Octavia III RS

demaarten

Nieuw lid
Hij zakt nog wel een beetje hoor. Vooral achteraan. Het kan ook zijn dat hij nog op blokken staat van het transport.

Ivm design pack. Raamlijsten zijn zwart. Chroom is een optie waar je moet voor bijbetalen, net zoals je daklijsten.

Skoda_Fan

Actief lid
Na enige tijd wikken en wegen, testrijden in Leusden, is vandaag de kogel door de kerk: Het is een zwarte Combi RS TSI geworden! Voorlopige levering wk5-2014.
En het blijkt dat onderhandelen en winkelen bij verschillende dealers meer dan de moeite waard is (het leverde 9.6% korting op en daar bovenop een zeer goede inruilprijs voor onze Altea XL 1.8TSI Sport.
Het wachten is begonnen. Was het maar 2014.......:tegek:

Frenk21

Forumguru
Zwitserland had deze site als eerste een paar maanden geleden al.
Wel jammer dat ze overal nog de oude kleuren in hebben staan en niet de nieuwe kleuren, zoals de door mij bestelde MetalGrey.

Heeft iemand overigens al de nieuwe optievelg voor de RS gezien?

___JC___

Forumguru
Ehhh als ik het goed begrepen heb komt de RS standaard op 18 inch Gemini en moet je dan EUR 290 betalen voor kleinere velgen?!?

Tom RS

Forumguru
Op de Belgische site staan de 19 duim exemplaren. Het gaat wel om een set extra velgen. Auto wordt dus gewoon geleverd op 17 of 18 duim en je kan dan een set velgen bijkopen aan 290 euro per stuk. Met bandjes bij zal dat al snel richting 2000 euro gaan voor een complete set.

___JC___

Forumguru
Ow vroegah was het gewoon de meerprijs ten opzichte van de standaard velgen wat Skoda opnam in de folder. Dus als ik het goed begrijp betaal je 4 x EUR 290 en dan krijg je een extra set velgen zonder banden???

demaarten

Nieuw lid
Standaard komen de RS in België met 17" velgen, en ik heb denk ik iets van een 300 euro betaald voor de 18" Gemini's. Dus ik vermoed dat je dan ook maar 1x 290 euro betaald voor die standaard velgen te vervangen door die optionele

Tom RS

Forumguru
Dat denk ik niet. Deze staan niet op de officiele Skodasite en je kan ze ook niet op de configurator aanvinken. Ze staan op de website van Ideasforcars. Dit is eigenlijk een website van de invoerder waar je vanalles kan bestellen dat dan geleverd wordt in de garage, het gaat dus echt om aftermarket.
Het is dus wel degelijk 4x290 volgens mij.
Er staat trouwens duidelijk "velg" en niet "velgen".

demaarten

Nieuw lid
Ah maar ik dacht dat hij op de configurator stond. Dan is het idd 290 euro per velg. Dat valt nog goed mee hoor. Bekijk die prijzen maar eens bij Audi!

Skoda_Fan

Actief lid
In NL, maar denk ook BE wordt de RS standard met de 17" Dorado velgen geleverd. Voor de 18" Gemini zilver en 18" Pictoris moet je 1-malig €190,- bijleggen (optie meerprijs). Voor de 18" Gemini Anthraciet is dat €290,-. Ik heb voor de 19" Xtrem geen prijs gezien, maar dat zal wel flink meer zijn....

Noord26

Forumguru
De meerprijzen zijn voor een volledige set. Mijn zus had een offerte laten maken voor een Rapid en de meerprijzen waren voor de andere velgen met banden tov de standaard set. Je krijgt de originele set dan niet, maar voor €200,- bijvoorbeeld 4 grotere velgen met passende banden.

Tom RS

Forumguru
De meerprijzen zijn voor een volledige set. Mijn zus had een offerte laten maken voor een Rapid en de meerprijzen waren voor de andere velgen met banden tov de standaard set. Je krijgt de originele set dan niet, maar voor €200,- bijvoorbeeld 4 grotere velgen met passende banden.

Als ze in de configurator staan. Deze staan daar niet in.
Bij Audi is het voor vergelijkbare velgen in de configurator 1950 euro, dus bij Skoda ga je echt niet klaar zijn voor 290, zou trouwens minder zijn dan voor 18 duim. Sinterklaas komt pas op 6 december hoor ;)
Als je hem aanvinkt op de site komt er trouwens duidelijk op: Eenheidsprijs.

Bovenaan Onderaan