Octavia III RS

VWim

Forumguru
@vw125 Dat is waarschijnlijk je brandstofpomp. In de wetenschap dat je auto gestart gaat worden brengt ie het systeem alvast op druk.

Spector

Forumguru
Doet die van mij ook (Oct II FL model) bij het uitzetten, klinkt net of de computer nog ff wordt afgesloten :)
Een paar piepjes, een ventilator die uit gaat en het ergens aflaten van druk. Heb me er verder ook niet in verdiept.

vw125

Forumguru
Ik vroeg me gewoon af of dit normaal was, is net nieuwe wagen en dan begin je al eens na te denken over kinderziektes.

bartvw

Forumguru
Hallo Allemaal,
Ik rijd nu in een golf GTI en ben gisteren wezen kijken naar een Octavia Combo RS erg mooie auto.
Hoe ik de auto zou willen kost de auto rond 46000 euro ongeveer net zoveel als een nieuwe GTI.
Mijn vraag aan jullie hoe blijft de restwaarde van een Skoda?
Ik lees her en der dat het afwerkings niveau van VW wat hoger is kunnen jullie je daar in vinden.

Groetjes Bart

demaarten

Nieuw lid
Simpel. Heb je de ruimte van de koffer niet nodig, ga voor de gti. Afwerkingsverschil is miniem. Deuren zijn beter afgewerkt. Maar ik vermoed ook wel dat de prijs van de gti na korting meer zal zijn dan de skoda. (Was bij mij alleszins zo). Ik heb beide getest en de ruimte was voor mij de doorslaggevende factor. En vooral dan ook de prijs na korting (enkele 1000den euro minder)

bartvw

Forumguru
Hoi Demaarten,

Ik neem aan dat je bedoelt dat de deuren van VW beter zijn afgewerkt.
En heb jij dan zoveel korting gekregen bij Skoda?
Ik zelf kom uit Nederland en heb nog niks van korting gehoord.
Heb wel een inruiler dus misschien ligt het daaraan maar krijg voor mijn auto minder terug bij Skoda dan bij VW wat ik ook begrijp.

Groetjes Bart

CDK

Forumguru
Als je een Skoda koopt, (dus geen lease auto) moet 10 à 11% korting mogelijk zijn, met uitzondering van businessline modellen

sitechris

Donateur
@bartvw: de keuze tussen GTI en Octavia RS is niet zo moeilijk. Heb je de ruimte niet nodig, dan zou ik voor de Golf GTI gaan, dan wel met Performance Pack. De GTI is gewoon dynamischer. Heb je wel een grote kofferbak nodig, dan is de Octi RS je keuze.

Overigens is er in deze prijsklasse veel leuks te koop/te leasen (afhankelijk van voorkeur en mogelijkheden als je bv maar beperkte merken mag leasen). Ik noem er een paar:

- Volvo V40 T5
- Opel Astra OPC
- Mini Cooper S (Works)
- Peugeot RCZ
- Renault Megane RS
- Mazda 3 MPS
- Alfa Giulietta QV
- Ford Focus ST
- Etc (ik vergeet er vast nog wel een paar).

Iets minder hot maar wel premium (mocht je dat leuk vinden)
- Audi A3 1.8 TSI
- BMW 118i
- Mercedes A200

Moraal van het verhaal......de keuze is reuze!

bartvw

Forumguru
Hoi Sitechris,

Volgens mij zit jij ook op het GolfGTIforum als oud GTI rijder klopt toch?
De auto word gewoon een prive auto ik zelf ben fan van de GTI maar moet ook een beetje kleur bekennen heb 2 kids en een grote hond.
Wat mij betreft word het weer een GTI maar de baas in huis zou voor het zelfde geld wel is wat groters voor de deur willen hebben.
Ik vind de Skoda Octavia Combi in de RS uitvoering een mooie auto.
Mijn angst is dat ik op een Skoda een veel grotere afschrijving moet doen dan op een GTi.
Ik weet wat dat ik appels met peren vergelijk maar ik kijk na het aanschaf bedrag wat natuurlijk niet reeel is.
Dacht ook ergens gelezen te hebben dat jij in de Skoda RS hebt gereden maar kan dat niet terug vinden.

Groetjes Bart

sitechris

Donateur
Ik heb in de GTI gereden. Qua afschrijving is de GTI een betere keus verwacht ik. En de fahrspass is beter.

