Octavia III RS

Tuner111

Forumguru
Waar heb jij tegenwoordig pret met je benzine? Kom ik daar ook even spelen.
Tegenwoordig overal max snelheid naar beneden, de politie heeft ook "containerflitsers" staan die je langs geen kanten opmerkt, trajectcontroles zijn in serieuze opmars, ... boerebaantjes zijn tegenwoordig de enige baantjes waar het moeilijk flitsen is maja dan moet je weer oppassen voor fietsers, tegenliggers, ...
Voor mij is de fun er al lang af. Volgende is hier eentje met minder vermogen maar eentje uit het premiumsegment (4, C of A5 cabrio staat er op de wenslijst)

jaja we weten het al.. verkoop uwe rs dan maar hé.. :shutup::bloemen:

ik weet hier nog genoeg leuke wegen, en als ik zin heb rij ik gewoon de grens is over.. leuke wegen genoeg in de eifel hoor ;) Ik heb me rot geamuseerd de 30ste daar, en zonder ook maar over de limiet te gaan.. ahja je mag er bijna overal 100, maar in de leuke baantjes daar haal je dat toch nooit :D


Ja lekker strepen rubber op het asfalt zetten ;)
Jup :D haha
 

leon-cupra

Forumguru
jaja we weten het al.. verkoop uwe rs dan maar hé.. :shutup::bloemen:
Wat zou hij nog waard zijn? Er zijn er amper tweehands te krijgen en degene die erop staan zijn verschrikkelijk duur.
Op dit moment is het een "slecht" moment na de aankoop van onze tweede woonst. Mijn valiezen zouden hier anders thuis klaar staan.
En iets kopen van dezelfde waarde of klein beetje hoger, tja , dan zou ik op alle vlakken heel veel moeten inleveren, is ook niet de bedoeling.

ik weet hier nog genoeg leuke wegen, en als ik zin heb rij ik gewoon de grens is over.. leuke wegen genoeg in de eifel hoor ;) Ik heb me rot geamuseerd de 30ste daar, en zonder ook maar over de limiet te gaan.. ahja je mag er bijna overal 100, maar in de leuke baantjes daar haal je dat toch nooit :D
Er zijn idd nog veel leuke wegen maar het risico om iets tegen te komen vergalt voor mij redelijk veel het plezier. Niet voor mijzelf, daar ben ik minder mee bezig, maar rij maar eens een fietser, voetganger, ... omver (en tegenwoordig zitten ze ook met grote getallen op deze wegen).. je zal weten hoe laat het is.
En de eifel .. het is niet dat ik daar iedere dag kom. DE ligt voor mij op 4-500km. Dat is niet even over en weer gaan. En als we daar zitten is het meestal met het gezin,dus tja , wordt het ook niet geapprecieerd.
 

Tuner111

Forumguru
Wat zou hij nog waard zijn? Er zijn er amper tweehands te krijgen en degene die erop staan zijn verschrikkelijk duur.
Op dit moment is het een "slecht" moment na de aankoop van onze tweede woonst. Mijn valiezen zouden hier anders thuis klaar staan.
En iets kopen van dezelfde waarde of klein beetje hoger, tja , dan zou ik op alle vlakken heel veel moeten inleveren, is ook niet de bedoeling.


Er zijn idd nog veel leuke wegen maar het risico om iets tegen te komen vergalt voor mij redelijk veel het plezier. Niet voor mijzelf, daar ben ik minder mee bezig, maar rij maar eens een fietser, voetganger, ... omver (en tegenwoordig zitten ze ook met grote getallen op deze wegen).. je zal weten hoe laat het is.
En de eifel .. het is niet dat ik daar iedere dag kom. DE ligt voor mij op 4-500km. Dat is niet even over en weer gaan. En als we daar zitten is het meestal met het gezin,dus tja , wordt het ook niet geapprecieerd.

tja da zijn de keuzes van het leven hé.. en de eifel is voor me maar +-250 km van me. dus voor je zal da zeker geen 4-500 zijn man ;)
 

leon-cupra

Forumguru
tja da zijn de keuzes van het leven hé.. en de eifel is voor me maar +-250 km van me. dus voor je zal da zeker geen 4-500 zijn man ;)
Nog altijd blij met de keuze hoor. Het zou knagen om het nooit gehad te hebben maar nu we het gehad hebben, ...
"Droom" is nu een cabrio maja dat zal ook wel zijn nadelen hebben :D
Eifel is idd iets korter maar dan nog ... is een dagje van 7-800km. En als vader zijn er tegenwoordig ook de weekend"verplichtingen". Zoon die voetbalt(wat tegenwoordig spannender is dan een ritje vRS), dochter die wss binnenkort een sport zal beoefenen, vrouw die tevreden dient te blijven, familiebezoekjes, ... net zoals de week zijn de weekends ook steevast goed gevuld.
 

