Jesko's Octavia VRS !

The Vipe

Actief lid
Ik heb hiervoor 2x de O3 (2014 en 2019 model),gereden, en bij beide hoefde ik enkel het spiegelverwarmingssymbooltje aan te hebben om de spiegelverwarming te activeren. In de praktijk stond hij dan ook bijna altijd aan, zonder achterruit verwarming. Voor zover ik heb ervaren, werkt het bij m'n O4 nu ook op dezelfde manier.
 

JeSko

Forumguru
Spiegel van de bestuurder ontdooid niet meer. Net getest, staat wel aan bij de verbruikers maar links doet niets. Achterruitverwarming en spiegels zijn trouwens apart. Ook gaf de auto na 4 dagen stilstand weer aan Accu zwak. Moet er echt eens goed naar laten kijken want er zit toch iets niet goed.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Stroomtang kopen en zekeringen trekken maar! Kost ff wat tijd, maar dat is wel de manier om sluipverbruikers te achterhalen. Veel garages hebben daar helaas geen zin in.
 

EdK

Forumguru
Bij stroomtang kopen wel opletten dat deze ook DC kan meten !
Velen die verkocht worden kunnen alleen AC aan met stroom meten en tsja dan heb je er nog niets aan !
Zelf een Fluke en die kan alleen de AC in ampere aan, daartegen kan ik weer wel DC spanning meten !
Maar goed je hebt een blauwe tand module in je wagen zitten voor de uitlaat ?? is dat niet de boosdoener misschien ??
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Zou toch bizar zijn dat de Remus control unit de batterij leegtrekt. Ik vermoed eerder de dashcam, maar de voorste heb ik losgekoppeld, de achterste hangt er maar, geen idee of die überhaupt werkt als de voorste losgekoppeld is.
 

JeSko

Forumguru
Ik was trouwens erg verbaasd hoe goed ik de GT-R van men maat kon bijhouden, natuurlijk als die hem echt vloert is er geen houden aan, maar hij gaf zelf aan dat hij zich erover verbaasde hoe goed de Octavia kon bijhouden. Zeker als je vergelijkt is er qua specs geen vergelijken aan :tongue: , 6 vs 4 cyl, Biturbo vs turbo, AWD vs FWD, en 700 vs 355 pk. Enige voordeel wat de Octavia heeft is een modernere schakelbak en 450 kg minder aan gewicht.

Goed, na dat plezante ritje kwam de auto met een leuke melding, 800 km tot olie verversen :D dat plannen we dan maar gelijk in, moet in december enkel nog de downpipe er even uit voor de keuring en kan ie er weer een jaar tegen, hopelijk.
 
Bovenaan Onderaan