Jesko's Octavia VRS !

Tees

Donateur
Dit is idd niet wat je mag verwachten van een onderdeel van die prijs. Snap dat je eroverheen hebt gelezen dat ie ongelakt zou zijn, kan gebeuren, maar die doordruk alleen al is voldoende om even aan de bel te trekken. En de structuur is ook wel een dingetje, dat kost nog redelijk wat tijd om dat glad te schuren voor het lakken.

Ik zou zeker even contact opnemen met Kopacek, komt vast goed. En is voor dit bedrag ook wel de moeite waard.
 

JeSko

Forumguru
Oke top jongens jullie hebben me overtuigd, ik ga hen een vriendelijke mail sturen waarin ik aangeef dat ik net wat meer verwacht van hun, want dag mag wel gezien hun naam.

Word vervolgd...
 

JeSko

Forumguru
Heerlijk weer voor een snelle foto, heb al 500 foto's van de auto sinds ik hem heb, moet dringend gaan inkrimpen :laugh: de auto heeft trouwens een wel heel hardnekkige fan, telkens ik wat weg doe naar de vuilnisbelt komt er een jonge werknemer van het IOK af om met me te praten over de auto :D wel tof zulke kleine zaken al is het soms ook onwennig en raar :D


20240823_132832.jpg
 

JeSko

Forumguru
Besloten het er maar mee te doen, de afdruk zit gelukkig net tegen de voorbumper aan dus ja... Dan moet je al goed priemen om het te zien. Morgen ga ik ze proberen monteren als het weer meezit. Bevalt het niet wrap ik ze wit, heb het juist getest en dat kan gewoon aangezien de dikke wrapfolie wat van de structuur verdoezelt. Gelukkig is het materiaal zelf wel vrij stevig, steviger dan bv de frontlip die op de Mazda zit.

Trouwens, is dit gewoon Maxton? Ik deed het tweede zakje open met bouten en moeren om te monteren en daarin zaten officiële maxton stickers en de maxton badge om erop te plakken. Ook staat het merkteken binnenin de lip en zat de lip in een gemerkt plastic... :unsure: of is het Maxton dat eigenlijk alles laat maken door Kopacek en zelf geen voorraad heeft? Dat laatste lees ik namelijk op OSP.


20240824_114830.jpg 20240824_114310.jpg

Eerst zat er een Cup lip op van CSR, maar die was me te geweldig en paste niet bij de Maxton sideskirts en diffuser, dus nu heb ik wel mooi één geheel :D
 

leon-cupra

Forumguru
Op jouw site kan je zetten wat je wilt. Leugentje om te verkopen is best toegestaan. Het zal wel zijn dat de voorraad bij maxton ligt. Waarom zou anders de pakketjes apart verstuurd zijn … :arghh:
 

EdK

Forumguru
Wat bij kopacek ligt zal door hun verzonden worden en wat blijkbaar bij een ander ligt dat word verstuurd na verzendopdracht van kopacek naar jou toe
En ja dan kan daar enkele dagen tussen zitten en dus als 2 pakketten bij jou aankomen
 

JeSko

Forumguru
@Jee13

Haha ja dat is dus deze, maar ik denk dat je nog stevig moet bijbetalen om hem gloss gelakt aan te krijgen. Daar ben ik pas later achtergekomen jammer genoemd maar goed.
 

JeSko

Forumguru
Wat gek, ik kwam er vandaag achter dankzij mijn vrouw dat de O3 geen lampje heeft op het dashboard dat aangeeft dat je lampen (dimlicht) branden. Hij geeft enkel aan via een icoontje op het dashboard dat je grootlicht en je mistlichten branden. De Superb gaf dit wel gewoon aan met het typerende groene lichticoon... Dat vond ik wel zo gemakkelijk. Nu moet ik het zien aan de hand van de draaiknop links naast het stuur? Klopt dit?
 

Arjan1985

Forumguru
Ja volgens mij brand er bij mij ook niets tenzij groot licht of mist. Viel me ook op. Brand bij jou ook als je de lichten uit doet, dus op nul, tijdens rijden gewoon de drl? Dit vond ik het vreemdst. ‘s nachts ongezien voor je huis parkeren is er niet meer bij.
 

JeSko

Forumguru
@Arjan1985

Mijne is niet echt een goede maatstaf want er is vanalles aan de verlichting gedaan qua programmatie. Maar de drl's branden inderdaad ook op stand 0, ik ga morgen eens goed bekijken wat de auto nu net doet qua verlichting op welke stand, aangezien bij mijne ook de oranje zijknippers in de koplampen meebranden als U.S.A. lights is het wel allemaal even anders dan wat gangbaar is.
 

MarkvdD

Forumguru
Op de lichtschakelaar gaat wel het symbooltje van het dimlicht groen branden als het dimlicht aan. Verder inderdaad helaas geen icoontje/lampje op het instrumentarium wat gaat branden. Vind dat ook wel jammer inderdaad......
 

EdK

Forumguru
Ik vind het eigenlijk wel prettig dat er geen lamp meer in de tellerunit brand !
Is in mijn beleving meteen stuk rustiger hierdoor.
En als ik door raam kijk zie ik ook wel of licht wel of niet brand, en zou ik twijfelen dan kan ik even op schakelaar kijken...

Is denk ik meer een gewenning aan het nieuwe ! :pieker:
 

MarkvdD

Forumguru
Ja zal wel gewenning zijn inderdaad. Maar toch vind ik zo'n lampje in de tellerunit handig. Als je bijvoorbeeld door een bos rijdt waar overdag dimlicht verplicht is zie je niet direct op de weg of je licht brandt. Natuurlijk kan je het op je lichtschakelaar zien maar in de tellerunit is toch makkelijker en je haalt je blik korter van de weg af ....

Maar mee eens, gewenning .....
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: EdK

JeSko

Forumguru
Het is jammer want het kan gewoon anders. Maar ik zal er aan moeten wennen inderdaad. In de Superb en de Octavia heb je bovenin de tellerunits de ideale ruimte om alle icoontjes te huizen.

20200831_052938 (1).jpg 20210208_143845.jpg

De Octavia heeft diezelfde ruimte ook dus jammer dat dat nu een functieloos zwart stuk is, en ze het onnodig anders/onduidelijk hebben gemaakt.

20240627_141243.jpg
 
Bovenaan Onderaan