dirkie996
Forumguru
Bruuut!!
Bruuut!!
Lekker veel camber! Grote regenpijp achter als uitlaat en klaar.
Lekker veel camber! Grote regenpijp achter als uitlaat en klaar.
Daarin is 280 benzine en 240 TDI de juiste keuze in he. Mits een chipje ga je dan redelijk vooruitBekijk bijlage 68152
Vandaag in de Arteon gereden, met de 1.5 benzinemotor, maar daar ga ik me toch aan irriteren hoor @leon-cupra, daar moet toch tenminste een 2.0 benzine in met 190 pk. Ik ben het deels met je eens dat veel vermogen uitnodigt tot hard rijden, maar het ligt ook aan de auto. Deze wagen nodigt op zich niet uit tot hard rijden, met een 1.5 kan dat ook niet echt, óók niet als je het even nodig hebt.
Overigens zal het in Nederland snel gedaan zijn met de pret, als ik zie dat een Mustang met een 5.0 V8 hier voor BPM rond de € 45.000 kost en na de BPM € 121.000! Over 5 jaar rijden we allemaal in een 1.0 driecilinder, want we zijn zooo braaf in Nederland.
Ik rij enkel in S als ik wil spelen tegen iets 250+ pk. Anders altijd D. Als ik op familie uitstap ben soms in eco. Als ik op reis vertrek bijna altijd eco en dan simpelweg om minder te moeten tanken. Je kan zeggen 80% D 15% S en 5% eco kom daarmee op 11,5 lit gemiddeld@philippe bakker
Rij jij veel in S met je wagen of rij jij meestal in D, waarom vraag ik dit nu, is de sport stand niet te scherp bij een gemapte software,
S-stand is@philippe bakker
Rij jij veel in S met je wagen of rij jij meestal in D, waarom vraag ik dit nu, is de sport stand niet te scherp bij een gemapte software,
In D geniet ik vooral vh hogere koppel. Ik heb altijd genoeg op eender welk moment en daarvoor soms niet.Plannen voor zoveel, maar niks concreed, eerder gezonde intresse hoe D & S zich gedragen in een gemapte versie van een rs,
Als je de motor doet ook gelijk de dsg meenemen. Die is bij ons zo veel beter geworden. Zowel in D als S.Plannen voor zoveel, maar niks concreed, eerder gezonde intresse hoe D & S zich gedragen in een gemapte versie van een rs,
quasi altijd in S? Zelfs rustige ritjes? Dan blijft hij toch veel te lang hangen in de hogere toeren. Vind je dat niet vervelend?Die DSG kuur wil ik ook nog laten doen, ik rij bijna alleen maar in S ( ook de lange afstanden ) en merk bij de kickdown en terugschakelen dat de bak heel soms een behoorlijke klap maakt. Om dit te vermijden schakel ik tegenwoordig die 2 versnellingen terug met de flippers voordat ik het gas intrap, gaat een stuk soepeler.
Dat valt toch wel mee? Schakelt bij 3.500/3.750 toeren, dat deed ik bij mijn handbak in de vorige RS ook. Ik vind dat persoonlijk prettiger rijden ( ook qua gas respons ) dan een D die bij de 80 al in z'n D7 zit.quasi altijd in S? Zelfs rustige ritjes? Dan blijft hij toch veel te lang hangen in de hogere toeren. Vind je dat niet vervelend?
Gij hooligan !Die DSG kuur wil ik ook nog laten doen, ik rij bijna alleen maar in S ( ook de lange afstanden ) en merk bij de kickdown en terugschakelen dat de bak heel soms een behoorlijke klap maakt. Om dit te vermijden schakel ik tegenwoordig die 2 versnellingen terug met de flippers voordat ik het gas intrap, gaat een stuk soepeler.