicht vergelijken met sommige moderne op ruimteschepen gelijkende auto's is hij inderdaad gedateerd. Dat is onvermijdelijk, een 04 vrs die er pakken moderner uitziet kost ook meer dan 2 keer zoveel en dan heb je niet eens een echte VRS maar een 1.4 geholpen door een elektromotor, wil je de echte 2.0 ga je over de 50 k, andere budgetten dan dat van mij. Ik ben enorm trots dat ik deze bezit, en de rijsensatie die hij geeft is fenomenaal en mensen verwachten deze brutaliteit niet van een Skoda dat maakt het des te mooier.
 

Tees

Donateur
Ik vind deze juist klassiek mooi! Gedateerd is echt maar een dingetje van tijdgeest, ik heb de O3 al vanaf t begin een mooie auto gevonden. Daarna is t grootste deel naar mijn bescheiden mening doorgeslagen naar te hoekig en/of futuristisch.
Als je deze naar een soorte van sleeper omtovert, dan is 'ie voor mijn smaak perfect!
 
Bovenaan Onderaan