Jesko's Octavia VRS !

JeSko

Forumguru
@Rallye

Ah juist :D vraag me niet waarom maar ik heb het nooit op automatisch staan, draai daar wel ens regelmatig aan.

Thanx @MarcoO2 ! Ja jij had me al eens gezegd dat het voor jou altijd betrouwbare bakken gebleken zijn. Moet zeggen dat hij me ook gewoon erg bevalt, het is natuurlijk geen stock DSG maar deze luistert goed naar wat ik wil en dat rijd heeeeeerlijk, die files zijn plots een stuk minder ergerlijk :)

Zeer zeker @Speedhunter :D ik verzin continu uitstapjes nu, :ROFLMAO:

Dank voor de heel uitgebreide uitleg @Canon-Eye ! De Autohold functie zit denk ik inderdaad niet op mijn wagen, Ik denk niet dat ik deze heb maar kan me vergissen, ik heb ook nog een gewone handrem, geen elektronische. Dus dan moet ik de rem maar goed ingeduwd houden, daar is weinig feeling voor nodig overigens aangezien je goed voelt of de bak wilt kruipen of niet.

@Herzog Jan en @Peter-036 , haha vraag me niet waarom maar mijn topics hebben nog al eens de neiging te exploderen op korte tijd :tegek: houd de boel levend toch? Of het neemt gewoon veel forum ruimte in dat kan ook :D
 

EdK

Forumguru
Of het neemt gewoon veel forum ruimte in dat kan ook
Peter en Pasqual willen je het niet zeggen, maar ze hebben een aparte harddisk in de Server voor jou moeten zetten vanwege al de foto's die je plaatst en telkens al die nieuwe projecten die je weer begint !
Maar goed bij deze is het natuurlijk alleen wrappen en verder niets dus het zal deze keer meevallen met foto's....
Zal waarschijnlijk nog wel op jou serverschijf passen.....:ROFLMAO:
:koffie::dankje:
 

Herzog Jan

Forumguru
De Autohold functie zit denk ik inderdaad niet op mijn wagen, Ik denk niet dat ik deze heb maar kan me vergissen...
Zit er geen automatische Berganfahrassistent op ? Mijn '17 O3 heeft dat wel bij een stijging van meer dan 5%
Even in het boekske kijken dus,
 

JeSko

Forumguru
Was overigens weer leuk hoor onderweg, was mijn broer ook gaan bezoeken want die was benieuwd naar de auto, en die zei dat ik bij het vertrekken de straatstenen er nog net niet uit reed :tongue:

Maar goed... hmm waar kunnen we morgen weer naartoe :unsure: :D kan al niet wachten op de eerste keer dat we richting Antwerpen gaan :D

Los van het feit dat het een rap ding is kan je er ook heel goed normaal en rustig met rijden, het digitale display komt niet van de olietemperatuur af tot ie minstens 80-90 graden is, velen zeggen vanaf 70 kan het, maar goed ik houd toch liever wat hoger aan om eens te "duwen" ;) dat Digitale display is trouwens vrij modern voor een auto van 10 jaar, oké oké het is niet het nieuwste of cutting edge natuurlijk, maar ik vind het nog fris ogen en al het nodige komt erop, wat wil je nog meer?
 

Smeeuwis

Donateur
Voor zover ik weet heeft een O3 standaard alleen hillhold bij een DSG. Mijn huidige heeft het ook. Op een O3 met handbak is het te activeren via vcds/OBD11, bij mijn vorige heb ik dat laten aan zetten. Maar dat is echt alleen de hillhold of berg anfahrassistent.

Autohold is een iets andere functie en die heb je volgens mij alleen bij een electrische handrem. En die heeft de O3 helemaal niet.
 

Speedhunter

Forumguru
Los van het feit dat het een rap ding is kan je er ook heel goed normaal en rustig met rijden, het digitale display komt niet van de olietemperatuur af tot ie minstens 80-90 graden is, velen zeggen vanaf 70 kan het, maar goed ik houd toch liever wat hoger aan om eens te "duwen" ;) dat Digitale display is trouwens vrij modern voor een auto van 10 jaar, oké oké het is niet het nieuwste of cutting edge natuurlijk, maar ik vind het nog fris ogen en al het nodige komt erop, wat wil je nog meer?
Bij mijn vrs ging ik ook op pas stevig op het gas vanaf hij 90 graden had, beetje marge inbouwen kan geen kwaad en idd goed om te wachten tot 80-90 graden ;)
 

Canon-Eye

Forumguru
In dat specifieke geval kun je 'm beter in P zetten, dan rolt de auto niet weg als je de rem loslaat en de weg niet helemaal vlak ligt.
 

Chrisjemol

Forumguru
De dsg in d zal wss al goed genoeg zijn. S enkel voor echt doorknallen
Ik stap zelf in en start hem, gordel om, stoel en stuurverwarming aan en wegwezen
Wacht niet tot toerental zakt, maar rij gewoon rustig weg.
Bespaart tijd en stationair draaien
 

EdK

Forumguru
Zou lekker een rondje IJsselmeer doen........ lekker genieten van die hollandse natuur met een gangetje van 100Km/u !!
En word het laat dan in donker met 130 terug naar huis....
 

Herperduin

Forumguru
Ik kwam zijn jongere broertje vandaag nog tegen in Duisburg. Gezien waar hij staat, leek bestuurder niet heel goed op het wegdek gelet te hebben :rolleyes:. FullSizeRender-compressed.jpeg
 

JeSko

Forumguru
Heel mooi e de O4, ik hing daarstraks even achter een zwarte O4 RS hatchback in Mol centrum, echt sjiek en sportief.
 
Bovenaan Onderaan