Octavia III RS

Skoda_Fan

Actief lid
Ik heb ook een Combi RS TSI besteld. Echter geen front assist, wel panoramisch dak, etc. Week 50 productie en medio week 2 leveren volgens de dealer (A-point A'dam). In eerste instantie was pas week 5 op zijn vroegst levering. Kleur maakt ook nog uit. Bv de moon white had/heeft een lange levertijd.

fastpeter

Forumguru
Voor wie een rs besteld heeft hebben jullie niet gehoord dat door de nieuwe belastingregels de rs gemiddeld 750 euro duurder wordt als die in 2014 geleverd gaat worden.

fastpeter

Forumguru
Ik help het je hopen, maar ik heb geen front assist (zit er in België niet op), dus dat is het probleem niet (ik heb ook geen speciale opties en de rest van de auto is vergelijkbaar met de jouwe). Bovendien is de auto van demaarten hier op het forum identiek (met nog meer opties) en die is wel geleverd op de vooropgestelde datum en dat is... een benzine. Ik heb al heel vaak de lijst van de dealer gezien waarop de productiedatum staat. Dat zegt gewoon niets, ze schuiven volgende keer gewoon weer 2 of 3 weken op, vrees ik. Zolang er geen chassisnummer is toegekend staat niets vast.

Beste Tom,

Ik hoor zojuist van dealer dat het ook zou liggen aan de uitvoering met DSG, dus TDI en DSG zou een probleem zijn.
Ik heb 1 op 1 info die de dealer van de importeur heeft gegeven aan mij (liet de mail zien) echter zegt pon voor eind jan de auto te produceren maar wat is nu waar.
Mijn productie week is nog steeds week 51 in de lijst waar is die van jou naar toe geschoven ?

Jammer sla je een berg geld stuk met in het begin levering totaal geen probleem en nu loopt het uit, onze eerste wintersport was met de RS gepland dus ben benieuwd wat (of) nu echt de reden is.

Skoda_Fan

Actief lid
Afh. van het type en soort brandstof komt er een smak geld bij in 2014. De benzine (handbak) wordt slechts €150,- duurder. Een DSG /TDI inderdaad €750,- Een paar uitvoeringen krijgen een nog hogere stijging!

fastpeter

Forumguru
Beste Ap,

Heb jij ook al echt bevestigd gezien dat de auto ingepland is en verder hoorde ik gisteren van een vriend van me dat ergens in de buurt van utrecht een RS combi reed met dealer reclame er op.

Laatste nieuws is dus DSG vertraging, radar, TDI motor, TSI en handbak denk ik geen probleem dus als het goed is massel voor je ;)

Skoda_Fan

Actief lid
De eigennaar van de Meern (Utrecht) heeft een witte RS. Wellicht dat deze het is geweest?
Wij zijn daar ook wezen shoppen maar konden geen deal rond krijgen. :nono:
Ik heb een mail van de verkoper gekregen waarin hij de productie cq leverweek bevestigde.
Ik heb geen mail van Pon gezien waar eea in stond.

fastpeter

Forumguru
Nou als ze de week bevestigen dan komt het goed anders sturen ze je die niet !!.
Het was ook Race Blue uitvoering dus wij wachten mooi af.
Ik hoop dat je hem snel hebt en we horen natuurlijk je reacties !

Tom RS

Forumguru
En... hij staat op transport (volgens de dealer) :dankje: Ze willen hem zo snel mogelijk leveren omdat ze onze huidige vervangwagen dringend nodig hebben en ze elke dag de huurprijs kwijt zijn (dixit de dealer). Mogelijk nog vrijdag, anders volgende week geleverd :yeehaa:

fastpeter

Forumguru
Dus Tom uit het niks in een keer bericht dat hij toch komt !!!!.
Je had dus ook een RS TDI met DSG zonder adaptieve cruise of front assist en welke kleur een witte zoals je avatar !!

laatste wat ik heb gehoord is week 51 volgens de lijst echter dit jaar gaf pon aan toch niet geleverd maar productie in Jan (welke week wisten ze nog niet ???.)

Kortom hoor ik graag wat je nu precies hebt besteld kan ik is informeren want het blijft vaag.

Maar gefeliciteerd en ben erg benieuwd naar je mening ......volgend jaar een skoda RS meeting gaan houden ;)

Tom RS

Forumguru
Als ik al 1 ding geleerd heb, is het pas te geloven wanneer ik de sleutels in handen heb, maar er is hoop.
Het is een combi rs tdi manueel, in precies die configuratie als jouw avatar (dus blauw), zonder ACC en FA.

bartvw

Forumguru
Hoi Allemaal,

Vandaag wezen rijden in de nieuwe Skoda RS combi bij Pon in Leusden.
Ik moet zeggen voor een stationcar rijd het erg goed.
Vind jammer dat er niet een mooi motorgeluid in de auto zit alleen wanneer je de auto op een sport stand zet komt er wat 'leuker' geluid uit de auto maar klinkt een beetje fake.
Al met al heeft de auto een goeie indruk bij me achter gelaten maar of het hem gaat worden ben ik nog niet uit.

Groetjes Bart

fastpeter

Forumguru
Was zeker een tsi Bart maar wat is de keuze voor jou die beslist of het een combi zou moeten zijn of wat anders ?

bartvw

Forumguru
Het was inderdaad een TSI en de reden dat ik na deze auto (combi) ben gaan kijken is omdat ik het ook een hele mooie auto vind, de sedan versie vind ik niet mooi.
En eigenlijk gehoopt had dat deze auto meer ruimte bied op de achterbank dan een Golf VII maar dat scheelt 1 cm in het voordeel vd Octavia.
Dit veel mij eigenlijk een beetje tegen en had op dat punt meer verwacht vd Octavia.
De kofferruimte van de Octavia is veel groter dan de Golf maar dat wist je natuurlijk al :D
Al met al heeft de auto een fijne indruk achter gelaten en houd ik de auto in mijn achterhoofd.

Groetjes Bart

Skoda_Fan

Actief lid
Wat bartvw aangeeft was ook mij opgevallen: De ruimte op de achterbank is niet eens veel meer dan de Altea XL welke ik nu heb. Je moet voor de aardigheid eens in en Supurb Combi gaan ziiten en dat vergelijken met een O3.
De breedte is nauwelijks/niet breder, alleen meer beenruimte. Mij gaat het om de breedte omdat er 3 kids (tussen 6en 15jr) op de achterbank moeten vertoeven. Alhoewel, ze moeten niet klagen want vroeger gingen we in een Ford Taunus station naar Zuid-Frankrijk en dat nog wel met zijn vieren op de achterbank, geen dvd speler, geen airco, alleen een cassette bandje....dat was nog eens krap:D

Tom RS

Forumguru
Ik had gezegd dat ik het pas zou geloven als ik de sleutels in mijn handen had... maar ik heb er vandaag ingezeten, dus dat vind ik ook wel kunnen :geek:
Morgen om 17 uur mag ik hem afhalen :tegek:. Eind goed al goed, en uiteindelijk (dankzij het pushen van de rechtsbijstand) nog geleverd na 14 weken wachten.

Bovenaan Onderaan