Octavia III RS

fastpeter

Forumguru
Super inderdaad !!
Wat kon de rechtsbijstand er in betekenen om het af te dwingen dan wellicht ook een optie voor mij
En raar dat het dan wel kan.... Wat was jou reden dat hij niet geleverd werd .
Ben blij voor je en hoop ook voor ons wat te kunnen versnellen want het lijkt nu meer productie achterstand want jij hebt rechtsbijstand er op gezet en hop geregeld .

Graag wat tips als het kan

Tom RS

Forumguru
Door een aangetekende brief van de advocaat van de rechtsbijstand hebben ze een chronologisch overzicht moeten geven van mijn bestelling. Daaruit bleek dat ze de auto pas 3 weken na de ondertekening van de bestelbon besteld hebben (om interne redenen, waarschijnlijk om hun maandcijfers te laten kloppen). Overduidelijk hun fout dus. Ben toen erg boos geworden en de invoerder er bij betrokken. Zij hebben dan de auto prioritair gezet en 3 weken later is hij er. Is vorige week dinsdag geproduceerd en mag vandaag afgehaald worden, dus het kan echt snel als ze willen.
Tdi motor is de beperkende factor: ze hebben er een bepaald deel toegewezen gekregen voor dit jaar en daar springen ze nogal "spaarzaam" mee om.
Bij deze dealer gaan ze me wel nooit meer terugzien, walg er een beetje van.

fastpeter

Forumguru
Beste Tom,

Bedankt voor je reactie ik heb de dealer ingelicht met deze info , ik neem het hun niet kwalijk omdat zij naar mijn mening zeer open en eerlijk zijn echter de importeur pon doet zeer vaag en zet een klant van hun parade paard gewoon aan de kant met wazige info, radar levering , dsg te kort, noem het maar op steeds wat anders .

Er klopt gewoon iets niet in het verhaal denk zelf productie drukte door de 14% modellen zoals te lezen door vele gebruikers hier in het leveringsprobleem forum onderwerp.

De rs zou op een aparte lijn gebouwd worden en zijn er maar 7 verkocht dus produceren van die auto zou gewoon snel moeten kunnen zoals van het begin af aan tegen me gemeld en beloofd (info dealer van pon)

Wij gaan 31-1-14 op wintersport met een stel en daar had ik de auto ook al voor nodig want 4 personen en bagage trekt de huidige auto niet. Nu dus extra kosten maken door later te boeken en omdat we nu met 2 auto's moeten gaan etc.

Ik neem geen genoegen meer met beloftes en het opschuiven maar want het kan echt wel dat bewijst het maar.

Tevens op de site van vw een golf Gtd bekeken en die is er gewoon als voorraad model direct rijden wel dik 10 stuks in diversen kleuren en TDI en dsg dus......

Alvast bedankt voor de info ik heb er vertrouwen in dat mijn dealer zich echt hard gaat maken met deze info en geen nee accepteert zoals ik.

vw125

Forumguru
Hier ben ik nog eens met een vraagje.
Hoor sinds vanmiddag bij een koude start volgende geluidje.

Iemand die weet of dit kwaad kan of niet?

Gisteren langs garage geweest voor dit probleem en men starter zou al defect zijn. ( wat we al vermoeden )
Deze is in bestelling vermits dit een andere zou zijn voor de RS.

Grtz

Tom RS

Forumguru
Zo, korte update na dag 1. Ik voel mij helemaal niet ontheemd na mijn vorige Leon Fr Tdi. De rijervaring is vrijwel identiek, misschien een beetje zachter geveerd. Het verbruik valt al erg mee (ongeveer 6,5 liter / 100 km op binnenwegen, sportief gereden).
Waar ik erg over te spreken ben is de DAB radioontvangst: kraakhelder, terwijl de gewone radioontvangst bij ons in de buurt erg te wensen overlaat. Cantonsysteem doet wat ik ervan verwacht had, dus voorlopig een erg tevreden rijder.
Foto's zijn met de winterbanden, 19-inchers zullen voor de zomermaanden zijn.

