@Fmoon
Druk maken doe ik niet, maar wil natuurlijk wel graag weten wat het beste is voor de bak, ik wil er wel zuinig op zijn
het tpm laten zakken doe ik eigenlijk ook altijd wel met mijn auto's, met de Superb duurde dat soms zelfs twee volle minuten. Koelingproblemen zal deze normaal niet hebben, ik heb werkende hood vents en de afdekkappen zijn allemaal verwijderd, zodat de rijwind echt goed aan het blok kan en de auto niet enkel afhankelijk is van de koeling via de radiator, er zit ook een R600 air intake op voor betere flow en koelere lucht, en ook een ingebouwde veiligheid in de tune waardoor de power teruggeschroefd word moest hij toch te warm worden, dit is nog nooit gebeurd onder het houderschap van mijn kameraad dus duimen maar haha.
Exact
@leon-cupra is ook mijn gevoel erbij, ik laat hem eerst ook maar even "wakker" worden, zelf ben je ook nog wat "murg" als je opstaat en het duurt bij ons ook even vooraleer alles terug goed werkt
@DiVini76
Haha ja vond het ook wel een knappe foto
@eriktv
Ja in S moet ik hem nog eens uitproberen, gisteren nog niet aan toegekomen maar dan houd hij inderdaad langer wat hogere toeren vast
@Herzog Jan
Ja ik kan hem natuurlijk ook wel in N zetten, maar dat doe ik dan aan punten waarvan ik weer dat het lang rood blijft, daar is het nog wel handig. Dat laatste heb ik nooit gedaan haha, dat doe je enkel als je niets om techniek geeft of je simpelweg niet beter weet.
@Luuk Thijssen
Klopt bak is ook aangepast door progressive tuning, om optimaal te werken met de tuning en aangepaste hardware. Ga ik dus zeker doen, ik doe maar 5000-10.000 km per jaar, de VW specialist die er al die jaren aan gewerkt heeft gaat het onderhoud verder doen, hij kent nl de auto en werkt bij Volkswagen dealer, na zijn uren sleutelt hij aan meer performance gerichte VW group auto's, die verandere de bak olie zowiezo veel sneller dan wat de interval aangeeft dus dat komt helemaal goed. Ga er zeker niet op bezuinigen