Octavia III RS

Spector

Forumguru
Kun je meteen de D en S om laten draaien. Zijn meer mensen die dat laten doen.
Maar gewoon ff overleggen met de partij die het doet.
Ik wist niet dat dit kon. Ik denk erover om na de vakantie een bezoekje aan TVS in te plannen (nog) niet voor een vitamine kuurtje maar wel om naar de dsg te laten kijken.
 

MaxN

Donateur
Even contact opnemen met Rico(heeft nu vakantie als het goed is) of een van zijn collega's wat er mogelijk is.
En miss kun je nog wel profiteren van de actie.
 

B.Stuurder

Forumguru
Daarin is 280 benzine en 240 TDI de juiste keuze in he. Mits een chipje ga je dan redelijk vooruit
Ja, alleen de 280 benzine begint bij € 57.552,-- in Nederland en daar is de nieuwe BPM regulering nog niet op losgelaten.
Dan is een Octavia RS 245 met € 48.280 kaal nog betaalbaarder.
Daarbij komt dat ik heb begrepen dat in Nederland de controles op wijzigingen na afgeven kenteken strenger gecontroleerd gaan worden. Als je bijvoorbeeld standaard 18"hebt en erna 19" monteert, dan willen ze bij controles een naheffing BPM gaan sturen. Zelfde geldt natuurlijk voor tuning, uitlaten etc, etc. Ik zei al, Nederland moet voorop lopen met uitstoot, in een land met minder auto's in totaal als alleen al in de staat Florida. (8 miljoen in Nederland in 2016, ruim 14 miljoen in Florida in 2014) :mad:
 

philippe bakker

Forumguru
Ja, alleen de 280 benzine begint bij € 57.552,-- in Nederland en daar is de nieuwe BPM regulering nog niet op losgelaten.
Dan is een Octavia RS 245 met € 48.280 kaal nog betaalbaarder.
Daarbij komt dat ik heb begrepen dat in Nederland de controles op wijzigingen na afgeven kenteken strenger gecontroleerd gaan worden. Als je bijvoorbeeld standaard 18"hebt en erna 19" monteert, dan willen ze bij controles een naheffing BPM gaan sturen. Zelfde geldt natuurlijk voor tuning, uitlaten etc, etc. Ik zei al, Nederland moet voorop lopen met uitstoot, in een land met minder auto's in totaal als alleen al in de staat Florida. (8 miljoen in Nederland in 2016, ruim 14 miljoen in Florida in 2014) :mad:
Ik koop nooit nieuwe auto’s. En de 280 vind je voor 40 a 45.000 in Duitsland
 

Rallye

Forumguru
Daarbij komt dat ik heb begrepen dat in Nederland de controles op wijzigingen na afgeven kenteken strenger gecontroleerd gaan worden. Als je bijvoorbeeld standaard 18"hebt en erna 19" monteert, dan willen ze bij controles een naheffing BPM gaan sturen. Zelfde geldt natuurlijk voor tuning, uitlaten etc, etc.

Hoezo strengere controle? Voor de BPM telt het moment van toelaten van de auto. Een naheffing BPM voor het na aflevering plaatsen van accessoires kan op dit moment niet. Op zich past dat wel in de CO2-waanzin van nu, maar dan moet je dus eerst de regels aanpassen. Plus: uitlaten hebben niets met de BPM te maken. Tuning wel, maar dan is de bewijslast voor de fiscus erg zwaar.

Heb je een linkje naar waar je dit vandaan hebt?
 

leon-cupra

Forumguru
Hoezo strengere controle? Voor de BPM telt het moment van toelaten van de auto. Een naheffing BPM voor het na aflevering plaatsen van accessoires kan op dit moment niet. Op zich past dat wel in de CO2-waanzin van nu, maar dan moet je dus eerst de regels aanpassen. Plus: uitlaten hebben niets met de BPM te maken. Tuning wel, maar dan is de bewijslast voor de fiscus erg zwaar.

Heb je een linkje naar waar je dit vandaan hebt?
Een wettekst is snel aangepast. Zeker als er geld mee te verdienen valt.
En bewijslast van tuning lastig? Even naar de dealer. Connectie met het merk en hupsakee .... ecu aangepast op die datum. En vele tuners beweren dat het niet mogelijk is, er zijn genoeg voorbeelden waar dealer dit wel gezien heeft.
 

Kurtje

Forumguru
quasi altijd in S? Zelfs rustige ritjes? Dan blijft hij toch veel te lang hangen in de hogere toeren. Vind je dat niet vervelend?

Ik denk dat hij een DSG7 heeft zitten in zijn RS, net als ik in de Golf R...
Moet eerlijk bekennen dat deze nog zoveel leuker rijden is tov de DSG6.

Je kan perfect in S rijden zonder horensdol te worden van de toeren heb ik gemerkt bij de testwagen, zoals hier geschreven schakelt hij bij pakweg 3500 a 3700 toeren over bij normaal rijden, terwijl de dsg 6 dit echt pas deed bij 4.5 a 5k toeren :D
 

Rallye

Forumguru
@leon-cupra Deze wettekst geldt al sinds (zeker) eind jaren ‘60. Natuurlijk kan die worden aangepast, maar de opmerking van @B.Stuurder zag enkel op controle. Ik geef aan dat daar nog een stap tussen zit. Daarbij is het dan nog de vraag hoeveel ambtenaren de Belastingdienst erbij moet hebben om dit een beetje te controleren....

De bewijslast voor een naheffing BPM bij tuning bestaat volgens de Nederlandse belastingwet uit twee delen:
- dat er getuned is; en
- dat daardoor het verbruik is toegenomen.

Dat laatste is zonder dure tests nauwelijks te bewijzen. Ook daar wegen de kosten van controle niet op tegen de (eventuele) opbrengst. Eigenlijk is dit symboolwetgeving.
 

leon-cupra

Forumguru
Ik denk dat hij een DSG7 heeft zitten in zijn RS, net als ik in de Golf R...
Moet eerlijk bekennen dat deze nog zoveel leuker rijden is tov de DSG6.

Je kan perfect in S rijden zonder horensdol te worden van de toeren heb ik gemerkt bij de testwagen, zoals hier geschreven schakelt hij bij pakweg 3500 a 3700 toeren over bij normaal rijden, terwijl de dsg 6 dit echt pas deed bij 4.5 a 5k toeren :D
Heb het deze morgen eens getest. Schakelt bij heel rustig rijden aan 4k. Maar blijft daarna wel continue op 2k draaien,is teveel en onrustig bij stage1. En 50 in 2de :nono:
 

Spector

Forumguru
Ik denk dat hij een DSG7 heeft zitten in zijn RS, net als ik in de Golf R...
Moet eerlijk bekennen dat deze nog zoveel leuker rijden is tov de DSG6.

Je kan perfect in S rijden zonder horensdol te worden van de toeren heb ik gemerkt bij de testwagen, zoals hier geschreven schakelt hij bij pakweg 3500 a 3700 toeren over bij normaal rijden, terwijl de dsg 6 dit echt pas deed bij 4.5 a 5k toeren :D

Klopt gaat om DSG7, ik heb geen ervaring met een DSG6 alleen met een 6 versnellingen handbak en kan dus niet vergelijken.
 
Bovenaan Onderaan