Jesko's Octavia VRS !

Chrisjemol

Forumguru
Ik vind van heel veel hedendaagse modellen de voorganger mooier, dus gedateerd is niet meer dan een woord

Nieuwe a6 is minder mooi dan voorganger
A8 idem
Octavia idem
Passat idem

Dus als je er zelf blij mee bent is het allerbelangrijkste
 

MarcoO2

Forumguru
Dikke wagen man. Veel pelzier ermee. Ben benieuwd naar de meer subtiele variant die je ervan gaat maken, denk dat'ie daar nog beter van wordt.

Wat is dat ding links op je dashboard? Een extra meterblok ofzo?
 

JeSko

Forumguru
Morgen word de plaat al geleverd, maar ik ben niet thuis en om nu verlof te nemen voor 1 minuutje met de postbode te handelen is wat van de zotte, dus zal ik ze woensdag moeten afhalen op de Post zelf.
 
Laatst bewerkt:

dirkie996

Forumguru
Ik lees met plezier, over uw enthousiasme van uw RS. Doet me denken aan m'n jongere jaren. Opeens zie je 'n wagen en deze zal 't wezen, los van alle vorige bedenkingen en/of nadelen.
Ik weet nog dat je geen verlaagde wagen meer wou, en dat 'n suv de toekomst was voor u, met letterlijk geen "drempelvrees" meer, en die hoge instap en dergelijke, enkel maar voordelen... ;)
Toen was je 'n beetje bevreesd voor die dsg versnellingsbakken, die toch niet zo "deugden".
Wat blijkt nu, je koopt opnieuw 'n verlaagde wagen, serieus motorisch getuned, en met 'n dsg, die bakken koppel te verwerken krijgt.
Qua aankleding, niet echt mijn smaak, maar dit doet me glimlachen, en terug denken aan m'n jonge jaren, toen ik ook nogal eens veranderde van gedacht.
Veel rijgenot met je nieuwe wagen, en hou 't veilig.
 

JeSko

Forumguru
@dirkie996

Klopt, ben 180° gedraaid, maar ook wel een beetje door in te zien dat wat ik wou qua ruimte met twee snel groeiende koters buiten budget lag, ik had een CX-3 of CHR kunnen kopen, maar dat houd achterin niet over en ze bieden ook geen kofferruimte, dan zit je meteen categorie Cx-5 en Rav-4 te kijken, en zelfs die bieden minder ruimte dan een Octavia. Een Skoda stationwagen blijft toch de slimste vader auto die je kan inbeelden, en deze viel netjes binnen budget.

De DSG die angst is zeker niet weg hoor, ik heb me heel goed ingelezen en gemerkt dat de grootste en meest voorkomende problemen niet bij dit type bak ligt, ze kunnen 600 nm aan en deze draait op 510 ongeveer, dus er is nog wel marge. Daarom ben ik ben deels gerustgesteld, maar ik heb voldoende opzij staan om er eventueel een dure reparatie aan te laten doen indien nodig, maar laten we hopen dat het niet nodig is. :D

Wat het laag rijden betreft, deze staat eigenlijk niet laag, ben hem gaan testrijden toen hij nog op de laagste stand geschroefd stond ( nu staat hij op keuringshoogte en daar blijft hij ) en zelfs toen viel het me op dat ik totaal niet diep moest zakken om in te stappen. Ik ga het eens vergelijken met de Mazda met een meetlint, maar die laatste is gevoelsmatig vele malen lager dan de Octavia qua carrosserie en instap, dat merk je ook tijdens het rijden over obstakels. De Mazda mag dan ook misschien trager zijn dan de Octi, maar rijd op een circuit rondjes rond de Octavia, qua rijden en dan bedoel ik puur rijden is de Mazda een veel betere directere auto. Toen ik testreed met de Octi merkte ik gelijk terug dat typische sturen van VW auto's op, dat gaat gewoon wat zwaarder en ondanks de schroefset en de torsiestang onder de motorkap kan je dat niet vergelijken met de Mazda zijn fenomenale en haarscherpe rijgedrag, Japanners maken qua stuurgedrag gehakt van Duitse auto's, dat is zoals een samurai zwaard vs een bot botermes, beiden prima hoor, de Octi maakt dan weer veel goed op andere vlakken t.o.v de Mazda 3.

Binnenkort komen er dan ook nog heel wat mods op de Mazda die hem nog beter gaan doen sturen en optrekken, dat word helemaal een feest. :D de Octi is meer de praktische gezinsauto, rechtoe rechtuit en klaar, dat hij rete snel is op het gevaarlijke af is alleen maar mooi meegenomen, maar een stock VRS had ik ook gekocht moest die kans er geweest zijn :D

Bedankt voor je leuke antwoord, plezierig om lezen en mooi om zien dat die herkenbaarheid erin zit :D ik dacht jongetje af te zijn, maar mss is er toch nog wat "onverantwoord" petje in mij achtergebleven :tongue:
 

JPs_OC2

Forumguru
Nice ride man! :cool:
Afgelopen weken gezien dat je deze prachtige Moon White Metallic O3 had gekocht en stuiterend van ongeduld zat te wachten….

Dat gaat genieten worden zodra alle papieren/platen in huis zijn en je eindelijk kan gaan rijden. Veel, heel veel plezier ermee.
 

Herperduin

Forumguru
JeSko zei:
Ik ben enorm trots dat ik deze bezit!

En terecht! De wrap is niet mijn ding maar gewoon wit lijkt ie me hartstikke mooi! Zoals die foto bij tankstation heel mooi! Veel plezier ermee!!
 

EdK

Forumguru
en om nu verlof te nemen voor 1 minuutje met de postbode te handelen is wat van de zotte,
Dat is natuurlijk niet geheel waar natuurlijk, want platen erop en de stenen uit het wegdek rijden kun je met de resterende 7 uur rn 30 min. en nu moet je NOG een dag wachten voor je mag rijden... :koffie:
 

JeSko

Forumguru
Dat is waar @EdK , maar met maar 12 vrij te kiezen verlofdagen moet ik spaarzaam zijn, er komt nog beter weer aan om te gaan rijden met de Octavia.
 

EdK

Forumguru
Morgen schijnt ook de hele dag de zon hoor !!
Maar hebben jullie maar 12 vrij te kiezen verlofdagen ??
Dan mag ik niet klagen met 25 vakantie dagen en 8 oude lullen dagen vrij opneembaar... en dan nog een x aantal van de 13 ATV dagen die vrij opneembaar zijn
 

JeSko

Forumguru
@EdK ja het zijn er normaal 18, maar ik heb dit jaar 6 adv dagen moeten inleveren omdat ik 2023 maar 4/5de heb gewerkt ivm ouderschapsverlof/loopbaanonderbreking, dan bouw je logischerwijs minder vakantiedagen op. Volgend jaar heb ik er terug 16 plus dan 3 anciënniteits dagen extra, dus 19. Heel veel verlof staat bij ons vast jammer genoeg en met de jaren is er meer en meer wat los zat in vaste dagen omgezet.
 

JeSko

Forumguru
@dirkie996

Ja privé kent weinig voordelen, maar door jaren volharding en mezelf continu bijgeschoold te hebben en polyvalent te zijn heb ik intussen een mooi loon op 2 minuten fietsen van huis. Zie geen reden om te veranderen, ookal is voor de staat werken beter, ik heb geen zin om een half uur in de auto te zitten voor het werk.
 
Bovenaan Onderaan