Jesko's Octavia VRS !

Fmoon

Forumguru
Het is mij serieus in de bijna 10 jaar dat ik de Octavia had gewoon nooit opgevallen eigenlijk. Terwijl de superB die ik ervoor had het blijkbaar wel had.
 

Okki

Donateur
Volgens mij had je voorheen zelfs een lampje voor stadslicht, maar mij boeit het ook niet.

Dagrij verlichting staat altijd aan, achterlichten branden altijd mee, gaan automatisch naar dimlicht en automatisch naar grootlicht.

Ik hem sinds ik de auto heb nog geen een keer aan de lichtschakelaar gezeten.
 

JeSko

Forumguru
Mijn auto lichten werken niet omdat de zonneband de lichtsensor blokkeert. Dus op auto-stand branden ze altijd.
 

1983jeroen

Forumguru
Viel mij meteen op toen ik overstapte van de 308 naar Octavia. Vind het nog steeds onhandig dat je het niet makkelijk kunt zien of de lampen aan staan.

Ik vind sowieso sommige dingen nog altijd niet logisch in de Octavia. Waarom de spiegelverwarming niet mee gaat met die van de achterruit bijvoorbeeld.
 

Smeeuwis

Donateur
@1983jeroen

Spiegelverwarming gaat niet mee? Dat doet ie wel: als de verstelknop in de deur maar in de juiste stand staat. Heeft bij mijn beide O3's zo gewerkt, nu bij de Enyaq weer.
 

1983jeroen

Forumguru
Met de knop in die stand staat de verwarming altijd aan.
Heb hiervoor wel meerdere auto's met verwarmde spiegels gehad, maar nooit met een losse knop.
Ging alleen aan als de achterruitverwarming aan ging
 
Laatst bewerkt door een moderator:

Canon-Eye

Forumguru
Met de knop in die stand staat de verwarming altijd aan.
Weet je dat zeker? Ik heb meerdere VAG-auto's gehad waarbij de spiegelverwarming bij het inschakelen via de knop (of, in de AAN-stand, bij het inschakelen van het contact) wel aan ging - maar na een minuut of 10 ook weer vanzelf uit. Normaal gesproken is de boel tegen die tijd ook wel ontdaan van ijs of wasem, dus het valt dan niet zo snel op...
 

Captain Hook

Forumguru
Waarom de spiegelverwarming niet mee gaat met die van de achterruit bijvoorbeeld.
Dat vond ik juist altijd wel logisch.
Want niet altijd zijn, EN de zijspiegels, EN de achterruit beslagen. Dus waarom zou je dan twee stroomverbruikers tegelijk inschakelen?
En, voor zover ik weet, zit er een time-out waarde op spiegelverwarming.

Ondanks dat onze Kluger Kuga een veel nieuwere auto is, barstensvol met snufjes, is nu spiegel- + achterruitverwarming gekoppeld. Dat valt me dan juist weer tegen. M.a.w. iets minder Klug...
 

EdK

Forumguru
Je verwarming staat niet altijd aan.
Je schakelaar wel, maar de verwarming gaat aan nadat je hebt gestart en gaat na een ingestelde tijd ( fabrieks instelling) weer uit.
En net als met de achteruit verwarming en de voorruit verwarming.
En die laatste heeft in mijn Fab 4 ook geen lampje.... tsja boeiend als ik me raam zie ontdooien zodra ik hem aanzet....
Wat bij voorruit meer mis is een knop in dashboard zoals bij me caddy, nu moet ik in mediasysteem een 2 knoppen indrukken om de boel aan te zetten....
 

Canon-Eye

Forumguru
Je kunt nergens zien of die nog aan staat
Bij de Leon zou ik het moeten kunnen zien in de MFD, die geeft ergens via het menu aan (Rijgegevens denk ik, maar dat weet ik nu even niet zeker) welke "comfortverbruikers" actief zijn. Ik zal er bij gelegenheid nog eens op letten; zal bij de Skodaneefjes vermoedelijk niet anders zijn.
 

JeSko

Forumguru
Moto training day in zolder.

Heb minder met moto's dan met auto's maar deze vond ik echt dik.

20240829_150033.jpg 20240829_150023.jpg

Kinderen vonden het erg leuk!

20240829_130909.jpg

Wie kwam ik daar tegen, mijn oud Civicje, mis zoiets wel! De Octavia is goed, maar zowiezo komt er nog eens wat hardcore en manueel bij om in de weekends te cruisen.

20240829_140342.jpg

"Opgejaagd" door m'n kameraad met zijn GT-R :D

Screenshot_20240829_161017_Gallery.jpg

Daar valt toch niet aan te ontsnappen hoor, links 700 pk (straatmap) vs rechts 355 pk... There are levels to this game. Kon redelijk bijblijven op de autosnelweg maar eens hij echt doorduwd moet je gewoon lossen natuurlijk, dat ding spuwt zelfs vuurballen op de snelweg :deuk:

20240829_151249.jpg 20240829_151246.jpg
 

JeSko

Forumguru
Een vraagje, ik wil morgen de wielen van mijn Octi halen, maar ik heb een ster sleutel nodig voor deze wielbouten. Nu is deze ster sleutel zoek, ik had hem voor de auto kapot gereden is, en nu vind ik hem niet meer terug. Goed, ik zag deze stersleutel online, ik denk dat ik deze hebben moet, maar twijfel, is dit allemaal één maat? Ik vind ze namelijk niet in diverse maten ofzo, op de foto is te zien dat het inderdaad dit type sleutel is, maar ik twijfel dus aan de maat.

Mijn wielbouten

20240708_144516 (1).jpg

De stersleutel incl foto van de review.

Screenshot_20240906_175837_Samsung Internet.jpg Screenshot_20240906_175857_Samsung Internet.jpg

Is dit iets wat ik eventueel vind bij auto 5 of Oke Auto? Die hebben wel sleutels maar deze soort daar twijfel ik aan, als ik hem bestel kan ik morgen niets doen, als ik zo'n sleutel vind morgenvroeg kan ik nog aan de auto werken.
 
Bovenaan Onderaan