Nogmaals, het is een bekend probleem.
Pon adviseert vervanging schijven + wielnaven.
Morgen wordt de mijne gefixed...
Bij mij moet de dealer het zelf meten ( "de slingering", van schijven en naven ), blijkbar is daar een metertje voor!?, dit is inmiddels gebeurt, en is het "probleem"met de gegevens naar Pon gemaild, en deze moet schijnbaar beoordelen of er vervanging komt!
Ben wel benieuwd naar Uw expliciete ervaringen, U schrijft in één van Uw vorige posts dat U 61000 km ?, op de teller had?, wordt er dan niet "moeilijk"gedaan betreffende de km stand in verhouding tot Garantie?...aangezien dat ( meen ik ) officieel loopt tot 15000 km?.
Gaarne Uw ervaringen, en hoe het nú is na vervanging van...?
ook ik heb dit probleem al enige tijd met mijn auto (55000 km op de teller) en voorgelegd aan mijn dealer. Die is na mijn email nieuwsgierig geworden naar dit item. Volgens zijn zeggen hebben zij, gemeten tot half 2010, de meeste Greenlines in NL op de weg gezet maar dit fenomeen zegt hun niets?!. Bij de Fabia 1 hebben ze dit wel eens ondervonden.
Oorzaak kan liggen in de band/velg combinatie. Een en ander zal onderzocht moeten worden om een goede verklaring te geven voor het trillen.
Hieruit zal ook naar voor komen of er aanspraak gemaakt kan worden op een garantievergoeding.
Op slijtagedelen van het remsysteen zeer zeker niet, zo ook oneffenheden in band / velgcombinatie.
Heb hem gevraagd dit probleem toch maar eens bij Pon na te vragen.
Over enkele weken naar de garage voor zijn laatste beurt binnen garantietermijn en ben erg benieuwd wat daaruit voortkomt en/of opgelost gaat worden.
Ik weet niet hoe mijn dealer dat regelt maar dit is gewoon garantie aangezien het probleem al langer speelt.
Bij de vorige vervanging van de remschijven vertelden ze wel dat het inderdaad officieel 15.000 km is.
Maar ik denk wel dat je dit voor de rechtbank wint omdat het vervangen van de schijven geen permanente oplossing is.
Hoe is het nú na vervanging van...?
46k km en nog geen kromme schijven. Ik let er wel altijd op om mijn rem niet in gedrukt te houden als ik tot stil stand ben gekomen. Desnoods pak ik alleen de trommels er bij als dat nodig is. (Handrem) En laat hem het liefst ook nog heel even vooruit kruipen. Dit om warme schijven gelijkmatig te laten afkoelen.
Het is wel een goede manier, daar niet van, maar eigenlijk zou een remschijf toch ook niet krom mogen komen door de rem ingedrukt te houden. Ik heb er in ieder geval nooit op gelet, en nog nooit een kromme remschijf gehad.