Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
Dat Jef maar zo weinig dagen te kiezen heeft , ligt gewoon aan zijn werkgever. Wss collectief verlof in het grote verlof. Ik zit ook in de privé en kan gewoon al mijn dagen vrij kiezen.

En de overheid is ook niet meer zoals vroeger hoor. Schoonzuster is ook ambtenaar. 5min overwerken = 15 min recup .. gedaan ermee. Baas mocht gratis extra verlofdagen uitdelen … gedaan ermee. Geen werkdruk … tegenwoordig veel meer targets. Wat er wel op verbeterd is bij de overheid zijn de lonen.
 

EdK

Forumguru
Tsja woon 15 a 20 min van bedrijf, maar daar aangekomen begint het feest...
Dan rij ik Nederland van Noord naar Zuid en Oost naar west en dan schieten we meerdere keren per jaar door naar het vlaamse en af en toe het waalse. Af en toe Luxembourg en dan nog een max 200 Km duitsland in vanaf de NL grens gezien.....
Dus tsja veel kilometers maar woon relatief dichtbij het bedrijf..... :koffie:
 

Speedhunter

Forumguru
@dirkie996

Ja privé kent weinig voordelen, maar door jaren volharding en mezelf continu bijgeschoold te hebben en polyvalent te zijn heb ik intussen een mooi loon op 2 minuten fietsen van huis. Zie geen reden om te veranderen, ookal is voor de staat werken beter, ik heb geen zin om een half uur in de auto te zitten voor het werk.
Onbetaalbaar zo dicht bij je werk wonen. Hier 6 min met de wagen of 10 min met de fiets.
 

JeSko

Forumguru
Mijn vrouw heeft dat ook @Okki , zoveel meer overuren die ze maar niet allemaal opgenomen krijgt, voordeel is wel dat ze heel vaak van die uren betaald thuis is tijdens schoolvakanties, maar ze staat ook op enkele honderden overuren, uitbetalen is in België niet interessant want deze worden 50% belast dacht ik, kan je beter betaald thuisblijven van die overuren.
 

JeSko

Forumguru
Idd @Speedhunter zoiets moet je koesteren, ken er vele die elke dag bv naar Brussel rijden en dergelijke, dat is elke dag minstens 2-3 uur van je leven weggegooid in de auto in files. Mij niet gezien.
 

EdK

Forumguru
uitbetalen is in België niet interessant want deze worden 50% belast
Tsja als ik dat doe dan ben ik 54% kwijt aan de belasting
Maar goed ik kan ze gelukkig ook doorzetten naar het volgende jaar.
ATV / ADV uren daartegen moet ik wel opmaken enders ben ik ze eind jaar kwijt....
En Okki ik zit ook zo'n beetje aan die uren als jij. Heb er nu al 200 vanaf gekregen door de vrijdag of maandag vrij te nemen.
Bevalt me prima, dat ik er nu aan zit te denken om de 80/90/100 regeling te nemen.
Hou je 80% van je dagen, 90% van je salaris en je bouwt gewoon 100% pensioen op en dan werk je dus nog maar 4 dagen.
Binnenkort PZ maar eens een berekening laten maken...
 

dirkie996

Forumguru
Haal je wonen en werken nu niet door elkaar? ;)
Nee, maar soms weten ze me te gemakkelijk te vinden, wanneer ik vrijaf heb. Da's een nadeel.
@Okki : ik zit ook met zo'n luxeprobleem, ik ga met 01 mei dit jaar op pensioen, maar ik moet in totaal nog 50 dagen verlof opnemen.
Denk dat ik er voorlaatste week februari, de brui mag aan geven, anders ben ik die dagen kwijt.
 

Okki

Donateur
zit te denken om de 80/90/100 regeling te nemen.

Ik "moet" nog even wachten tot ze een opvolger voor mij gaan zoeken. Ik krijg mijn werk nu al in 5 dagen niet af, en met zo'n regeling zou ik het zelfde werk dan in 4 dagen moeten doen voor minder geld. Dat geld is één ding....maar kwa tijd ga ik dat nooit redden.

April 2025 gaan ze voor een opvolger kijken..
 

JeSko

Forumguru
Haha @dirkie996 valt weinig te zeggen nog, mijn verzekerings premie is betaald, de plaat ligt op de post maar kan pas morgen afgehaald worden, de nodige documenten zijn getekend en binnen. Dus het is wachten op morgen :D

Wat me opviel was wel dat de VRS in de polis niet omschreven worden als personenwagen, maar als sportwagen.... Bizar.

Heb het mooi gemaakt in het leven dan zeg, met zo'n sportwagen :laugh:
 

leon-cupra

Forumguru
Bij het uitkomen van de vRS was 220pk al redelijk wat vermogen. Was ook een wagen die voor redelijk wat jongere mensen bereikbaar was, dus om een hogere premie te kunnen vangen en het risico in te perken hebben ze er wss het label “sportwagen” op geplakt.
 

hemi24

Forumguru
@JeSko : als jij het maar mooi vindt, daar gaat het uiteindelijk om voor jouw wagen!

Je weet, ik steek mijn mening niet altijd onder stoelen of banken… Sorry daarvoor..!
 

Chrisjemol

Forumguru
Kan op jouw smaak, maar ook op die van een ander slaan he
Het punt is: iedereen doet wat die mooi vind en dat is goed he
 
Bovenaan Onderaan