Kromme remschijven Fabia greenline

Esli

Lid
Nogmaals, het is een bekend probleem.
Pon adviseert vervanging schijven + wielnaven.
Morgen wordt de mijne gefixed...
 

Chatslet

Forumguru
Dan kan ik alleen maar hopen dat het in modeljaar 2012 is opgelost, Ik heb zowel voor als achter schijf remmen. Als die zometeen alle vier krom zijn kan een duur geintje worden en de auto weer zo lang kwijt.
 
Nogmaals, het is een bekend probleem.
Pon adviseert vervanging schijven + wielnaven.
Morgen wordt de mijne gefixed...

Bij mij moet de dealer het zelf meten ( "de slingering", van schijven en naven ), blijkbar is daar een metertje voor!?, dit is inmiddels gebeurt, en is het "probleem"met de gegevens naar Pon gemaild, en deze moet schijnbaar beoordelen of er vervanging komt!

Ben wel benieuwd naar Uw expliciete ervaringen, U schrijft in één van Uw vorige posts dat U 61000 km ?, op de teller had?, wordt er dan niet "moeilijk"gedaan betreffende de km stand in verhouding tot Garantie?...aangezien dat ( meen ik ) officieel loopt tot 15000 km?.

Gaarne Uw ervaringen, en hoe het nú is na vervanging van...?
 

Esli

Lid
Bij mij moet de dealer het zelf meten ( "de slingering", van schijven en naven ), blijkbar is daar een metertje voor!?, dit is inmiddels gebeurt, en is het "probleem"met de gegevens naar Pon gemaild, en deze moet schijnbaar beoordelen of er vervanging komt!

Ben wel benieuwd naar Uw expliciete ervaringen, U schrijft in één van Uw vorige posts dat U 61000 km ?, op de teller had?, wordt er dan niet "moeilijk"gedaan betreffende de km stand in verhouding tot Garantie?...aangezien dat ( meen ik ) officieel loopt tot 15000 km?.

Gaarne Uw ervaringen, en hoe het nú is na vervanging van...?

Ik weet niet hoe mijn dealer dat regelt maar dit is gewoon garantie aangezien het probleem al langer speelt.
Bij de vorige vervanging van de remschijven vertelden ze wel dat het inderdaad officieel 15.000 km is.

Maar ik denk wel dat je dit voor de rechtbank wint omdat het vervangen van de schijven geen permanente oplossing is.
 
ook ik heb dit probleem al enige tijd met mijn auto (55000 km op de teller) en voorgelegd aan mijn dealer. Die is na mijn email nieuwsgierig geworden naar dit item. Volgens zijn zeggen hebben zij, gemeten tot half 2010, de meeste Greenlines in NL op de weg gezet maar dit fenomeen zegt hun niets?!. Bij de Fabia 1 hebben ze dit wel eens ondervonden.
Oorzaak kan liggen in de band/velg combinatie. Een en ander zal onderzocht moeten worden om een goede verklaring te geven voor het trillen.
Hieruit zal ook naar voor komen of er aanspraak gemaakt kan worden op een garantievergoeding.
Op slijtagedelen van het remsysteen zeer zeker niet, zo ook oneffenheden in band / velgcombinatie.
Heb hem gevraagd dit probleem toch maar eens bij Pon na te vragen.
Over enkele weken naar de garage voor zijn laatste beurt binnen garantietermijn en ben erg benieuwd wat daaruit voortkomt en/of opgelost gaat worden.
 
ook ik heb dit probleem al enige tijd met mijn auto (55000 km op de teller) en voorgelegd aan mijn dealer. Die is na mijn email nieuwsgierig geworden naar dit item. Volgens zijn zeggen hebben zij, gemeten tot half 2010, de meeste Greenlines in NL op de weg gezet maar dit fenomeen zegt hun niets?!. Bij de Fabia 1 hebben ze dit wel eens ondervonden.
Oorzaak kan liggen in de band/velg combinatie. Een en ander zal onderzocht moeten worden om een goede verklaring te geven voor het trillen.
Hieruit zal ook naar voor komen of er aanspraak gemaakt kan worden op een garantievergoeding.
Op slijtagedelen van het remsysteen zeer zeker niet, zo ook oneffenheden in band / velgcombinatie.
Heb hem gevraagd dit probleem toch maar eens bij Pon na te vragen.
Over enkele weken naar de garage voor zijn laatste beurt binnen garantietermijn en ben erg benieuwd wat daaruit voortkomt en/of opgelost gaat worden.

Het probleem is niét de band velg combinatie!, het zit 'm in de Remschijven / Naven !!.

Bij mij zit het nog " in de molen", ben aan het wachten op een bericht van mijn dealer, wat er nu gaat gebeuren, na het meten van de "slingering" van zowel schijven en (of ) de naven!, is dit voorgelegd aan Pon.
Ben benieuwd hoe Uw dealer dit oplost!, houd ons een beetje op de hoogte aub!.
 
Ik weet niet hoe mijn dealer dat regelt maar dit is gewoon garantie aangezien het probleem al langer speelt.
Bij de vorige vervanging van de remschijven vertelden ze wel dat het inderdaad officieel 15.000 km is.

