Canon-Eye
Forumguru
Nee hoor. Kruipen doet hij alleen in D of R, bij draaiende motor. In N rolt hij hoogstens op zwaartekracht, dus alleen op een niet-vlakke weg.Een automaat rolt sowieso als je hem in N zet. Kruipen noemen ze dat
Nee hoor. Kruipen doet hij alleen in D of R, bij draaiende motor. In N rolt hij hoogstens op zwaartekracht, dus alleen op een niet-vlakke weg.Een automaat rolt sowieso als je hem in N zet. Kruipen noemen ze dat
Dan zal de DSG in m'n OII (135000km mee gereden) dus niet in orde zijn geweest, want die kroop absoluut niet als ik bij draaiende motor in N de rem losliet. Net zo min trouwens als de automaat van de directieBMW waar ik jaren geleden incidenteel mee reed, en diverse andere automaten waar ik in het verleden zo af en toe mee heb gereden.rem los laten in N laat de auto kruipen.
Nee hoor. Kruipen doet hij alleen in P of R, bij draaiende motor. In N rolt hij hoogstens op zwaartekracht, dus alleen op een niet-vlakke weg.
Voor zo ver ik weet (dan wel met Amerikaanse merken) moet de auto bij het starten ]in de P stand staan met de rem ingedrukt anders krijg je een melding "Consult owners manual: Shift to parking gear and engage brake" oid. Daarna kun je de rem los laten en blijft de auto stil staan. Wegrijden gaat alleen met ingedrukte rem via R, N richting D schakelen. Rem los laten in D of R doet de auto stapvoets voor/achteruit laten rollen en rem los laten in N laat de auto kruipen. Naar wat ik me heb laten vertellen is dat omdat bij R en D de koppeling volledig aan grijpt en er bij N olie tussen de platen stroomt waardoor er overdracht van beweging is. In de P stand zou de parkeerrem actief moeten zijn. Wanneer de auto rijd is het ook onmogelijk om hem in de P versnelling te krijgen.
Even OFF-topic;Naar wat ik me heb laten vertellen is dat omdat bij R en D de koppeling volledig aan grijpt en er bij N olie tussen de platen stroomt waardoor er overdracht van beweging is.
Maar kruipen doet-ie net als elke andere automaat. Waar komt dat dan vandaan?Een DSG bak is een heel ander verhaal; Hierin zitten 2 sets droge/natte plaatkoppelingen welke beurtelings door een computer aantrekken/vrijlopen middels hydraulische cylinders
Het sissen van velgenreiniger op je remmen zou dat niet met de hitte te maken kunnen hebben, maar met de inwerking van chemicaliën op het onbewerkte metaal van de remmen?
4 oktober afspraak staan voor grote (60000 km) beurt. Heb aangegeven over de trillingen tijdens remmen en dat men de schijven en naven moet controleren. Hou jullie op de hoogte. Mijn dealer is Tigchelaar in Breda. Sibbele wie is jouw dealer? Ingeval van onenigheid over de garantie kan ik eventueel mijn dealer contact met hun op laten nemen.