Octavia III RS

philippe bakker

Forumguru
ja ik ben es curieus voor deze zomer. ok we gaan maar 500 km ver in Frankrijk maar het zal met een dakkoffer worden dus nog 2 liter meer????

Springmuis

Actief lid
2 liter niet denk ik, vorig jaar naar Spanje met de Yeti en dakkoffer en da was net geen 0.5 liter meer. Yeti heeft nu wel niet bepaald een goede stroomlijn dus dat is misschien niet echt een referentie.

Dakkoffer zorgt wel voor een hoger verbruik, dit jaar ga ik ook weer naar Frankrijk met de pukkel op het dak.
Voorheen veel met de leon Fr geweest en daarbij kwam het verbruik 1 op 9 wat ongeveer 2 km per liter minder is.
Dat zal voor de RS niet veel anders worden, lekker op de cruise 140 en gaan met die banaan.

Fmoon

Forumguru
Verschil met dakkoffer is niet echt heel groot. Ligt wel een beetje aan het spul wat je erop hebt. Ik heb verlaagde dragers en een Zenith koffer

philippe bakker

Forumguru
Verschil met dakkoffer is niet echt heel groot. Ligt wel een beetje aan het spul wat je erop hebt. Ik heb verlaagde dragers en een Zenith koffer
Ik denk gewoon bij Skoda eentje te kopen ? Kunnen ze hem er ineens opleggen. En ben ik ook eens in een Skoda garage binnen geweest

Ik huur de boel altijd bij Topspace, allemaal Thule spul. Skibox XL piano zwart past genoeg in en heeft minder rijweerstand dan een bagagebox

Zit er wel aan te denken om verlaagde dakdragers te kopen waardoor het allemaal iets strakker op het dak ligt.

bartvw

Forumguru
Ik vind voor 14 dagen een Thule Motion XL huren voor 105 euro niet echt goedkoop.
De koffer kost nieuw 489 euro denk dat je na 4 jaar best wel ruim 200 euro voor de dakkoffer terug krijgt.
Als je geen bergruimte hebt is het natuurlijk een mooi alternatief , misschien heb ik het mis maar zo denk ik erover.

Grt Bart

Ik vind voor 14 dagen een Thule Motion XL huren voor 105 euro niet echt goedkoop.
De koffer kost nieuw 489 euro denk dat je na 4 jaar best wel ruim 200 euro voor de dakkoffer terug krijgt.
Als je geen bergruimte hebt is het natuurlijk een mooi alternatief , misschien heb ik het mis maar zo denk ik erover.

Grt Bart

Ja klopt echter zit ik niet met de opslag van deze koffer, je rijd vrijwel met een nieuw model koffer en doordat ik vaker heb gehuurd heb ik reeds 24% korting dat scheelt ook aardig.

bartvw

Forumguru
@Ocatavia CW ook heb ik de maximale korting van 25 procent berekend , dan nog kom je op een bedrag van 78.75 per 14 dagen.
Als je meerdere keren op vakantie gaat is kopen goedkoper , wat betreft het nieuwste model heb jij gelijk.

B.Stuurder

Forumguru
Het is nogal een apparaat om op te slaan, in de Randstad heb je meestal niet veel ruimte, ik heb de koffer elders onder moeten brengen. Ik gebruik hem alleen maar als ik de hond meeneem op vakantie en aangezien we meestal gaan vliegen zonder hond en dakkoffer dus, wordt het gebruik beperkt tot korte vakanties tussendoor in Nederland of Duitsland.
Maar wie weet dit jaar naar Italië met de auto.

Fmoon

Forumguru
Bij mij gaat die we naar Italië ook weer op dit jaar. Heb gelukkig een groot tuinhuis in de tuin waar die lekker warm opgeslagen staat.

Bovenaan Onderaan