Octavia III RS

Frenk21

Forumguru
Vandaag de levertijd van mijn RScombi gehoord. Moet tot week 10 wachten.:cry: Hopelijk verandert er nog wat.

ertromp

Forumguru
We moeten niet in 1x al die mooie foto's tegelijk hier hebben op het forum :D Gelukkig dus wat verdeeld al kan ik me voorstellen dat week 10 nog echt ver weg is. Succes met wachten.

LT83

Forumguru
Het is en blijft een dikke bak die RS, vooral de voorkant vind ik geweldig.
Den Bosch is voor mij niet ver, als het een benzine is wil ik zeker wel een keer proefrijden.
Over 1,5 jaar wil ik wel een mooie opvolger voor de O2 uitzoeken en een jong gebruikte RS komt zeker op de shortlist (alleen nog niet bovenaan) ;)

sitechris

Donateur
Ik schrik wel dat je bijna 50k mag aftikken voor een octavia RS, ook al heb je dan alle opties. Jammer dat ze de RS een tikje uit de markt prijzen. Met een dik uitgeruste Focus ST ga je mss richting de 37k, dan houd je 10k op zak onderhand. Is gewoon teveel. De Focus is ook nog eens potenter. Tsja.....

vw125

Forumguru
Wow ik schrik ook wel ff van de prijs die jullie noorderburen hoeven te betalen voor de RS.

D_R1978

Senior Member
Ik schrik wel dat je bijna 50k mag aftikken voor een octavia RS, ook al heb je dan alle opties. Jammer dat ze de RS een tikje uit de markt prijzen. Met een dik uitgeruste Focus ST ga je mss richting de 37k, dan houd je 10k op zak onderhand. Is gewoon teveel. De Focus is ook nog eens potenter. Tsja.....
Voor een beetje leuk uitgeruste Focus ST ga je ook over de 40k heen en dan heb je wel een stuk minder ruimte....

sitechris

Donateur
@Frenk21 dat vond ik ook verrassend. Voorheen was de diesel altijd duurder. Dit zie je ook bij andere merken terug. En nu bij de Octavia RS is dit opeens andersom. Ik vind de diesel namelijk wel een aardige aanbieding.

• Leuk
Waarderingen: CDK

sitechris

Donateur
Voor een beetje leuk uitgeruste Focus ST ga je ook over de 40k heen en dan heb je wel een stuk minder ruimte....

Maar je houdt wel 10k in je zak en de Focus is wel de 'wildere' hot-hatch inc 30 pk. Dat laatste is ook een kwestie van smaak overigens, ik kan me voorstellen dat je bij een Combi net wat meer comfort en ruimte idd ook op prijs stelt. Alleen concurreer je met de Octavia RS nu ook met een Audi A4 1.8 TSI die je met wat aanbiedingpakketjes (business edition) ook fully loaded kunt uitrusten voordat je bij de 50k bent. Dan gaan veel mensen toch voor de Audi ben ik bang.

Tom RS

Forumguru
In België scheelt het inderdaad niet zo veel (prijsverschil Focus St - Rs).
Als je dan ook nog de herverkoopwaarde gaat meetellen na enkele jaren (Focus raak je hier aan de straatstenen niet kwijt) en de (volgens mij, uit eigen ervaring) betere reputatie en betrouwbaarheid van een VAG product, is voor mij de keuze toch snel gemaakt.

CDK

Forumguru
binnen nu en 2 weken ga ik proefrijden met een RS benzine uitvoering, mijn dealer belde mij 'zomaar' op om te vragen of ik interesse had, terwijl ze weten dat mijn auto nog geen jaar oud is en er dus nog niets nieuws aangeschaft gaat worden! LEUK! ben heel benieuwd wat ik van deze auto ga vinden in vergelijking tot mijn Superb... wordt vervolgd.

LT83

Forumguru
Toch slim van de dealer dat ze de klant betrekken bij interessante nieuwe uitvoeringen.
Inderdaad erg leuk, benieuwd naar de ervaringen Corne!

• Leuk

CoesDoes

Forumguru
@Corné de Kluijver Slim van de dealer, zo krijgen ze een goed oordeel over de auto van een liefhebber. Daarnaast weten ze natuurlijk ook dat jij een enorm belangrijke factor op dit fantastische forum bent! :D

• Leuk
Bovenaan Onderaan