Octavia III RS

sitechris

Donateur
Ik heb gisteren ook de Octavia RS mogen bewonderen. Prachtige auto. Zowel interieur als exterieur heel erg goed. De zwarte velgen vind ik echt een must have onder de Octi. Zeker in combinatie met kleur blauw. Een klein minpuntje: de stoelen met geintegreerde hoofdsteun. Daar houd ik zelf niet zo van.

Spector

Forumguru
Hele leuke dag gehad en m'n eigen RS een stuk beter leren kennen door de rijvaardigheidstraining. Jammer dat het rijden met de nieuwe RS niet meer dan een paar rondjes op de kombaan was. Toch een aardig beeld gekregen van de auto.

Frenk21

Forumguru
Heeft niemand meer beelden en/of reacties, bevindingen van de nieuwe RS. Daar ging het toch om. Ik helaas alleen maar oude RSen, wat overigens wel mooi is omte zien.

dirkkroneman

Forumguru
Nou daar lag de nadruk nu ook niet echt. Het was meer het rijden met eigen auto en maar heel even in de nieuwe (wat ik niet erg vind, ga toch nog geen nieuwe kopen)

Spector

Forumguru
wat wil je weten? De RS die tot onze beschikking stond voor een rondje over de kombaan was een diesel uitvoering schakel en DSG. Ik heb de schakelversie gereden en was eigenlijk best wel onder de indruk van het koppel. De tijd was echter te kort om een duidelijk verschil te vinden tussen de normale stand en de VRS mode ( sportief ). Zit positie was goed, ik ( met een lengte van 1,99 ) leek wel meer ruimte te hebben dan in mijn huidige RS. Een volwassen iemand achter mij had zelfs nog ruimte over tot de stoel. Auto voelde erg zeker aan helemaal als je hem met ruim 140 door de bocht van de kombaan trok. Volgens de statistieken moet de benzine uitvoering het volledige koppel tot z'n beschikking hebben vanaf 1500/2000 toeren iets wat nu niet het geval is.

• Leuk
Waarderingen: CDK

___JC___

Forumguru
Ik heb op de IAA even in de RS HB gezeten, maar had het gevoel dat ik wel erg hoog zat. De hoofdruimte hield niet over, maar dat was een RS met schuifdak en dat scheelt altijd iets.

Spector

Forumguru
in de DSG uitvoering met pano dak leek ik ook minder hoofdruimte te hebben in vergelijk met de schakelversie zonder panodak, alleen heb ik in de schakelversie meer de tijd genomen om mijn stoel goed te zetten ( en dus lager )

s-line

Forumguru
Natuurlijk heeft een panorama dak een lagere hemel anders kunnen ze de constructie niet kwijt:thumbsup:

reeseend

Forumguru
Leuk om toch veel verschillende ervaringen te lezen over de nieuwe Octavia RS.
Ik heb in de nieuwe Diesel versie gereden en dat was voor mij geen openbaring. Bij 140km/h in 4e versnelling geen push in de rug bij vol gas. Misschien dat de Diesel nog te nieuw was, maar mijn eigen RS heeft echt veel meer Purrie. Verder een mooie auto met veel ruimte zowel voor als achterin. De tijd om alle snufjes uit te proberen was te kort maar ik heb een geweldige middag gehad die Skoda Nederland heeft georganiseerd.
Mocht Skoda Center Utrecht de nieuwe RS in Benzine versie hebben staan ga ik daar wel eens buurten;)

sitechris

Donateur
@Rallye: ik mag aannemen dat je het verschil tussen diesel en benzine wel merkte toen je bij de 4000 RPM opeens een rood streepje op de toerenteller zag staan? Los natuurlijk van de protesten die onder de motorkap vandaan komen bij de Satanssap versie ;)

Bovenaan Onderaan