Jesko's Octavia VRS !

leon-cupra

Forumguru
Ik heb er zo twee maar die krijg je niet .....
En hoe oud zijn ze?
Vroeger mocht je ook alles geven aan onze kinderen, ze waren ook met alles tevreden maar eens een bepaalde leeftijd 11-12j moet alles van het correcte merk zijn.

En je kan wel zeggen als ouder “ik doe daar niet aan mee” maar kinderen zijn tegenwoordig harteloos tegen elkaar. Buitenbeentjes worden genadeloos “afgestraft”. Zit nu met een zoon die zijn eerste jaar middelbaar gedaan heeft, ze veranderen ENORM.
 

leon-cupra

Forumguru
Ja ik kan daar van genieten...
Zie het nu bij een neef ook van me, heeft net de 4e koter.
Maar die eerste 3 (7 /5 en 3 ) die zitten met met bijna niets zich kostelijk te vermaken buiten in de tuin
En dan zitten we als ouderen stiekum van ze te genieten zonder dat ze het in de gaten hebben..
Dat is gewoon de leeftijd waar ieder kind zich nog kostelijk amuseert met het belachelijkste. Mijn broer en zus hebben nog kindjes van 3. Daar zie je dat ook, maar als je dan naar de pluskinderen van mijn broer ziet, onze kinderen, de kinderen van mijn broer, dat zijn allemaal tieners … dat is andere koek hoor. Op een paar jaar veranderen kinderen serieus.
 

MarkvdD

Forumguru
Misschien wordt dit te veel off-topic maar dan hoor ik dat graag van @JeSko

Onze jongens zijn 7 en 10. Alhoewel ik heel goed snap wat je bedoeld zijn onze jongens daar (nog) niet gevoelig voor. Het is deels ook een kwestie van (op)voeding en ook deels een kwestie van karakter en weerbaarheid van je kinderen zelf. Dat gezegd hebbende besef en ervaar ik ook heel goed dat dat soms lastig mee te geven is aan je kinderen.

Maar weer on-topic, JeSko ik hoop dat je jongen dit lang vasthoud zo om van dit soort zaken en belevenissen te genieten
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

leon-cupra

Forumguru
Mijn zoon was op 10j daar ook allemaal niet onderhevig aan. Sinds hij naar het middelbaar gaat moet alles van een bepaald merk zijn. Zie dat bij al zijn vroegere klasgenootjes.

Proberen dat zelf ook wel mee te geven dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is maja .. heb dat zelf ook maar ondervonden op het moment dat je zelf moet gaan werken en facturen dient te bepalen dat je maar pas dan echt de waarde van het geld leert kennen. Daarvoor heb je geen enkel benul van.

Maar je ziet wel bij elke generatie dat het besef minder wordt en de vanzelfsprekendheid normaler wordt. Daarnet ook, nichtje van mijn madam gaat haar eerste wagentje kopen. Heeft haar eerste loon nog niet ontvangen of ze gaat al een bestelbon tekenen voor een splinternieuwe wagen. 23k voor een eerste wagen .., uiteraard dan ook nog eens geleend .. gaf je aan voor 10k minder heb je ook mooie starterwagentjes. Krijg je het antwoord “maar dat moet ze niet hebben ze”. :pieker:
 

Fmoon

Forumguru
En hoe oud zijn ze?
Vroeger mocht je ook alles geven aan onze kinderen, ze waren ook met alles tevreden maar eens een bepaalde leeftijd 11-12j moet alles van het correcte merk zijn.

En je kan wel zeggen als ouder “ik doe daar niet aan mee” maar kinderen zijn tegenwoordig harteloos tegen elkaar. Buitenbeentjes worden genadeloos “afgestraft”. Zit nu met een zoon die zijn eerste jaar middelbaar gedaan heeft, ze veranderen ENORM.
Bizar is dat zo een eerste jaar middelbaar hea, hier ook mijn zoon eerste jaar achter de rug. Het is een totaal ander kind geworden, en nog een rokkenjager ook. Dat brein klopt van geen kant, die van mij kent of accepteert het woord “nee” niet. Zijn pech dat ik er gewoon aan vasthou. Denkt alles beter te weten en probeert inderdaad dat hele merk gedoe erdoorheen te drukken. Tuurlijk snap ik het maar er is wel echt een grens. Hij noemt me ook wel eens een oude denker, ik scherm er mooi mee dat ik 19 was toen hij geboren werd en dat het verschil dus maar 19 jaar blijft.

Jongste zoon gaat in 2025 naar middelbaar, hoop dat hij wat milder zal zijn.

@JeSko geniet van de leeftijd en koester het. Maar dat doe je zo te lezen ook wel.
 

leon-cupra

Forumguru
Ergens is dat heel logisch. Ze komen in een groep van 12-18 jarigen. Daar zitten ook de beginnende pubers en pubers tussen. Kinderen die hun eigen identiteit proberen te zoeken. Eerste-jaars beginnen zich daar aan te spiegelen. “Erbij horen” is een belangrijk gegeven bij jongeren ( is trouwens van alle tijden).
In het lager heb je dat niet. Daar is de oudste groep (11jarigen) een groep waar de ouders alles nog beslissen. Een kind van 6 kijkt ook niet op naar een kind van 12 maar een kind van 12 kijkt wel al sneller op naar die 18 jarige (want die is stoer en cool).
 

