Octavia III RS

Toen ik mijn vorige rs bestelde heb ik dat ook gedaan zonder te rijden!
Er was geen 1 dealer die een rs mocht uit lenen aan een klant omdat de diefstal gevoeligheid te groot is dit geldt overigens voor alle snelle modellen lees:GTI,rs3-4-6,cupra's ect... Een proefrit is dan alleen mogelijk bij de importeur die heeft daar wel de top modellen staan.
Dus ik denk dat die in Utrecht ook alleen maar voor in de showroom zal zijn, dit was ook bij mijn dealer het geval,maar er meerijden gaat denk ik niet gebeuren.
Ik werk voor een BMW dealer en daar zijn in het verleden ook op de "proefrit"manier M3's verdwenen
Die in Utrecht gaat rijden wordt van de manager daar een grijze

blokart

Senior Member
Vandaag gereserveerd om Octavia's test te rijden bij d'ieteren (Belgische PON) maar aan deze kon ik niet weerstaan en gelukkig beschikbaar toen ik er was, dus snel geregeld.
Heb al een aanvraag bij directie voor RS als lease zonder test dus kwam goed uit.
Was TDI DSG met pano dak en stof/rood en grote navi, Gemini antraciet geen andere extra's

wla6.jpg

Frenk21

Forumguru
Vandaag in Frankfurt geweest en de RS bekeken. Helaas alle auto's in uni wit en 1 exemplaar in race blue. Helaas waren er ook geen kleurstalen aanwezig. Toch mooie dag gehad en de RS uitvoerig kunnen bekijken.
Hele mooie fijne stoelen wat voor mij belangrijk is.
DUS, vandaag auto doorgegeven aan LM. Het is geworden een RS combi tdi dsg in metalgrey, columbus, functie pakket, canton sound system, techno pakket, sunset, performance mode setup en pictoris 18" wielen.
Nu wachten wat de levertijd is.

Rallye

Forumguru
Mooie auto. Bij een andere kleur waren zwarte Gemini's ook mooi geweest. Mag ik je de verhoogde laadvloer nog aanraden?

Frenk21

Forumguru
@ralley, dat zit in het functie pakket samen met bagagescheidingsnet, multifunctie vak onder hoedenplank, nettenset en 230v socket.
Het technology pakket bestaat uit KESSY, parkeerassistent en sensoren voor en achter?

Bij een lichte auto zijn donkere velgen wel mooi, maar deze zijn weer duurder. Ik ben al blij dat ze dit accepteren ipv de lelijke 17" Dorado velgen.

Rallye

Forumguru
OK. Zo goed zit ik nog niet in die pakketten. Goede keuze dus! Ik zou persoonlijk ook nog kijken of een DAB-radio wat was, of zit die bij het Canton-systeem in? Zo te zien wel.

Overigens vind ik het volslagen achterlijk dat door die pakketten parkeersensoren vóór zo duur zijn (€1.300). Aan Kessy en parkeerassistent heb ik geen behoefte, noch aan andere driving assistants (met uitzondering evt. van de radar cruise control). Parkeersensoren voor zijn echter (mede voor mijn echtgenote, die kleiner is dan ik) onontbeerlijk. Een beetje spelen met de optielijst bracht mij op €4.700 aan extra's, op een RS die sowieso als meer dan €37.000 kost!

Frenk21

Forumguru
@ralley, canton zit in het audio pakket samen met DAB, digitale equalizer en subwoofer.

Ik ben het wel met je eens dat de opties belachelijk duur zijn(daar zal de marge wel op zitten). PON stelt deze paketten samen en deze zal de keuzes wel op commerciele basis maken.

Mijn kale auto kost al 39700. Mijn opties komen ook al op 5120. Eigenlijk te belachelijk voor woorden als je daar over nadenkt en een vergelijk maakt met een elegance bussines, die je helemaal kompleet hebt voor 40000. Maar ja, die mist wel de uitstraling van een rs, heeft mindere stoelen en is een heel stuk lichter in gewicht, wat voor mijn caravan weer een probleem is.

Frenk21

Forumguru
Het vreemde in NL is dat de diesel dan ook nog goedkoper is dan de benzine uitvoering.
Deze auto is in ieder geval nog goedkoper dan een superb met dezelfde opties die ik er nu op heb zitten. Dan kom ik boven de 50k uit.
Dan is een mooie RS toch wel beter. En liever een RS dan een audi A4 die heel zakelijk NL heeft.
@Spector, laat na de proefrit maar weten of het de meerprijs tov jouw auto waard is.

Rallye

Forumguru
Ik heb mijn RS ook nog net in de goede tijd gekocht: voor de BPM-verhoging van juli 2012 en de BTW-verhoging van oktober. Mede door de hoge vanafprijs van de benzine en de paketten wordt een nieuwe RS dan wel er duur. Overstappen op diesel scheelt wel, maar dan mis je toch "een stukje beleving".

Zaterdag maar eens kijken of zo'n RS zijn geld waard is. De komende vier à vijf jaar kan ik dan bedenken of ik dat geld er dan ook aan uit wil geven.........

JJ1982

Lid
Dat is de keuze die je moet maken. Wij hebben er voor gekozen voor 1.8 DSG combi elegance bussines. Met de gekozen opties zitten we ook al aan de 44k. Voor dat geld kan je ook dikke rs rijden.

MaRco2

Forumguru
Komt er een soort van super RS uit?

Op de Grossglockner stonden 2 CZ groene plaat Octavia's Combi, waarvan eentje matzwart met 4 uitlaatpijpen en een soort van popnagelbodykit er op (met name achterkant), leek een testproto. De bruine ''Ambition'' zag er op wat beschadigingen en ontbrekende naafdopjes wat meer standaard uit.

Bovenaan Onderaan