Kodiaq-2 Problemen, storingen enz.

wdejong32

Actief lid
daar heb je uiteraard ook gelijk in,,

Ik weet nog niet of ik op korte termijn een nieuwe ga kopen,, eerlijk gezegd vind ik de dat de Kodiaq zijn stoere uiterlijk ook aardig kwijt begint te raken

Hi,
Ik heb mijn kodiaq nu zo`n 3 maanden en ik heb een probleem met remmen op lage snelheid. Als ik langzaam rijd, wordt de werking van de remmen minder (ik kan het al voelen aan het rem-pedaal) en uiteindelijk grijpt de ABS in.
Sowieso vind ik het remgedrag van de auto heel wisselend per rit.
Herkent iemand dit probleem?
Ik herken dit ook, voelt het soort van aankomen in je pedaal. Ik heb wel het idee dat het vaak alleen in het begin van een rit is....

Peter-036

Forumleiding
Moderator
Bij een volle (HV)accu regenereert de auto niet, en dan moet alle vertraging van de remmen komen, wanneer de accu wat leger raakt, helpt de regeneratie bij het afremmen. Misschien voelen jullie dat?

Marchel1

Actief lid
Dat laatste valt mij wel op. Regeneratie met remmen is op zich erg fijn, beetje wennen maar werkt op zich goed. Alleen dat laatste stukje... Het lijkt alsof vlak voor je stilstaat de regeneratie stopt en er een soort aanpassing is in het remgedrag. Effect is dat ik meestal net iets eerder stil sta dan de bedoeling (en dat is beter dan net iets later :D) maar wel minder soepel dan ik gewend was met de vorige (niet PHEV) auto.

A-Kodiaq

Actief lid
Dan is dus de vraag of het ook merkbaar is als de regeneratie vastgezet wordt op sterk of zwak i.p.v. automatisch. Heb er zelf niet zo'n last van, maar verbaas me ook wel eens over de gasrespons en rem in de verschillende modi (hybride vs e-mode) en vol vs leeg.

EvilKnievel

Actief lid
Alleen dat laatste stukje... Het lijkt alsof vlak voor je stilstaat de regeneratie stopt en er een soort aanpassing is in het remgedrag.

Dat klopt, op zeer lage snelheid remt de auto altijd via de reguliere remmen en niet via regeneratie. Je merkt het helemaal als de motor er ook bij draait. Was voor mij ook even wennen, vooral als je wat vlotter rijdt.

ebu

Nieuw lid
Mijn Kodiaq is afgelopen maandag weg geweest voor het 'in P schieten' probleem en een grote software update (terugroepactie) ivm veel meldingen van hulpsystemen.
Guess what...... Een paar dagen later heb ik alle problemen en meldingen wel weer gehad. Van niet kunnen uitparkeren tot allerlei waarschuwingen de eerste minuten na de (koude) start.
Update gegevens: Hardware H10, Software 2460, ABT hardware H41, ABT software 4043, navigatiebase 25.1, radiodatabase 1.31.44, Media codec 3.1.4

DFW

Lid
is het al iemand gelukt , na het activeren van de cruise-control , om "lane-assist" en de snelheid reductie , af te zetten ?
en zo ja , was dat succesvol en met welke swipe-actie deed u dat ? Alvast dank. ( MHEV van 11nov2024 )

EvilKnievel

Actief lid
Met de cruisecontrol geactiveerd op ACC mode kan ik lane assist gewoon uitzetten via de knop op het stuur die dat kleine hulpmiddelen menu oproept. Het snelheid reductie stukje heb ik permanent uitgezet via het normale menu en daar zit ik tijdens het rijden niet aan, dus daar kan ik geen antwoord op geven.

Mijn Kodiaq is afgelopen maandag weg geweest voor het 'in P schieten' probleem en een grote software update (terugroepactie) ivm veel meldingen van hulpsystemen.
Guess what...... Een paar dagen later heb ik alle problemen en meldingen wel weer gehad. Van niet kunnen uitparkeren tot allerlei waarschuwingen de eerste minuten na de (koude) start.
Update gegevens: Hardware H10, Software 2460, ABT hardware H41, ABT software 4043, navigatiebase 25.1, radiodatabase 1.31.44, Media codec 3.1.4
Dat is toch wel gek, mijn kodiaq heb ik 15.02 opgehaald met software stand 2560 en 4047, en radio database 1.31.52
heb geen hulpsysteem storingen, geen lege 12v accu alleen hendel cruisecontrole is lam. Waarom upgraden ze die van jou daar niet naar toe dan?

Mogelijk dat bepaalde hardware en software moeten matchen? En hardware vervangen kost skoda meer geld dan software?

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb de afgelopen tijd al een aantal keer gehad dat bij het wegrijden met een koude motor de auto een schok maakt/het vermogen even wegvalt. Ik had het zojuist weer, een soort ‘bonk’ waarna de auto gewoon weer normaal rijdt. Het is enkel bij het wegrijden met een koude motor, verder merk ik niks raars. Iemand enig idee wat dat zou kunnen zijn?

Edit: kleine aanvulling, betreft een PHEV en ik rijd gewoon rustig weg.

Laatst bewerkt:

A-Kodiaq

Actief lid
Dat is toch wel gek, mijn kodiaq heb ik 15.02 opgehaald met software stand 2560 en 4047, en radio database 1.31.52
heb geen hulpsysteem storingen, geen lege 12v accu alleen hendel cruisecontrole is lam. Waarom upgraden ze die van jou daar niet naar toe dan?
Er kan ook verschil zitten tussen PHEV en MHEV software

Marchel1

Actief lid
Bij de PHEV heb je als ik het goed heb nu 3 software versies, afhankelijk van het onderdeelnummer apparaat. Staat daar geen letter achter dan is het 2460, staat er een A achter dan 2565 en met een B erachter 2630.
Zie ook ergens eerder in dit topic.

Bovenaan Onderaan