MarcoO2

Forumguru
Geheel met je eens !!
Dochtertje van me vriendin daar ging ik als ze jarig was altijd met haar naar de speelgoedwinkel, en ze liep altijd langs de grote dingen en naar de kleurpotloden en schetsboeken.
En als we dan thuis kwamen zat ze met een huis vol visite heerlijk te tekenen of te frutselen en alle dure kado's van de tante's en oma's die stonden in de hoek....
Hadden mijn kids kunnen zijn…
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
De frontlip is dan toch eindelijk aangekomen. Wel teleurgesteld in de afwerking. Maar het is wel grotendeels men eigen schuld, ik heb namelijk niet goed "genoeg" gelezen en ben vooral voortgegaan op de plaatjes waarop de lip gemonteerd zat, daar staat ook bij dat ze gelakt zijn. Ik heb dus een niet gelakte aangekregen, zoals te zien is op de foto's waarop de lip niet gemonteerd is. Toch, er zit ook een zware structuur op de lip, dus ik vraag me af hoe dat eruitziet als ze het ginder gespoten hadden? Ook zit er een zware afdruk op de lip die doordrukt naar de zichtkant toe :( al bij al niet wat je mag verwachten vind ik voor 170 euro, op ebay vind je dezelfde matige kwaliteit.

Deze afbeelding had ik op moeten voortgaan

Screenshot_20240823_110507_Samsung Internet.jpg

Maar ik ben op deze voortgegaan en goed, het staat er ook bij dus hierin hand in eigen boezem.

Screenshot_20240823_110450_Samsung Internet.jpg Screenshot_20240823_110424_Samsung Internet.jpg Screenshot_20240823_110415_Samsung Internet.jpg

Maar toch verwacht je beter dan dit. Ik twijfel of ik ze wel ga monteren, ik kan ze lakken maar dat gaat door de ruwe structuur niet mooi zijn en het appelsien effect enkel versterken. Zonde.

Screenshot_20240823_110343_Gallery.jpg

De doordruk op de zichtkant ...

IMG-20240823-WA0002.jpg
 

EdK

Forumguru
Samen met Menno ook bij Kopacek een dakspoiler gekocht voor de Yeti.
En ik heb deze toen ook in kleur laten spuiten, maar bij de spuiter ging het blijkbaar fout daar hij geen primer had gebruikt.
Dus toen ik de spoiler had gelijmd en de fixeertape ging verwijderen trok ik de lak die er net een week op zat in vellen er vanaf.
Uiteraard terug gegaan en dat hebben ze toen erg netjes opgelost voor me !!
Maw als die doordruk uitsteekt en je schuurt die eerst vlak en dan primer er op en dan spuiten ?
Dan zou je er toch niets meer van mogen zien lijkt me !
Al moet je al flink op de knieën wil je dit al zien als hij is gemonteerd..........
 

EdK

Forumguru
Maar goed als je ze gespoten krijgt dan valt het ook vaak tegen.
Spoiler die ik toen had moesten we de kleur bepalen, wel aan hand van de code pakte hij de kleurstaal ergens uit zijn dikke boek.
Die erbij gehouden en er zat een giga kleurverschil in.
Uiteindelijk na veel zoeken en vergelijken ( halfuur later ) hadden we de juiste kleur die aangemaakt moest worden...

Dus als ik ooit weer zoiets zou doen, dan zou ik hem zo en zo weer ongespoten nemen om ergenis tegen te gaan, dan maar wat extra werk aan het voorbereiden
 

leon-cupra

Forumguru
Order annuleren. Je hebt het online gekocht.
Kan nog goed zijn dat ze jouw geld terugstorten en jou de lip laten houden (transport terug kost ook geld)
 

Chrisjemol

Forumguru
De extreme sinasappel structuur en doordruk kan je niks aan doen he
Het had wel iets beter spuitklaar mogen zijn
Vind het erg grof
Daar kan je wel op reclameren
 

JeSko

Forumguru
Ja dat was ook wel mijn idee @Chrisjemol , maar goed niemand heeft zulke problemen met Kopacek en ik net wel weer, wil ook niet de eeuwige zeikerd zijn. Ik ga het gewoon zo laten en ik zal zondag op m'n vrije dag eens kijken hoe ik het op ga lossen.
 

Fmoon

Forumguru
Kost zo een partij niks @JeSko. Je weet waar ik nu werk en als je de inkoop prijzen ziet en voor wat het naar de klant gebracht word…..
 

1983jeroen

Forumguru
Balen zeg. Als je die doordruk glad maakt moet je sowieso de hele lip glad schuren. Lijkt me nog best een klusje. Zou het zeker aankaarten bij de verkoper!
 
Bovenaan Onderaan