Jesko's Octavia VRS !

EdK

Forumguru
Eindelijk karren na zooooooooooo lang wachten en kwijlen...

Alleen dat turbo klokje.................. op dashboard is het niet.....
Volgens mij zijn er ook houders voor de A stijl waar ze in kunnen, als het dan geplaatst moet worden dan toch liever daar....

Maar goed dat is smaak en persoonlijke keuzes uiteraard en op wrappen na ga je er toch niets aan veranderen.... :pieker:
:koffie:
 

LT83

Forumguru
Turbometer inderdaad even net wat subtieler wegwerken is zeker nog wel aan te raden ;)
Verder lekker van genieten, dik verdient!!!
 

leon-cupra

Forumguru
Heel veel plezier met de VRS @JeSko.

Denk toch ook nog heel veel terug aan mijn eigen VRS. Hoe dat spel optrok naar 230 vanop de oprit van de autostrade na stage 1 … epic … dus kan mij goed voorstellen hoe gek het nu ook voor jou is met zelfs nog meer vermogen en dan heb je nog niet al het vermogen geprobeerd.

Best niet doen zoals de zoon van mijn broer zijne maat … gepakt op een trajectcontrole aan 230 met zijn C63 … dacht dat de trajectcontrole niet werkte … 22j … de rechter zal lachen.

En Jef Colruyt gaat blijkbaar jouw nieuwe best vriend worden … eens benieuwd wat jouw VRS gaat verbruiken.
 

DiVini76

Forumguru
Prachtig om jouw eerste reactie te lezen @JeSko , wat zul jij met een smile van oor tot oor rond hebben gereden! :D

Geniet van je geweldige VRS en ik blijf dit topic volgen, ook erg benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden. :thumbsup:
 

Okki

Donateur
Grappig, Mazda en Skoda kwa wrap net gespiegeld.

Wel ff snel andere velgen (ja hoor, mag best van madam) deze smoelen niet.
 

Canon-Eye

Forumguru
de optimistische BC schat dat ik zo'n 500 km MAX ermee kan rijden
Die schatting zal nog gebaseerd zijn op het gemiddelde verbruik dat de vorige eigenaar ermee heeft gereden. Als jouw rijstijl wat rustiger is (of wordt -- met het ouder en wijzer worden ;) ), zul je het geschatte bereik ook wel zien toenemen.
Alvast veel plezier ermee!
 

JeSko

Forumguru
Thanx allen! :love: :love:

Dankjewel @Smeeuwis :thumbsup:

Thanx Johan @Japanese Power :D

@EdK en @Luuk Thijssen

Ja dat metertje staat idd mooier weggewerkt in de A stijl, daar bestaan kits voor maar dit is niet zo'n metertje en ga er dan ook geen A stijl variant voor kopen, want het werkt prima, mss dat ik het nog wat meer naar de zijkant ga verplaatsen maar dat is het dan ook ;) merci mannen!

@Chrisjemol

Vrouw is er weg van, maar om comfortabel mee te rijden als passagier zij ze al, zij is niet per se fan van een automaat en laat dat ook wel merken :D , als ze hem als eens mee hebt zal het zijn omdat ik iets moet doen aan of met de Mazda.

@leon-cupra

Haha ja ik wil er eerst aan wennen alvorens ik hem echt ten volle benut, want het is toch wel een wapen hoor met die 355 pk, dus inderdaad ik moet opassen, geen zin om mijn rijbewijs opnieuw te moeten doen en in zo'n praatgroep te gaan zitten :D Ja verbruik is niet zo'n ding voor mij met mijn km's, als ik 400-500 km op één bak haal ben ik tevreden, het is nu eenmaal geen 1.6 TDI Superb die met sprekend gemak 900 km haalt haha.

@DiVini76

Ik zit nog steeds met een smile in de zetel nu haha, thanx kerel!

@hemi24 en @Okki ja klopt staat nog geinig zo maar de Mazda word toch binnenkort één kleur weer, en de Skoda ook natuurlijk. Velgen zijn WGR's van rotiform, mega dikke wielen maar jammer genoeg zwarte. Krijg nog twee extra sets erbij, afwachten welke die velgen zijn.

@Herzog Jan

Zeer zeker! ;) thanx man!

Klopt @Canon-Eye , maar uit een VRS verwacht ik zowiezo niet meer dan 500 km te halen, en dat is prima voor mij. Dankjewel man! :thumbsup:

@Herperduin

Dankje dankje! Ja die kinderen zijn ook gewoon zo autogek, maakt het allemaal des te leuker natuurlijk :D
 

leon-cupra

Forumguru
@JeSko waarom is de madam niet echt fan van automaat?