Tuner111

Forumguru
Nog altijd blij met de keuze hoor. Het zou knagen om het nooit gehad te hebben maar nu we het gehad hebben, ...
"Droom" is nu een cabrio maja dat zal ook wel zijn nadelen hebben :D
Eifel is idd iets korter maar dan nog ... is een dagje van 7-800km. En als vader zijn er tegenwoordig ook de weekend"verplichtingen". Zoon die voetbalt(wat tegenwoordig spannender is dan een ritje vRS), dochter die wss binnenkort een sport zal beoefenen, vrouw die tevreden dient te blijven, familiebezoekjes, ... net zoals de week zijn de weekends ook steevast goed gevuld.

tja, thats life man :) jij hebt je beste/zotte jaren al gehad.. ik daarin tegen beleef ze met volle teugen :D en een cabrio is nu ook nie echt de ideale aankoop hé man. in belgië regent het meer dan de zon schijnt, dus das ook geen slimme aankoop... nu ja ieder zen ding ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

leon-cupra

Forumguru
tja, thats life man :) jij hebt je beste/zotte jaren al gehad.. ik daarin tegen beleef ze met volle teugen :D en een cabrio is nu ook nie echt de ideale aankoop hé man. in belgië regent het meer dan de zon schijnt, dus das ook geen slimme aankoop... nu ja ieder zen ding ;)
Beste jaren moeten nog komen ;)
Op jouw leeftijd reed ik met een lease zafira, was er al een hypothecair krediet, 4 jaar hard gespaard voor de bakstenen, daarvoor "hard" gestudeerd, ... conclusie : veel te vroeg van thuis gegaan :D

Cabrio is ook zo een zotte droom zoals een +200pk wagen. En bwaa, niet veel kunnen gebruiken ... vanaf dat het niet regent, kan het kapje open. De die-hards rijden zelfs in de winter met de kap open. Ooit nog gezien, putje winter, vriezen, sjaal, muts, handschoenen, dikke jas en kapje open ... ZALIG :D
 

philippe bakker

Forumguru
Waar heb jij tegenwoordig pret met je benzine? Kom ik daar ook even spelen.
Tegenwoordig overal max snelheid naar beneden, de politie heeft ook "containerflitsers" staan die je langs geen kanten opmerkt, trajectcontroles zijn in serieuze opmars, ... boerebaantjes zijn tegenwoordig de enige baantjes waar het moeilijk flitsen is maja dan moet je weer oppassen voor fietsers, tegenliggers, ...
Voor mij is de fun er al lang af. Volgende is hier eentje met minder vermogen maar eentje uit het premiumsegment (4, C of A5 cabrio staat er op de wenslijst)
Bij mijne maat in aarsele genoeg boerebaantjes. En al met 190erover gegaan ( als ik ernaast zat)
 

leon-cupra

Forumguru
Bij mijne maat in aarsele genoeg boerebaantjes. En al met 190erover gegaan ( als ik ernaast zat)
Was het ook niet in Aarsele dat je overlaatst geflitst was, de baan van Apec ;)
Als je wilt, kan je op veel banen overdreven hard rijden maar de kans op gepakt worden is tegenwoordig veel te groot. Hier in Roeselare hebben ze zo een vuilcontainer met een camera in. Kunnen ze op plaatsen zetten waar je het niet verwacht en niet kan zien. Wagen van de politie staat dan 100m verder.
 

oco1979

Forumguru
Was het ook niet in Aarsele dat je overlaatst geflitst was, de baan van Apec ;)
Als je wilt, kan je op veel banen overdreven hard rijden maar de kans op gepakt worden is tegenwoordig veel te groot. Hier in Roeselare hebben ze zo een vuilcontainer met een camera in. Kunnen ze op plaatsen zetten waar je het niet verwacht en niet kan zien. Wagen van de politie staat dan 100m verder.

niet alleen Roeselare.

A17_E403 is ook niet meer wat het is geweest,overdag in de spits mag je blij zijn dat je 100kan.

