Octavia III RS

Tom RS

Forumguru
Deze velgen in 19 duim (ik heb het niet over andere in 18 of 17 duim)?
Dat wil ik inderdaad wel eens zien.

demaarten

Nieuw lid
Als hij in de configurator staat als 290 euro voor vervanging van de standaard velgen, dan is het slecht 290 euro voor de 4 hoor. Bij audi is dat inderdaad compleet van de pot gerukt, als je daar voor 18 of 19" velgen wil gaan....

Tom RS

Forumguru
Inderdaad, dat probeer ik nu al de hele tijd duidelijk te maken ;)
Ik heb ze op een site met skoda-tuningspullen zien staan en daar was het voor 1 velg met band 480 euro.

• Leuk
Waarderingen: CDK

demaarten

Nieuw lid
Ah. Ander verhaal. Maar dan nog valt de prijs mee per velg. Banden kan je altijd ergens anders bestellen natuurlijk.

Tom RS

Forumguru
Dat is waar. Ik was voor mijn 19 inch velgen 275 euro per stuk kwijt, dan is 290 voor merkvelgen niet te veel.

2miel

Nieuw lid
Dat is waar. Ik was voor mijn 19 inch velgen 275 euro per stuk kwijt, dan is 290 voor merkvelgen niet te veel.
Hallo,
Ik heb jullie hulp nodig.
Heb een Octavia RS (TDI2.0) besteld (levering jan-feb 14 hoop ik) en zit met een probleem. Ik zal hem krijgen met de 18inch Gimini's (antraciet) die ik enkel als zomersetje zal gebruiken. Voor de kl... wintermaanden heb ik iets anders in gedachten. Weet iemand van jullie of op de RS 16 inch velgen passen?? Sommigen zeggen van wel, anderen dan weer van niet (omdat de remhoeven-schijven) daarvoor te groot zouden zijn. Graag jullie expertise. Tx

Tom RS

Forumguru
Volgens mij heb je minimum 17 inch nodig. Uit ervaring met mijn vorige auto, (Seat Leon Fr) die identiek dezelfde remmen had als de Octavia Rs, kan ik je vertellen dat 16 inch niet past.

Jasper-RS

Forumguru
Op mijn O2C RS past 16 inch wel. (Reserve wiel) De ruimte tussen klauw en velg is wel minimaal maar het past. Nu zal het natuurlijk wel kunnen dat de remmen van de O3 groter zijn.

2miel

Nieuw lid
Op mijn O2C RS past 16 inch wel. (Reserve wiel) De ruimte tussen klauw en velg is wel minimaal maar het past. Nu zal het natuurlijk wel kunnen dat de remmen van de O3 groter zijn.
Denk dak het pas echt zal weten na het geprobeerd te hebben.

Tom RS

Forumguru
Het kan natuurlijk ook een beetje van de velg afhangen. Bij mij paste het net niet, met een andere velg kan het misschien net wel. Het zal in ieder geval kantje boord worden.

vw125

Forumguru
Heb eens een vraagje over de 2.0 benzine motor.
Gisteren na het rijden en het stilleggen van men motor is me opgevallen dat er nog veel activiteit onder de motorkap plaats vind.
De ventilator blijft nog even na draaien wat volkomen normaal is lijkt me, maar ik hoor ook enkele malen een klein piepgeluidje te vergelijken met de achteruit rij geluiden van vrachtwagens( niet zo hard natuurlijk). Als deze dan verdwenen zijn is het net of er nog relais afgesloten worden.
Iemand die weet wat dit is ?

Tom RS

Forumguru
Ik denk dat dit de brandstofrail is die zijn druk aflaat.
Wanneer je benzinepomp draait zet die de injectorrail onder druk (zie het als een voorraadkamer waar de benzine onder druk in opgeslagen wordt). Je injectoren zijn allemaal verbonden met die rail. Wanneer een injector opent wordt de benzine in de cylinder gespoten.
Wanneer je motor stilvalt blijft die druk nog een tijdje behouden en wordt dan langzaam afgebouwd (door terugvloeien naar de benzinetank). Ik denk dat het dat is wat je hoort, er staat een klepje tussen. Bij de ene auto hoor je dit duidelijker dan bij de andere.

vw125

Forumguru
Ik hoor het ook als ik de wagen ontgrendel, hoor dan ook precies een zekering die opspringt. Zal mss iets te maken hebben met de inklapbare zijspiegels

Bovenaan Onderaan