Octavia III RS

VWim

Forumguru
Valt mee hoor, een 1.6tdi combi kost in NL al > 3000 euro aan BPM... bij een 2.0tdi met 150pk zit je al op circa 6600 euro.

CDK

Forumguru
Op mijn Superb zat schrik niet €18.604,- helaas ook geen cijfertje te veel, dat is alleen nog maar de BPM, BTW Komt er nog eens bij! #waanzin!

Tom RS

Forumguru
Hier in B mag je al aardig in de optielijst kiezen voor een RS combi TDI DSG om incl BTW over de 40K te komen en als je leased kan je nog rond de 13% korting vangen, maar in B is maar 1 nadeel de 1 ste inverkeerstellingstaks voor deze 184pk moet je (neen er is helaas geen nummer teveel) 2478€ afrekenen, effe in de buidel tasten om die leuke kar dan maar.

Dat is alleen waar als je in Brussel of Wallonië woont!
In Vlaanderen is het rond de 460 euro (kijk maar op de simulator van de Vlaamse regering). De cijfers die jij hanteert zijn voor Vlaanderen al 3 jaar achterhaald.

timg

Lid
Iemand van België die een RS in bestelling heeft? In de prijslijst van de configurator van de Skoda dealer stond voor de RS geen adaptieve cruise control :( de verkoper zei wel dat met het toevoegen van front assist dit wel was...yeah right

Triest hoe D'Ieteren (importeur) met de sales van Skoda omgaat. Site is totaal niet up to date, Lane assist die alleen in België lijkt te vervallen, RS waar geen consumenteninformatie over te vinden is...met als gevolg incompetente verkopers die bij de meeste vragen het antwoord 'ik denk het', 'ik weet het niet' of 'zou kunnen' oplepelen.

Misschien hier eens vragen:
* ACA beschikbaar op RS?
* Elektrisch verstelbare voorstoelen beschikbaar?
* Bij het achteruit rijden zijspiegels die kantelen?
* Standaard uitgerust met dakrails (kleur)?

Tom RS

Forumguru
Iemand van België die een RS in bestelling heeft? In de prijslijst van de configurator van de Skoda dealer stond voor de RS geen adaptieve cruise control :( de verkoper zei wel dat met het toevoegen van front assist dit wel was...yeah right

Ik heb er eentje in bestelling.
Je kan alles terugvinden via de site van Skoda. Je moet dan via de financiële services voor particulieren gaan en daar het merk Skoda kiezen. Daar kan je wel de auto volledig configureren en kan je zien wat allemaal standaard is.
Is inderdaad bijlange niet up tu date, die site.

timg

Lid
Kijk eens aan ze hebben de site ge-update met de RS. Vorige week lukte het langs geen kanten om dat menu uit te klappen.

Op site staat ACA maar op de financiële services niet...snap het maar eens

vw125

Forumguru
In Vlaanderen is het rond de 460 euro (kijk maar op de simulator van de Vlaamse regering). De cijfers die jij hanteert zijn voor Vlaanderen al 3 jaar achterhaald.

Die cijfers kloppen wel op een leasingwagen heb ik zonet nagezien.
Ik ga op men 2.0l TSI 220pk 198.17 euro BIV en 401.41 euro verkeersbelasting betalen.

timg

Lid
Voor de nieuwsgierige Belgen onder ons. ACA is beschikbaar voor de RS volgens de importeur, maar staat (voorlopig) niet in het systeem van de dealer.

Heb een RS samengesteld die onder het totaalbedrag van een goed uitgeruste Elegance (2.0TDI) valt...nu nog de leaseprijs afwachten.

demaarten

Nieuw lid
Leuk om te zien dat er nog Belgen zijn hier. Mijn Skoda RS TSI zou normaal deze week moeten geleverd worden.
Ik kijk er naar uit. Dat is zelf meer dan een week sneller dan voorzien. (6 weken wachttijd is niet veel..)

