Jesko's Octavia VRS !

The Vipe

Actief lid
Ik heb hiervoor 2x de O3 (2014 en 2019 model),gereden, en bij beide hoefde ik enkel het spiegelverwarmingssymbooltje aan te hebben om de spiegelverwarming te activeren. In de praktijk stond hij dan ook bijna altijd aan, zonder achterruit verwarming. Voor zover ik heb ervaren, werkt het bij m'n O4 nu ook op dezelfde manier.
 

JeSko

Forumguru
Spiegel van de bestuurder ontdooid niet meer. Net getest, staat wel aan bij de verbruikers maar links doet niets. Achterruitverwarming en spiegels zijn trouwens apart. Ook gaf de auto na 4 dagen stilstand weer aan Accu zwak. Moet er echt eens goed naar laten kijken want er zit toch iets niet goed.
 
Laatst bewerkt:

Tees

Donateur
Stroomtang kopen en zekeringen trekken maar! Kost ff wat tijd, maar dat is wel de manier om sluipverbruikers te achterhalen. Veel garages hebben daar helaas geen zin in.
 

EdK

Forumguru
Bij stroomtang kopen wel opletten dat deze ook DC kan meten !
Velen die verkocht worden kunnen alleen AC aan met stroom meten en tsja dan heb je er nog niets aan !
Zelf een Fluke en die kan alleen de AC in ampere aan, daartegen kan ik weer wel DC spanning meten !
Maar goed je hebt een blauwe tand module in je wagen zitten voor de uitlaat ?? is dat niet de boosdoener misschien ??
 

JeSko

Forumguru
@EdK

Zou toch bizar zijn dat de Remus control unit de batterij leegtrekt. Ik vermoed eerder de dashcam, maar de voorste heb ik losgekoppeld, de achterste hangt er maar, geen idee of die überhaupt werkt als de voorste losgekoppeld is.
 

EdK

Forumguru
Wel loskoppelen dus ook........
En ja bizar of niet, je komt er maar op één manier achter en dat is loskoppelen en meten of 4 dagen wachten..
 

JeSko

Forumguru
Ik was trouwens erg verbaasd hoe goed ik de GT-R van men maat kon bijhouden, natuurlijk als die hem echt vloert is er geen houden aan, maar hij gaf zelf aan dat hij zich erover verbaasde hoe goed de Octavia kon bijhouden. Zeker als je vergelijkt is er qua specs geen vergelijken aan :tongue: , 6 vs 4 cyl, Biturbo vs turbo, AWD vs FWD, en 700 vs 355 pk. Enige voordeel wat de Octavia heeft is een modernere schakelbak en 450 kg minder aan gewicht.

Goed, na dat plezante ritje kwam de auto met een leuke melding, 800 km tot olie verversen :D dat plannen we dan maar gelijk in, moet in december enkel nog de downpipe er even uit voor de keuring en kan ie er weer een jaar tegen, hopelijk.
 

JeSko

Forumguru
In al die jaren nog nooit gehad, met deze auto moest het dan maar gebeuren :rolleyes: begin te vermoeden dat hij toch wat vervloekt is...

20240921_104045.jpg
 

Bijlagen

  • 20240921_104045.jpg
    20240921_104045.jpg
    999,9 KB · Weergaven: 7

EdK

Forumguru
Ohhhh is dat alles ?
Schroefje in de band......
Man dat gebeurd bij ons op de zaak wekelijks wel..
Even laten plakken bij een bandenboer, band eraf en vulkaniseer plakker aan binnenzijde en band er weer op....
Bij beetje bandenboer kun je er onder genot van thee of koffie op wachten....
 

Arjan1985

Forumguru
Is dat hetzelfde als een prop erin duwen? Dat hebben ze bij mij gedaan. Met de band op de velg dacht ik?! Lang geleden.
 

EdK

Forumguru
Nee bij een prop erin schieten blijft band er op zitten, en ruimt men het gat iets op en word de prop erin gepropt.
En wat onze badenboer doet is de band eraf halen en dan waar gat aan binnenzijde zit daar word het rubber opgeruwd en schoongemaakt.
Dan word er een vulkaniseer lijm erop gesmeerd en dan word er een plakker opgeplakt.
En hierna gaat de band weer op de velg !
En gat van de schroef die sluit zich min of meer vanzelf weer zodra de schroef eruit word gedraaid.

Voor me gevoel vind ik de laatste wijze een betere ! Of dit werkelijk zo is ? weet niet, is puur gevoelsmatig !
 

leon-cupra

Forumguru
Hier al meermaals een schroef in de band gehad. Telkens met een tap opgelost. Wegenwacht iedere keer voor gebeld. Krijg je soms van die misnoegde mechaniekers. Voorlaatste keer was het iemand die heel slecht gezind was “godver, tegenwoordig bellen ze alleen maar om str*ntbanden te herstellen.” :arghh:
 

JeSko

Forumguru
Ze hebben er een prop, wiek, sjiek ingeduwd of hoe je het ook wilt noemen, kom ik thuis zie ik dat ze de velgrand vernaaid hebben.. zucht, ginder niet gezien omdat ze bijna gingen sluiten en omdat het daar ook gwn donker was.
 

leon-cupra

Forumguru
Hoeven ze de band er toch niet voor af te doen?
Maja, heb het ook al gehad hoor, bandenwissel en zie je plots wat schade aan de velgrand. Zwaar balen. Heeft denk ik ook weinig zin om daarvoor terug te gaan. Is woord tegen woord.
 

MarcoO2

Forumguru
Die velgschade is balen! Vraag me wel af hoe dan, als ze het lek met een tap hebben gefixt. Heb je ernaast gestaan? Zou sowieso even het gesprek aangaan.
 
Bovenaan Onderaan