Ps....al wel eens een jong gebruikte bmw 330 of 335 overwogen? Koop je bij de dealer heb je twee jaar garantie. Dikke prima!

bartvw

Forumguru
ik neem aan dat je het vorige model bedoelt van de 3 serie want als dat zo is die is voor mij te klein ben 2 meter :pieker:
Heb ook in het laatste model gereden 328i touring was een mooie korting op maar was niet kapot vd snelheidsbeleving.
Maar heb jij niet een review geschreven van de Octavia RS?

sitechris

Donateur
Klopt, ik bedoelde idd het vorige model (E90 serie). De rijbeleving van die auto is volledig anders. De besturing is beter/directer, de vering wat stugger en met een zescilinder onder de kap is het echt royaal genieten. Volgens mij moet het met je 2 meter echt wel passen, of heb je dat al geprobeerd?

Mbt de Octavia RS: ik heb in nieuwe model nog niet gereden, wel in het oude model (via forumkennis hier) en daar heb ik vast wel iets over geroepen hier. Maar volgens mij bedoel je dat niet toch?

Ik heb wel deze geschreven....http://www.skodaforum.nl/forum/threads/een-dagje-op-pad-met-de-golf-7-gti-performance.20656/

Of wellicht bedoel je dit topic? Dat gaat uiteindelijk ook over een RS, maar dan wel een Megane. http://www.skodaforum.nl/forum/threads/autokeuze-topic.14936/

ps....andere opties....een gebruikte S4/S5? Een gebruikte Mercedes C350? Een gebruikte Golf R? Keuzes keuzes keuzes......

bartvw

Forumguru
ik heb de E90 serie gereden en vond buiten de kofferbak de auto klein voor de bestuurder en de passagiers.
Een keuze ga ik wel vinden maar ben er nu nog niet uit misschien maar is een proefrit maken in de Skoda.

Groetjes Bart

demaarten

Nieuw lid
Bart, de rijervaring met een gti of een skoda is niet zo heel verschillend. Heb met beide gereden. Ik vermoed dat eens rijden op het circuit met een gti wel leuker zal zijn dan met de rs, maar uiteindelijk rij je vaker gewoon met de wagen dan op de limiet, en daarom vind ik persoonlijk de octavia een betere keuze. Als geld geen optie zou zijn, zou ik een dagdagelijkse gewone wagen willen, en een echte funcar voor als ik eens op het circuit ga rijden, maar dat is nu eenmaal geen optie. Dus vind ik de rs een goed dagdagelijks alternatief. Betaalbaar en toch snel en fun. (Ik heb in België na korting en toch heel wat opties slechts 28k betaald). Dat mag ik bij vw, audi en bmw vergeten hoor. Maar testrijden is de boodschap. Je moet zelf de keuze maken he.

bartvw

Forumguru
Huh 28k ik heb hier een offerte liggen van 47 k dat vind ik nogal een verschil :sterretjes:
Dat er zo'n verschil in zit tussen Belgie en Nederland .

groetjes Bart

demaarten

Nieuw lid
Hey Bart, bedankt. Ik weet dat het inderdaad een enorm verschil is. Als je in Nederland een echt dikke bak hebt, dan betekend het dat je echt rijk bent. In België rijdt iedereen bijna met een dikke bak :).

En sinds onze vlaamse regering de tax voor de wagens aangepast heeft op CO2 uitstoot, is het er dus nog beter op geworden...(toch voor de RS of een GTI, niet voor een audi R8 :) )

Ik hou enorm van de blauwe kleur. Zwart vind ik op de RS de minst interessante kleur. Je gaat al zo veel zwarte octavia's zien rondrijden... Er is sinds kort ook het wit in metaalkleur bijgekomen zag ik. Dat was nog niet beschikbaar toen ik bestelde. Maar ik weet nief of ik dan alsnog voor dat wit had gekozen hoor.

bartvw

Forumguru
Bij de dealer zag ik drie verschillende modellen Skoda's staan in de kleur blauw die afgeleverd moesten worden dus dat maakt niet zoveel uit.
Misschien is bij jullie in België de kleur zwart wel gratis :D vandaar dat je het veel ziet.

groetjes Bart

Bovenaan Onderaan