Nog geweten dat ze daar nooit stonden of toch bijna niet :rockon::yeah:

Ook omdat me dagelijks werkvoertuig max 90 Kan is de fun ver te zoeken.

Nog met een sprinter takelwagen B Rijbewijs gereden.

Was overal 120_130KM(max korte overbrenging)(niet in bebouwde kom)

Wagen of geen wagen er aan, :yeah:

Achteraf is dat natuurlijk niet verantwoord, jong en wild zijn zekers ;)

Met gemiddeld 120.000km per jaar, ritjes brugge brussel, brugge antwerpen en terug kon je gemakkelijk doen.

Nu is dat niet meer te doen.
Rechtstreekse sleep worden zelden nog gedaan.
 

philippe bakker

Forumguru
Was het ook niet in Aarsele dat je overlaatst geflitst was, de baan van Apec ;)
Als je wilt, kan je op veel banen overdreven hard rijden maar de kans op gepakt worden is tegenwoordig veel te groot. Hier in Roeselare hebben ze zo een vuilcontainer met een camera in. Kunnen ze op plaatsen zetten waar je het niet verwacht en niet kan zien. Wagen van de politie staat dan 100m verder.
Dat was op de grote baan aan apec ja
 

B.Stuurder

Forumguru
@leon-cupra tjongejonge, zit je in de midlife - crisis of zo? Ik wordt helemaal depressief van jouw insteek man. Tip: kijk eens naar wat wél kan en niet naar wat niet (meer) kan.
Ik heb ook twee kinderen, een drukke baan, een hypotheek en meer van die virtuele ketenen, maar nog voldoende lol hoor, ook met mijn auto. Ik hoef niet kilometers achtereen te scheuren, korte acceleraties en eventueel een kleine roll-race geven ook een hoop lol. En zelfs hier in de Randstad kan ik voldoende "boerenbaantjes" vinden om een uitdaging te hebben. En 's avonds is daar ook niet zoveel publiek.
Misschien wordt de volgende wel een SUV, vanwege de hoge zit (ja ik ben al voldoende grijs), maar de kans bestaat dat ik zo'n ouwe lul in een sportwagen word hahaha.

En zet eens Flitsmeister op, dan filter je al 90% van de controles uit, containers waar camera's in zitten (in Nederland kennen we die ook) zijn te herkennen aan het feit dat ze waterpas gepositioneerd zijn, de stand van de camera moet uitgemeten worden en de kans dat dat goed lukt als ze de container zo langs de weg zetten is nihil. Dus zie je een container met stukken hout eronder of op een gekke plaats in een vreemde stand, dan zou ik van het gas gaan.
 
Laatst bewerkt:

MaxN

Donateur
De chauffeurs van mijn werkgever hebben regelmatig hier mee te maken.
In een gemeente waar deze wel tussen de andere containers werd gezet :fool:
maxresdefault.jpg
 

MaxN

Donateur
Ja alleen zoveel nawerk van.
Komt direct iemand achteraan rennen in de hoop dat het niet kapot is.
Maar dat is het vaak wel. :arghh:
 

B.Stuurder

Forumguru
Ja, lekker slim die BOA's, maar raad eens wie een nieuwe camera gaat betalen die vervolgens gebruikt wordt voor de speciale belastingheffing op voertuig en rijgedrag?
 