Jee13

Forumguru
Heel netjes Tom

Ik vind ook deze RS standaard nog iets te hoog op zijn pootjes staan

Een set H&R veren maakt m iets stugger en optisch mooier, misschien een idee.?

2miel

Nieuw lid
Proficiat met je aanwinst Tom RS. Vandaag bericht gekregen dat levering van mijn RS 4 tot 5 maanden gaat duren. Werd besteld op 01 Nov. Do the math. Ten vroegste Maart dus. Yeahhhh !! NOT !!!

Tom RS

Forumguru
Heel netjes Tom
Ik vind ook deze RS standaard nog iets te hoog op zijn pootjes staan

Vind het zelf ook een twijfelgeval. Ik moet wel zeggen dat het op foto iets hoger overkomt dan in het echt. Deze auto moet dagelijks een fiks aantal km maken, dus moet comfortabel genoeg blijven. Denk dat het zo zal blijven, voor echt te raggen heb ik mijn 205 Rallye. Heb er de 19 inchers vandaag naast gezet en die zijn echt zwart i.p.v. anthraciet, lijkt de wielkas iets beter te vullen, hoewel ze qua omtrek identiek zijn.
Net even laten doortrekken vanaf 100 tot 200 en dat gaat echt wel snel, terwijl dat bij de Leon vanaf 180 wel wat minder begon te gaan.

fastpeter

Forumguru
Tom gefeliciteerd zeg zeer mooi en persoonlijk vind ik ook dat voor het dagelijkse verkeer en de drempels en slechte wegen in de steden je zo zonder te veel buikschade alles te over meesteren
Heb zelf ook een circuit auto en daar kom je niet veel verder mee dan snelweg en circuit .

@2miel wat heb jij besteld dan een zwarte rs tsi / tdi met of zonder dsg en zijden ze echt 4 tot 5 maanden wist je dat en wat was de reden.
Ga je daar mee akkoord ???

CDK

Forumguru
Gefeliciteerd @Tom RS, mooie auto zeg! Ik zou hem verlagen, maar in België zijn de wegen soms wat minder, dus in jouw geval is lekker laten zoals hij is waarschijnlijk de verstandigste optie ;) Veel rijplezier en veilige kilometers toegewenst!

Greetz Corné

2miel

Nieuw lid
Tom gefeliciteerd zeg zeer mooi en persoonlijk vind ik ook dat voor het dagelijkse verkeer en de drempels en slechte wegen in de steden je zo zonder te veel buikschade alles te over meesteren
Heb zelf ook een circuit auto en daar kom je niet veel verder mee dan snelweg en circuit .

@2miel wat heb jij besteld dan een zwarte rs tsi / tdi met of zonder dsg en zijden ze echt 4 tot 5 maanden wist je dat en wat was de reden.
Ga je daar mee akkoord ???

Heb zwarte RS Hatch TDI besteld zonder DSG. Bij ondertekenen contract werd me al gezegd dat levertijd 10-16 weken zou zijn. Werd nu verlengd met 4-6 weken. Heb tijd en wist dat het eventjes zou duren. Dus denk wel dat ik ga wachten. Wie 16 weken kan wachten , kan ook 20 weken wachten :D. Moet echter niet langer gaan duren na die wachtperiode. Heb hem in Duitsland besteld, die halen hem dan weer ergens in't buitenland (EU). Geen Re-import en de prijs maakt het het wachten waard. Ben NATO militair en heb hem voor 21000. Da's het wachten waard denk ik. Veel geluk met die van jullie.

rtwee

Senior Member
@Tom RS Mooie wagen!!! 1 Smetje wat mij betreft en dat is de reclame op de kentekenhouder. Verder echt prachtwagen!! Veel veilige KM's gewenst!

Tom RS

Forumguru
@Tom RS Mooie wagen!!! 1 Smetje wat mij betreft en dat is de reclame op de kentekenhouder. Verder echt prachtwagen!! Veel veilige KM's gewenst!
Dat smetje (en de sticker van de garage linksonder op de achterklep) is intussen al verwijderd. Ik ben zo ook niet voor reclame op de auto. Ik laat de "kont kaal maken", kleven zij er een sticker op en een nummerplaathouder met reclame :nono:

Bovenaan Onderaan