Octavia III RS

vw125

Forumguru
Leuk om te zien dat er nog Belgen zijn hier. Mijn Skoda RS TSI zou normaal deze week moeten geleverd worden.
Ik kijk er naar uit. Dat is zelf meer dan een week sneller dan voorzien. (6 weken wachttijd is niet veel..)

En idd, 198.17 euro BIV en 401.41 euro verkeersbelasting zijn de correcte cijfers voor vlaanderen

Al meer nieuws over je RS?
Normaal nog 2 a 3 weekjes en dan zit mijn wachttijd er ook op maar nog geen nieuws over gehoord :cry::cry:

Tom RS

Forumguru
Net nog eens bij de dealer geweest: alle auto's die in dezelfde week besteld zijn zijn geleverd of worden binnen de volgende 14 dagen geleverd. Bij mijn bestelling staat gewoon... niets! Geen produktiedatum, chasisnummer,...
Erg frustrerend. De dealer ging morgen contact opnemen met de invoerder om er de oorzaak van te weten.
Probleem is dat ik mijn vorige auto al verkocht heb en momenteel rijd met een "auto" die bij de dealer wordt binnengegeven als recyclagewagen.
Nu moet deze auto volgende week gekeurd worden en die gaat no way door de keuring komen. De leverdatum volgens de dealer was bij bestelling week 40, nu inmiddels al ten vroegste week 48. Dat is niet grappig meer en meer dan een verdubbeling van de oorspronkelijke termijn.
Ik ga hen voor de keuze stellen om mij van vervangend vervoer te voorzien tot aan de levering, ofwel de auto te annuleren!

demaarten

Nieuw lid
Dus even voorstellen. Eind augustus mijn eerste Skoda besteld. Na een paar jaar met Een Peugeot 5008 rond te rijden (een gezin met 2 kleine kindjes). Hebben ik eindelijk voor mijn beschaafde snelle auto gekozen. Aangezien de skoda RS alle kwaliteiten en praktische dingen heeft die een "snelle" huisvader vereist was de keuze rap gemaakt. Ben ook een golf GTI gaan testrijden, maar deze was gewoon te klein voor elke jaar met ons gezin naar Frankrijk te rijden. De grote koffer van de octavia en de extra beenruimte zal in de toekomst alleen maar de juiste keuze blijken. Vandaag zijn we dus zo ver, en als de post mij niet in de steek laat, kan ik hem deze avond gaan ophalen na het werk.

Een benzine moest het zijn, aangezien ik niet hou van diesels, en ik wel al jaren droom van die 2.0 TSI motor. Had deze al een testgereden in een Audi TT, en vind het een heerlijke motor. Aangezien we in deze octavia dan ook nog eens de laatste versie krijgen met 220pk en 350nm koppel, dan kon het helemaal niet meer stuk.
We rijden zelf maar een dikke 10000km per jaar dus ook daar toch weer de juiste keuze.

Ik heb heel wat mooie opties kunnen aantikken, waardoor hij zo goed als full option is: (grote columbus navigatie, lane assist, brake assist, parkeersensoren vooraan en achteraan, mitsumi apple aansluiting,verwarmde voorzetels, driving mode selection, elektrische koffer. De andere opties (kessy, ACC en panoramisch dak) vielen me iets te duur uit en vond ik persoonlijk niet echt noodzakelijk.

Een blauwe met black pack, daar was ik wel zeker van. De 18" antraciete velgen ook. Nu vallen ze op deze foto's misschien wel een beetje tegen, maar ik post zeker nog foto's in daglicht.

Groeten, Maarten
10305929914_77fba2e54d_b.jpg
10305927524_f245be2fd2_b.jpg
10306132713_0a1eff4f74_b.jpg
10306134813_5d0f0fc800_b.jpg

timg

Lid
Daarstraks ben ik met de RS gaan rijden met de TDI motor. Leuke ervaring en pittig wagentje, zelfs met de TDI :)
Alleen voor een wagen waarmee ik elk jaar +40k ga mee rijden vond ik hem soms te hard afgeveerd zijn. Grootste minpunt voor mij waren de zetels, ik vond deze helemaal niet goed zitten. Maar dat zal liggen aan mijn 2m lengte ;)

In ieder geval @demaarten , prachtige auto en zeker in dat blauw met black design pack!

demaarten

Nieuw lid
Ben hem daarnet van de garage gaan halen, en ga hem straks al een beetje inrijden. Wat al meteen opviel (3km maar gereden). Lekker strak afgeveerd die benzine, en schakelt ook wel lekker. Die driving mode selection met in de sport modus de sound generator: Ola, dat klinkt wel heel lekker. Of het nu artificieel is of een klep die open gaat om meer motorgeluid in de cabine te sturen dat weet ik niet, maar het klinkt heel grommend. In het begin is dit natuurlijk leuk, maar dat zal misschien snel ook TE zijn. Maar ik hou er wel van. Heb hem nog niet echt op zijn staart kunnen trappen, maar zal dat straks, in beperkte mate weliswaar, wel eens doen.

Ik hou jullie verder op de hoogte...

sitechris

Donateur
Schitterende auto. Mag ik twee mods voorstellen? 1) je velgen zwart laten coaten, 2) even bij JD langsgaan voor nog meer power :)

• Leuk
Waarderingen: CDK

vw125

Forumguru
Net een fantastisch telefoontje gekregen van de contactpersoon bij de garage met de melding dat de productiedatum van men RS begin november zou zijn.:yeehaa::yeehaa:

blokart

Senior Member

De kogel is door de kerk gegaan en de lease is besteld.
O 3 RS TDI DSG, Steel grey, Gemini antraciet, Amundsen, Black pack, Performance mode, 230V voor de laptop te laden, Elektrische koffer, Kessy, Parking assist, Lane assist, Adaptive cruise, Pano dak, trekhaak, Leder/rood, Verwarmde voor-ruit/ zetels, bijverwarming met afstandsbediening, variabele koffervloer, opbergnetten, ruimtebesparend wiel en toen was het budget op!!
En nu maar wach............................................ten. En hopelijk geen melding van de invoerder dat er bepaalde opties niet beschikbaar, blijkbaar heeft de Belgische PON, lane assist ea tijdelijk opgeschort als optie wegens een tekort aan camera's, radar, glazen dak???????????????? De gevolgen van hun eigen succes.

Bovenaan Onderaan