En idd, 198.17 euro BIV en 401.41 euro verkeersbelasting zijn de correcte cijfers voor vlaanderen

ertromp

Forumguru
Leuk om te zien dat er nog Belgen zijn hier. Mijn Skoda RS TSI zou normaal deze week moeten geleverd worden.
Ik kijk er naar uit. Dat is zelf meer dan een week sneller dan voorzien. (6 weken wachttijd is niet veel..)

En idd, 198.17 euro BIV en 401.41 euro verkeersbelasting zijn de correcte cijfers voor vlaanderen

We wachten op je foto's en voorstelmoment :D

• Leuk
Waarderingen: CDK

Tom RS

Forumguru

Mooie logica bij Skoda. In dezelfde week besteld (ik zelfs nog iets vroeger) en bij mij staat er zelfs nog geen productiedatum vast. Ook bij Seat lang wachten op de 184 pk tdi. Zou het daar aan liggen?

demaarten

Nieuw lid
Ik denk inderdaad, dat de diesels langer op zich laten wachten. Een voorstelling en foto's volgen zodra ik hem in mijn bezit heb.

blokart

Senior Member
Ik vrees dat jouw stelling niet klopt want in de offertes van 2 lease maatschappijen staat wel degelijk
mijn vermelde bedrag van 2478€, jouw bedrag zou idd leuker zijn want dan kan ik alle opties gaan aankruisen ;) Het zijn toevallig lease maatschappijen beide uit Antwerpen dus.
Ik heb de simulatie uitgevoerd maar niet als natuurlijk persoon gezien het via lease gaat.

Laatst bewerkt:

blokart

Senior Member

Triest hoe D'Ieteren (importeur) met de sales van Skoda omgaat. Site is totaal niet up to date, Lane assist die alleen in België lijkt te vervallen, RS waar geen consumenteninformatie over te vinden is...met als gevolg incompetente verkopers die bij de meeste vragen het antwoord 'ik denk het', 'ik weet het niet' of 'zou kunnen' oplepelen.

Misschien hier eens vragen:
* ACA beschikbaar op RS? JA als je het over ACC hebt = incl front assist
* Elektrisch verstelbare voorstoelen beschikbaar? NEEN
* Bij het achteruit rijden zijspiegels die kantelen? JA
* Standaard uitgerust met dakrails (kleur)? JA voor de combi chroom alleen zwart via optie black pack

IK heb lane assist wel in m'n offerte staan?
Een waardevolle optie die ik wou hebben is NOG niet beschikbaar voor de RS is de standkachel

CoesDoes

Forumguru
Geen elektrisch verstelbare stoelen, maar wel kantelende buitenspiegels bij achteruit..., dat was tot nu toe niet mogelijk... Hopen dat het tzt met VAGCOM ook op andere modellen aangezet kan worden. :jaja:

demaarten

Nieuw lid
Ik vrees dat jouw stelling niet klopt want in de offertes van 2 lease maatschappijen staat wel degelijk
mijn vermelde bedrag van 2478€, jouw bedrag zou idd leuker zijn want dan kan ik alle opties gaan aankruisen ;) Het zijn toevallig lease maatschappijen beide uit Antwerpen dus.
Ik heb de simulatie uitgevoerd maar niet als natuurlijk persoon gezien het via lease gaat.
Dan moet je die leasingmaatschappijen dringend contacteren, want dat klopt helemaal niet. Je mag al stilletjes dromen van die opties ;)

Ga maar eens naar de biv site van de overheid. Daar zul je het wel meteen zien. Zeker voor rechtspersonen...

Tom RS

Forumguru
Toch niet. Voor leasing blijft de oude regeling van kracht (en dus het hoge bedrag). Ik ging er van uit dat het particulier was.

timg

Lid
BIV berekening voor leasemaatschappijen is nog op de oude (belachelijke) manier. Vermogen (kW) van de wagen speelt hierin de grootste rol en gaat exponentieel omhoog. Arm België...

blokart

Senior Member
Vanaf nu bijverwarming met afstandsbediening (standkachel) beschikbaar voor de RS.
Zalige optie in de koude periode.

Bovenaan Onderaan