355pk valt op zich best wel mee. Als je beetje je verstand bij houdt zal je geen “streep” momenten hebben. Heb dat wel een 1 keer gehad omdat ik de automaat nog niet gewoon was. Duwde per ongeluk in een S-bocht (boerebaantje met langs beide kanten een gracht) het pedaal te diep waardoor de automaat paar versnellingen terug schakelde en als gek accelereerde en geen grip meer kreeg in de bocht waardoor de wagen naar de gracht werd geduwd :banghead:
Doe ook al jaren minder dan 10.000km per jaar maar als daar een bak staat die 15L verbruikt en dan nog eens 98 lust … op den duur begint dat toch te pieken hoor. Maar soit … geniet er eerst maar van … verstand komt toch met de jaren :deuk:
 

JeSko

Forumguru
@leon-cupra

Ja maar voor mij is 355 pk heel veel, de sterkste auto die ik hiervoor gereden heb was een dagje een Focus ST van de nieuwste generatie met 280 pk dacht ik. Verder voor veelvuldig gebruik was mijn Honda eigenlijk het "zotste" met 150 pk ongeveer, de VRS heeft drie keer zoveel pk als de Mazda en ja dat voel je... Jij hebt veel meer ervaring met krachtige auto's van een Porsche tot Tesla tot een VRS etc etc, die ervaring heb ik niet. Maar m'n verstand houd ik er wel bij, ben ook 33 en geen 23 meer natuurlijk, meestal rijden jongere gastjes in dit soort auto. Haha we hebben de Mazda nog e die doet soms 700 km op een bak hahaha :ROFLMAO:
 
Laatst bewerkt:

leon-cupra

Forumguru
Meesten gebruiken dat vermogen ook alleen maar op rechte stukken. Iedere idioot kan 250 knallen op een autostrade, maar probeer maar eens te rijden zoals een rallypiloot. Dan merk je snel je eigen beperkingen (en niet die van de wagen).

Type wagen maakt ook nog veel uit. De 300pk van de tesla of de 370pk van de M2 … hemelsbreed verschil. Met de M2 moest je je kopje erbij houden als je wat gekker deed. De tesla boucheert heel weinig (ondanks ook 300pk op de achterwielen).
En de 300pk bij de Cayman .. die wagen kon veel meer vermogen aan vooraleer je eigen beperkingen aan de voorgrond kwamen.

VRS zit er wat tussen. Absoluut geen listige wagen (zeker met jouw goede afstelling als ik het zo horen kan), maar ook geen “perfect” chassis voor dergelijk vermogen (cfr de Cayman)
 

JeSko

Forumguru
Vanacht hoorde mijn vrouw gepraat aan onze voorgevel, dus ik geruisloos naar beneden om te gaan kijken, stonden er twee mannen met een BMW M4 geparkeerd achter de twee auto's, maar niets gezegd want ik had er rond dat uur geen zin in en ze deden niks verkeerd. Krijgt mijn vrouw vanmorgen al twee foto's aan vanuit zo'n facebook groepje gespot tuning/exotics :D

IMG-20240113-WA0002.jpg IMG-20240113-WA0001.jpg
 

JeSko

Forumguru
Ik heb overigens enkele vragen voor de DSG kenners hier, aangezien het internet nogal uiteenlopend is qua conclusies.

1 - laat je de DSG altijd in D staan aan een rood licht? Of zet je deze even in park? Ikzelf zou denken dat je hem in D laat staan, aangezien ik al gemerkt heb dat de toeren echt zakken onder 1000 enkele momenten nadat hij merkt dat ik toch echt de rem inhoud voor langere tijd, dus neem ik aan dat er een mechanisme ingebouwd zit wat ervoor zorgt dat je hem gewoon in D kan houden met de rem erop, zonder dat de bak onder onnodige spanning staat?

2 - is het aan te raden om na het starten van de wagen de DSG even met rust te laten? Dus bv starten, even alles in orde maken zoals gsm wegbergen, ventilatie juist zetten, gordels aan en daarna pas in D en vertrekken? Zodat de bak een minuutje of wat kan "wakker worden". Ik kwam dit namelijk tegen op enkele buitenlandse fora, die zeggen dat je een automaat best even laat staan in P alvorens koud te vertrekken, dus niet starten meteen in D en gaan, correct of niet?

Thanx voor de hulp :thumbsup:
 

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Bij 'volledig' ingetrapt rempedaal is (zijn) de koppeling(en) 'vrij', dus dat is geen extra belasting....als je de rem weer wat loslaat zul je merken dat ' ie iets met de toeren doet, dan grijpt de koppeling al licht aan (slipt).

De smering van een versnellingsbak wordt gedaan door de (prise-)as, dus als je in 'N' of 'P' staat met draaiende motor, wordt de bak (alvast) gesmeerd. Kan zeker geen kwaad.
 
Bovenaan Onderaan