Octavia III RS

dirkie996

Forumguru
@B.Stuurder zijn toekomstige sportwagen :deuk:
Aixam_ubertuning_03.jpg
Bruuut!!:maakmegek::maakmegek:
 

B.Stuurder

Forumguru
upload_2018-7-16_15-45-10.png

Vandaag in de Arteon gereden, met de 1.5 benzinemotor, maar daar ga ik me toch aan irriteren hoor @leon-cupra, daar moet toch tenminste een 2.0 benzine in met 190 pk. Ik ben het deels met je eens dat veel vermogen uitnodigt tot hard rijden, maar het ligt ook aan de auto. Deze wagen nodigt op zich niet uit tot hard rijden, met een 1.5 kan dat ook niet echt, óók niet als je het even nodig hebt.
Overigens zal het in Nederland snel gedaan zijn met de pret, als ik zie dat een Mustang met een 5.0 V8 hier voor BPM rond de € 45.000 kost en na de BPM € 121.000! Over 5 jaar rijden we allemaal in een 1.0 driecilinder, want we zijn zooo braaf in Nederland.
 

leon-cupra

Forumguru
@B.Stuurder , aan proefritten waag ik mij nog niet, want als ik begin te kijken gaat het serieus beginnen jeuken voor iets anders :pardon:
Ervaring met lager vermogen is dat de superb met zijn 120pk mij niet echt irriteert. Juist op de autostrade daar heeft hij"te weinig vermogen. Dus tja, zullen wel zien voor de volgende. Zal iets rond de 170pk worden denk ik.

Vandaag trouwens een deuk in de RS ontdekt :mad::mad:
Net boven de dorpel, net echter de achterdeur, waar die beschermsticker zit. Redelijk deuk in, geen verf af,... lijkt mij van een schop met een schoen. De deuk is net iets groter dan de tip van een schoen. Redelijk balen :mad::mad:
 

philippe bakker

Forumguru
Bekijk bijlage 68152

Vandaag in de Arteon gereden, met de 1.5 benzinemotor, maar daar ga ik me toch aan irriteren hoor @leon-cupra, daar moet toch tenminste een 2.0 benzine in met 190 pk. Ik ben het deels met je eens dat veel vermogen uitnodigt tot hard rijden, maar het ligt ook aan de auto. Deze wagen nodigt op zich niet uit tot hard rijden, met een 1.5 kan dat ook niet echt, óók niet als je het even nodig hebt.
Overigens zal het in Nederland snel gedaan zijn met de pret, als ik zie dat een Mustang met een 5.0 V8 hier voor BPM rond de € 45.000 kost en na de BPM € 121.000! Over 5 jaar rijden we allemaal in een 1.0 driecilinder, want we zijn zooo braaf in Nederland.
Daarin is 280 benzine en 240 TDI de juiste keuze in he. Mits een chipje ga je dan redelijk vooruit
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

philippe bakker

Forumguru
@philippe bakker
Rij jij veel in S met je wagen of rij jij meestal in D, waarom vraag ik dit nu, is de sport stand niet te scherp bij een gemapte software,
Ik rij enkel in S als ik wil spelen tegen iets 250+ pk. Anders altijd D. Als ik op familie uitstap ben soms in eco. Als ik op reis vertrek bijna altijd eco en dan simpelweg om minder te moeten tanken. Je kan zeggen 80% D 15% S en 5% eco kom daarmee op 11,5 lit gemiddeld
 

philippe bakker

Forumguru
En te scherp vind ik dat niet. Wel altijd op illegale snelheid. Mijn chassis kan dat wel niet goed aan. Tis continu wat vechten met je auto.
 

Spector

Forumguru
Die DSG kuur wil ik ook nog laten doen, ik rij bijna alleen maar in S ( ook de lange afstanden ) en merk bij de kickdown en terugschakelen dat de bak heel soms een behoorlijke klap maakt. Om dit te vermijden schakel ik tegenwoordig die 2 versnellingen terug met de flippers voordat ik het gas intrap, gaat een stuk soepeler.
 

leon-cupra

Forumguru
Die DSG kuur wil ik ook nog laten doen, ik rij bijna alleen maar in S ( ook de lange afstanden ) en merk bij de kickdown en terugschakelen dat de bak heel soms een behoorlijke klap maakt. Om dit te vermijden schakel ik tegenwoordig die 2 versnellingen terug met de flippers voordat ik het gas intrap, gaat een stuk soepeler.
quasi altijd in S? Zelfs rustige ritjes? Dan blijft hij toch veel te lang hangen in de hogere toeren. Vind je dat niet vervelend?
 

Spector

Forumguru
quasi altijd in S? Zelfs rustige ritjes? Dan blijft hij toch veel te lang hangen in de hogere toeren. Vind je dat niet vervelend?
Dat valt toch wel mee? Schakelt bij 3.500/3.750 toeren, dat deed ik bij mijn handbak in de vorige RS ook. Ik vind dat persoonlijk prettiger rijden ( ook qua gas respons ) dan een D die bij de 80 al in z'n D7 zit.
 

MaxN

Donateur
Kun je meteen de D en S om laten draaien. Zijn meer mensen die dat laten doen.
Maar gewoon ff overleggen met de partij die het doet.
 

philippe bakker

Forumguru
Die DSG kuur wil ik ook nog laten doen, ik rij bijna alleen maar in S ( ook de lange afstanden ) en merk bij de kickdown en terugschakelen dat de bak heel soms een behoorlijke klap maakt. Om dit te vermijden schakel ik tegenwoordig die 2 versnellingen terug met de flippers voordat ik het gas intrap, gaat een stuk soepeler.
Gij hooligan !
 
Bovenaan Onderaan