even voor de goede orde: het zijn geen 4 storingen, maar een storing die zich 4 maal heeft gemanifesteerd.
Storing heeft zich nu ca. 15k niet meer voorgedaan. zoals gezegd houd ik het in de gaten en er rest nog anderhalf jaar garantie. Komt het dus terug, ga ik naar de dealer terug.
Skoda dealers zijn niet dik gezaaid, en ik heb geen zin om naast de 1000km per week ook nog eens 100km te moeten omrijden voor een andere dealer.
@ VMR : je beaamt een ander dat ik er niet naar laat kijken (post 88), maar wat heb JIJ aan de storing laten doen, want volgens mij heb je hetzelfde ervaren als ik.... (post 68) , behalve het luide tikken dan, want dat doet die van mij niet.
Volgens mij ook niets of wel?
Tikje jammer bovenstaand. Ik heb er lang over nagedacht, en besloten het toch maar hier neer te zetten. Als je perse wilt, geef ik wel reactie hoor. Lees verder zou ik zeggen:
Wat ik je aangaf is het volgende: Moeten betalen voor service tijdens de garantie periode is gewoon not-done. Als jouw dealer daar op staat, en ja het is mijn inziens echt v o l s l a g e n belachelijk, terstond een andere dealer kiezen.
Om het nog duidelijker te maken: Dat neem je toch gewoon niet!? Uitleg: Met de aankoop heb je betaald voor 2 jaar garantie en service. Die garantie houdt ook in dat als jij een klacht hebt dat er serieus naar gekeken gaat worden. Die klacht afhandeling is kostenloos. Nogmaals, daar heb je immers al voor betaald!
Leg een klacht neer bij PON, copie van rekening erbij, gedetaileerde uitleg hoe e.e.a. voorgevallen is. Ik ben zeer benieuwd naar PONs mening hierover.
Over de klachten, welnu, maandag over een week gaat de GL voor het luide tikken bij een koude start naar de garage. Voor het 'gloeidraad icon' probleem heeft ze al een update voor gehad. Toen de klacht twee keer voorkwam, is er terstond nieuwe software geinstalleerd. En ook nog inclusief dat mijn auto gewassen werd, een leenauto meekreeg om toch op tijd op mijn werk te verschijnen en copien meekreeg van de error codes van de modules (op mijn verzoek). Let wel, uiteraard zonder enige kosten. Ik heb wel enige bedenkingen over mijn dealer hoor, begrijp me niet verkeerd, vooral over de algemene kennis van de monteurs die er rond lopen, echt bar en boos gebleken, maar dat terzijde.
Weetje, ik zal het nog een beetje doortrekken: Als ik jouw berichten zo lees, en corrigeer me als ik je berichten verkeerd interpreteer, is dat in dit geval dat je een dealer hebt gekozen die maar een ding wil. Zo veel en zo snel als mogelijk geld verdienen en geen service verlenen. Het spijt me dat je dat hebt moeten ondervinden.
Naar ik aanneem heb je wat speurwerk gedaan voordat je daar je auto kocht. In de trend van gewoon wat vragen neerleggen bij vrienden en kennissen, buurtjes vragen of ze ervaring met de garage hebben of gewoon een monteur aanschieten die er werkt en wat vragen afvuren. Zo kom je immers snel achter cruciale informatie. Okay, sommige opmerkingen moet je dan nemen met wat zout, maar een goed beeld heb je dan wel kunnen vormen. Als je dit idd gedaan hebt en je komt toch nog deze idioterie tegen van een dealer, bere sneu voor je. Echt waardeloos en kan me dan goed voorstellen ook hoe dat moet voelen. Mocht je bovenstaand niet gedaan hebben, tja... de rest kan je dan zelf wel invullen he?
Als je verhaal echt klopt, IK zou daarvoor omrijden ja. Absoluut, 100% zeker weten. Eenmaal afgedaan, krijg je mij met geen stokpaard meer terug in een zaak/winkel en steek dat dan ook die mening niet bepaald onder stoelen of banken als iemand daar naar vraagt. Ik zou mijn klacht voorgelegd hebben aan PON, gevraagd hebben voor een vervangende dealer voor de resterende garantieperiode. Lijkt me toch wel dat PON dit probleem ook wil oplossen. Tevens zou ik het hele verhaal bij de Consumentenbond neerleggen, leuk artikel voor de colum "Stekeligheden" op de achterkant van het maandblad.
Als jij daarintegen niet naar een andere dealer wilt gaan want je moet een stukkie omrijden, in de trend van "want het is wel makkelijk zo", tja wat wil je dan precies?
Hou ons op de hoogte van je bevindingen ajb.