Deze morgen ging de wekker om half 6, na een bakje koffie en wat geroosterd brood vroeg op pad zodat ik op tijd bij mijn vrienden van de keuring was, met de trouwe Citroën van mijn schoonmoeder weliswaar, zo merk je nog eens goed hoe snel je gewend bent aan veel pk's
van 355 naar 60 paardjes is toch wel aanpassen
, anticiperen en dubbel anticiperen, steeds zo veel mogelijk rechts blijven, je kan met zo'n auto'tje nog net (niet) mee, maar het is behelpen, het is kort gezegd gewoon compleet anders rijden en jezelf op een andere manier laten "gelden" op de openbare weg.
Goed , haar vaste mecanicien had al aangegeven dat de voorste remblokken compleet op waren en ook de achterste banden zijn eigenlijk op een 2 mm na kaal, dat word een moeilijke denk je dan... Nee hoor, groene kaart, met glans geslaagd, zelfs geen opmerking...
ik moest wel op de ringweg effe de handrem bij op trekken of ik had de C3 onder een hard remmende trailer geparkeerd, toch wraakroepend als je dan met een veilig aangepaste wagen voor de minste of geringste scheet geflikt word.
De remmen en banden worden overigens wel nog gewoon gedaan hoor, maar dat moest door omstandigheden wachten tot volgende week, en aangezien ze enkel deze week hier was moest ik er al met naar de keuring, op hoop van zegen
Die grijze C3 was trouwens ook goedgekeurd, prima auto's zijn het. En het rijd als in een fauteuil, armleuning omhoog, stoel achteruit, verwarming op en je kan indutten. Was toch blij toen ik weer in men eigen beest kon stappen, al is de afwisseling erg leuk! Want ik rijd gewoon graag auto, met nagenoeg elke auto.
Dus binnenkort krijgt ie twee nieuwe bandjes en blokjes en kan hij er weer een jaar tegen. In december is het dan aan de Skoda overigens, ik ben al voorbereid op frustraties, meerdere aanvaringen met onbekwaam personeel en het moeten betalen van 40 euro keuring, en 15 euro herkeuring. Maar dat zijn zorgen voor later.