Maar ik denk wel dat je dit voor de rechtbank wint omdat het vervangen van de schijven geen permanente oplossing is.

Hoe is het nú na vervanging van...?
 

Esli

Lid
Hoe is het nú na vervanging van...?

Prima, heb alweer iets van 4.000 km gereden en het gaat goed.
Zit nog wel een kleine trilling in maar dat ligt aan het uitbalanceren van de banden.
Was ook toe aan nieuwe voorbanden...

Maar belangrijkste is, het trillen bij het remmen is WEG!
 
Krijg a.s vrijdag nieuwe schijven , naven en de achtertrommels worden uitgedraaid?!

Waarom de achtertrommels meegenomen worden is me niet helemaal duidelijk!.
Krijg ik vrijdag wel te horen.
Houd julluie op de hoogte!
 
Heb nu een week nieuwe Schijven, (voor) Naven, en achtertrommels.

Als ik het goed begrepen heb zijn de trommels (achter) meegenomen, daar de trilling van achter naar de voorremmen ( Naven schijven) , zou kunnen doortrillen!?, en ook invloed zou kunnen hebben op de voor (remmen )!

Sjappo voor mijn dealer, die alles keurig heeft geregeld!..mijn dank!.
Hoop dat ik er nu vanaf ben!, houd jullie wel op de hoogte!.
 
Even een update, heb nu een paar duizend km gereden na vervanging van Schijven, Naven en Achterremtrommels,.....en je raad het al, het trillen begint wéér terug te komen, ik wordt er onderhand wat moedeloos van..en vraag mij af waarom Skoda dit niét structureel aanpakt!....of zou hun de Tour de France teveel kosten zodat ze géén geld meer over hebben voor 'n terugroep actie??....hoop dat er een paar reactie's komen van andere forumleden wat nú jullie ervaringen zijn ??...ik vindt het nogal stil omtrent dit probleem de laatste tijd!, hier op het forum, BVD !
 
46k km en nog geen kromme schijven. Ik let er wel altijd op om mijn rem niet in gedrukt te houden als ik tot stil stand ben gekomen. Desnoods pak ik alleen de trommels er bij als dat nodig is. (Handrem) En laat hem het liefst ook nog heel even vooruit kruipen. Dit om warme schijven gelijkmatig te laten afkoelen.
 

Pollewop

Forumguru
Na 29000 km geen enkele klacht over de remmen van m'n Fabia 1.2 TSI 86 pk Combi. Ze remmen uitstekend en trillingvrij...
Hier in de bergen krijgen ze het flink te verduren tijdens de afdalingen... :xyxthumbs:
 

The bone collector

Senior Member
46k km en nog geen kromme schijven. Ik let er wel altijd op om mijn rem niet in gedrukt te houden als ik tot stil stand ben gekomen. Desnoods pak ik alleen de trommels er bij als dat nodig is. (Handrem) En laat hem het liefst ook nog heel even vooruit kruipen. Dit om warme schijven gelijkmatig te laten afkoelen.

Het is wel een goede manier, daar niet van, maar eigenlijk zou een remschijf toch ook niet krom mogen komen door de rem ingedrukt te houden. Ik heb er in ieder geval nooit op gelet, en nog nooit een kromme remschijf gehad.
 

Chatslet

Forumguru
Ik vind wel dat de remschijven erg lang heet blijven. Gister de auto wezen wassen. Zo'n 10 minuten bezig geweest met het insectenslagveld op de voorruit, lampen, bumper en grill en daarna de velgen ingespoten met velgenreiniger. Er kwam wat op de schijfremmen en het begon meteen te sissen. Bij alle 4 de wielen overigens. Ik heb daar voor geen kunstjes gedaan of extreem hard moeten remmen dus stond eigenlijk wel een beetje vreemd te kijken.
 
4 oktober afspraak staan voor grote (60000 km) beurt. Heb aangegeven over de trillingen tijdens remmen en dat men de schijven en naven moet controleren. Hou jullie op de hoogte. Mijn dealer is Tigchelaar in Breda. Sibbele wie is jouw dealer? Ingeval van onenigheid over de garantie kan ik eventueel mijn dealer contact met hun op laten nemen.
 
Het is wel een goede manier, daar niet van, maar eigenlijk zou een remschijf toch ook niet krom mogen komen door de rem ingedrukt te houden. Ik heb er in ieder geval nooit op gelet, en nog nooit een kromme remschijf gehad.

Tja het is sinds jaar en dag een bekend fenomeen bij auto's met een automatische versnellingsbak waarbij mensen vaak de rem ingedrukt houden en de versnellingsbak in D laten staan voor het stoplicht. Ongelijke afkoeling zorgt gewoon voor kromme schijven da's een feit. Andere oorzaken zijn mij onbekend.
 

Fabia

† In Memoriam
Ik zie mezelf toch niet voor elk verkeerslicht de automaat in N zetten of P. Want in N loop je ook de kans dat de auto rolt als de ondergrond niet vlak is.
 

Chatslet

Forumguru
Een automaat rolt sowieso als je hem in N zet. Kruipen noemen ze dat, als of de koppeling heel lichtjes aan grijpt.
 
Bovenaan Onderaan