Octavia III RS

Rallye

Forumguru
@sitechris: dat viel dus wel mee. Ook de diesel maakt wel meer dan 4000 toeren, hoewel ik het toerental niet goed in het oog kon houden. Ik ging weer op de kombocht af en moest daarom mijn snelheid terugbrengen. Ik had niet echt het gevoel dat ik in de begrenzer zat of zo.
 

___JC___

Forumguru
Ik kan me niet voorstellen dat je stationair niet het verschil tussen de diesel en de benzine kan horen. Klinkt het als een knikkerbak dan is het de versie op vrekkensap. :)
 

VWim

Forumguru
Ik kan me niet voorstellen dat je stationair niet het verschil tussen de diesel en de benzine kan horen. Klinkt het als een knikkerbak dan is het de versie op vrekkensap. :)
Een bijzonder goedje dat zo ontbrandbaar is dat het uit zichzelf ontbrand en verder nog een hogere calorische waarde heeft noem jij vrekkensap? :facepalm:
 

Fean

Forumguru
De diesel zou ik alleen kiezen uit economisch oogpunt en niet om de prestaties. Benzine turbo's zijn met sprongen vooruit gegaan de laatste jaren...

Voorheen was de keuze duidelijk je wilde graag een TDI of TD vanwege de turbo koppel tov de atmospherisch blokken met +- dezelfde cylinderinhoud.. 100pk diesel vs 100pk benzine, die diesels waren echt een stuk sneller. Maar de benzines van nu hebben bijna allemaal een turbo en zijn de rollen omgekeerd qua prestaties.

Destijds stond ik voor een keuze. De 1.8Tfsi 160 250Nm of de 2.0Tdi 170 350nm...
Qua prestaties heeft de benzine de betere cijfers, zelfs de tussen acceleraties..

Vanzelfsprekend als je de brandstof zelf moet betalen dan zou het invloed hebben op de keuze... diesel is een stuk zuiniger en het rijdt een stuk rustiger. Maar als brandstof niet van belang is... --> knallen en jagen met de benzine jonguh!!:yeehaa:


Edit;
http://www.telegraaf.nl/autovisie/21919278/__VIDEO_Zonder_wilde_haren__Skoda_Octavia_RS__.html
 
Laatst bewerkt:

reeseend

Forumguru
Grappig dat wij Zaterdag al in dezelfde auto hebben gereden als Werner Budding van Autovisie. Zijn mening over de Diesel versie kan ik zeker delen. De kleur Metal Grey ziet eruit of die auto in de metaal Primer staat. Maarja over smaak valt niet te twisten.
 

Frenk21

Forumguru
@reeseend, ik denk dat je de kleur Steel Grey bedoelt. Dat is de speciale kleur voor de RS, elder in dit forum al KOMOgrijs genoemd:maakmegek:
De metalGrey is gelijk aan de Daytona grey voor de Audi S-line
 

Tom RS

Forumguru
Ik vind de test van Autovisie wel leuk en kan mij wel vinden in de bevindingen... alleen vind ik het uitgangspunt van de test totaal fout.
Ik heb een Octavia Rs nooit bekeken als een "hot hatch" maar net als een snelle, vrij sportieve auto, zonder de echte diehard sportiviteit (dat is meteen ook de reden dat ik hem koop).
De testrijder maakt de vergelijking bijv. met een Leon Cupra, maar die speelt toch in een totaal andere klasse (ter vergelijking: de nieuwe Cupra zal 300pk ophoesten). De echte rivaal bij Seat is de Leon FR en dat is nu precies hetzelfde recept, alleen gooit Seat de naam FR volledig te grabbel en kan je hem zelfs bestellen met een 1.2.
Als ik dit soort geld neertel voor een auto, heb ik toch wel graag dat hij er visueel een beetje uitspringt.
Wat betreft de vergelijking met de Alfa Diesel van een aantal jaar geleden: allemaal mooi om te roepen, maar noem eens even een constructeur die heden ten dage op een betrouwbare manier meer dan de 184 pk uit een 2 liter diesel haalt (zonder tuning). Ik denk dat het na BMW zowat op zal zijn (Opel claimt ook 195 pk, maar de testen zijn verre van positief met regelmatige twijfels bij die 195 pk).
Ik denk dat momenteel de enige hot hatch station in deze prijsklasse de Focus St is en dat je van de Octavia niets moet proberen te maken wat hij niet pretendeert te zijn.
 

Frenk21

Forumguru
@tomRS, Ik ben het geheel met je eens. Ik heb hem besteld omdat ik het gewoon een mooie sportieve auto vind, die wat sportiever is dan een standaard O3. Als ik echt een hot hatch wil, haal ik dat bijna niet voor dit bedrag en zeker niet met deze ruimte
 

hemi24

Forumguru
Ik zou zeggen, doe maar in het groen..!

teskocco25_52429fd4b5151.jpg


teskocco42_52429fd4efc8c.jpg


Voor meer plaatjes: http://www.auto.cz/test-skoda-octavia-combi-rs-tdi-nafta-patri-do-kamen-76915
 

Rallye

Forumguru
Wel opvallend hoe slecht de chauffeur in de auto zit. Te ver achterover en inparkeren of je een heftruck wegzet....... Foei.

Ik dacht overigens dat beide RS-en maandag weer terug moesten. Als ze niet liegen was de grijze er vandaag dus nog.....
 
Bovenaan Onderaan