leon-cupra

Forumguru
@leon-cupra tjongejonge, zit je in de midlife - crisis of zo? Ik wordt helemaal depressief van jouw insteek man. Tip: kijk eens naar wat wél kan en niet naar wat niet (meer) kan.
Ik heb ook twee kinderen, een drukke baan, een hypotheek en meer van die virtuele ketenen, maar nog voldoende lol hoor, ook met mijn auto. Ik hoef niet kilometers achtereen te scheuren, korte acceleraties en eventueel een kleine roll-race geven ook een hoop lol. En zelfs hier in de Randstad kan ik voldoende "boerenbaantjes" vinden om een uitdaging te hebben. En 's avonds is daar ook niet zoveel publiek.
Misschien wordt de volgende wel een SUV, vanwege de hoge zit (ja ik ben al voldoende grijs), maar de kans bestaat dat ik zo'n ouwe lul in een sportwagen word hahaha.
Verre van een midlife-crisis. Het komt allemaal door de Superb :D dacht mij enorm te ergeren aan de 120pk maar het is net lekker relaxed rijden met de S3(enkel op autostrade komt hij net iets te kort). Onlangs nog eens met de vRS naar Temse gereden, 60km autostrade, min was 140 (terwijl ik met de S3 quasi niet boven de 125 kom) en de voet wou steeds dieper maja druk op de baan, kids op de achterbank, rijverbod, .... De vRS nodigt te veel uit om hard te rijden en laat dat nu in mindere mate mogelijk zijn. Hoe je het draait of keert, als je gewoon overdag rijdt is het te druk om lekker gas te geven. En met de 308pk,hoef je maar kort op de pedaal te drukken om binnen een paar tellen aan de 200 te zitten. De ervaring is nu dat in principe een gewoon vlotte wagen ruimschots voldoet aan mijn eisen en met minder vermogen rij ik ook eens stuk rustiger. De wetenschap dat je iets kan , zorgt ervoor dat ik het wil proberen ...
En dan zwijgen we nog over de vooroordelen en reacties van anderen ....
En zet eens Flitsmeister op, dan filter je al 90% van de controles uit, containers waar camera's in zitten (in Nederland kennen we die ook) zijn te herkennen aan het feit dat ze waterpas gepositioneerd zijn, de stand van de camera moet uitgemeten worden en de kans dat dat goed lukt als ze de container zo langs de weg zetten is nihil. Dus zie je een container met stukken hout eronder of op een gekke plaats in een vreemde stand, dan zou ik van het gas gaan.
Dan blijf je nog steeds met 10% kans zitten en je moet eens proberen op de autostrade een kleine camera opmerken die achter de vangrail staat. Zal je niet zien staan en vlam er dan maar eens aan +200 voorbij. De rechter zal je met enig plezier ontvangen.

Daarmee, van zodra de financiele situatie het toelaat zal de RS vervangen worden door eentje met minder vermogen maar met andere accenten (cabrio is een "droom", eventueel coupé waarbij voorkeur voor een TT, premium, beetje meer luxe, ...)
En met de RS is er reeds een regeltje op de bucketlist afgevinkt ;)
 

philippe bakker

Forumguru
Verre van een midlife-crisis. Het komt allemaal door de Superb :D dacht mij enorm te ergeren aan de 120pk maar het is net lekker relaxed rijden met de S3(enkel op autostrade komt hij net iets te kort). Onlangs nog eens met de vRS naar Temse gereden, 60km autostrade, min was 140 (terwijl ik met de S3 quasi niet boven de 125 kom) en de voet wou steeds dieper maja druk op de baan, kids op de achterbank, rijverbod, .... De vRS nodigt te veel uit om hard te rijden en laat dat nu in mindere mate mogelijk zijn. Hoe je het draait of keert, als je gewoon overdag rijdt is het te druk om lekker gas te geven. En met de 308pk,hoef je maar kort op de pedaal te drukken om binnen een paar tellen aan de 200 te zitten. De ervaring is nu dat in principe een gewoon vlotte wagen ruimschots voldoet aan mijn eisen en met minder vermogen rij ik ook eens stuk rustiger. De wetenschap dat je iets kan , zorgt ervoor dat ik het wil proberen ...
En dan zwijgen we nog over de vooroordelen en reacties van anderen ....

Dan blijf je nog steeds met 10% kans zitten en je moet eens proberen op de autostrade een kleine camera opmerken die achter de vangrail staat. Zal je niet zien staan en vlam er dan maar eens aan +200 voorbij. De rechter zal je met enig plezier ontvangen.

Daarmee, van zodra de financiele situatie het toelaat zal de RS vervangen worden door eentje met minder vermogen maar met andere accenten (cabrio is een "droom", eventueel coupé waarbij voorkeur voor een TT, premium, beetje meer luxe, ...)
En met de RS is er reeds een regeltje op de bucketlist afgevinkt ;)
Een cabrio voor je wapperende manen
 

EdK

Forumguru
maar de kans bestaat dat ik zo'n ouwe lul in een sportwagen word hahaha.
Als het er dan wel één word met leren handschoentjes zonder vingers eraan.....
Want dan ben je pas echt een ouwe lul in een sportwagen, en niet dan ben je geen echte ouwe lul in sportwagen..
Enne vergeet het zijden sjaaltje niet om de nek, en doe je dat niet dan is er in iedergeval als ouwe lul nog wat stijf aan het eind van de rit.....:deuk::pieker::banghead::pardon:
 
Bovenaan Onderaan