Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Daar kom ik toch ook niet aan. Ok, bij stukken van +10km wel maar woon-werk verkeer (5km), vergeet het.
+10km? zeg maar +50km pure autostrade. Ik kom met moeite aan 7.5 als ik een ritje Roeselare-Temse doe en dat is quasi allemaal autostrade.
Hoeveel haal je woon-werkverkeer? Ik doe ongeveer dezelfde kilometers.

JurgenM

Forumguru
@leon-cupra woon-werk zit ik tussen de 8.5/9l, is 5km waarvan 3km steenweg en 2km stad, dorp met lichten en vluchtheuvels. Normaal met het verkeer mee rijdend maar zeker geen slakkengang voor zover het kan met een koude motor.

Wat @Tuner111 aangeeft kwa verbruik met serieus gas geven ertussen kan ik ook beamen al heb ik 6.4l wel nog nooit gehaald, eerder 7l. Maar Bram houdt zich over het algemeen iets beter aan de snelheid als ik. :bloos:

Enfin niet dat het verbruik iets uitmaakt eigenlijk maar het is wel fijn om te zien dat je met toch al wat vermogen nog relatief zuinig kan zijn, zonder als een slak te moeten gaan rijden.

btw: Ik tank nu al enkele weken 102 en merk dat hij daar met dezelfde rijstijl ook zuiniger mee is.

B.Stuurder

Forumguru
Hoezo strengere controle? Voor de BPM telt het moment van toelaten van de auto. Een naheffing BPM voor het na aflevering plaatsen van accessoires kan op dit moment niet. Op zich past dat wel in de CO2-waanzin van nu, maar dan moet je dus eerst de regels aanpassen. Plus: uitlaten hebben niets met de BPM te maken. Tuning wel, maar dan is de bewijslast voor de fiscus erg zwaar.

Heb je een linkje naar waar je dit vandaan hebt?
Dit heb ik me laten vertellen door de dealer, die gaf dit aan. In hoeverre het concreet is weet ik niet, maar het past inderdaad wel in de strategische lijn van het automobilistje-pesten plan.
Het overgaan naar een nieuwe testmethode om de vervuiling van een model vast te stellen is de eerste stap. In eerste instantie zal de automobilist niet benadeeld worden omdat e.e.a. wordt teruggerekend, maar dat gaan ze niet eeuwig doen. Ik kan me voorstellen dat ze op gegeven moment zeggen, als je bijvoorbeeld grotere wielen neemt dan standaard op de auto zitten bij de test, krijg je een ander beeld en meer vervuiling, dus een hogere BPM, met terugwerkende kracht.
http://www.leboautotaxatie.nl/nieuws/1/bpm-in-2019-omhoog?/25

B.Stuurder

Forumguru
Een wettekst is snel aangepast. Zeker als er geld mee te verdienen valt.
En bewijslast van tuning lastig? Even naar de dealer. Connectie met het merk en hupsakee .... ecu aangepast op die datum. En vele tuners beweren dat het niet mogelijk is, er zijn genoeg voorbeelden waar dealer dit wel gezien heeft.
En ik ken voorbeelden dat ze het niet zien, tenzij ze de waarden in de tabellen gaan controleren....

philippe bakker

Forumguru
@leon-cupra woon-werk zit ik tussen de 8.5/9l, is 5km waarvan 3km steenweg en 2km stad, dorp met lichten en vluchtheuvels. Normaal met het verkeer mee rijdend maar zeker geen slakkengang voor zover het kan met een koude motor.

Wat @Tuner111 aangeeft kwa verbruik met serieus gas geven ertussen kan ik ook beamen al heb ik 6.4l wel nog nooit gehaald, eerder 7l. Maar Bram houdt zich over het algemeen iets beter aan de snelheid als ik. :bloos:

Enfin niet dat het verbruik iets uitmaakt eigenlijk maar het is wel fijn om te zien dat je met toch al wat vermogen nog relatief zuinig kan zijn, zonder als een slak te moeten gaan rijden.

btw: Ik tank nu al enkele weken 102 en merk dat hij daar met dezelfde rijstijl ook zuiniger mee is.
Op een 300 km traject autostrade kom ik ook aan 7 lit gemiddeld. En ja moest ik nu ook het geduld hebben om eens keilang achter een camion tegen 90 of 100 te hangen dan zakt dit misschien nog maar dat wil ik niet testen

Tuner111

Forumguru
ik zou zeggen, ik geniet van de ritten die ik maak. ik rij niet zoals een bomma.. maar ik ben wel iemand waar je 50 mag zal ik 50 rijden. waar 70 doe ik 70.. en enzoverder... Vorige zaterdag eens een ritje gaan doen naar de kust en zo door naar nederland, op de boerebanen daar een stevig door gegaan waar het kon en dan had ik mss 7.2l/100km :) Ik doe zeker geen moeite om dit te halen.. het is gewoon zo. Mijn mods hebben de wagen in dat opzicht wel goed gedaan. (in de andere ook hoor)

En tja, jammer dat jullie dit niet halen.. Maar ik ga er niet om liegen. Ik ben zelf van het principe als hij leeg is vul ik hem is dat na 300 km ? dan is dat maar zo ! je weet wat je koopt, maar ik heb er in ieder geval geluk er mee ;)

En nu wil ik is niks meer van horen.. Verbruik discusies en een rs gaan niet samen amen en uit. En kan je er niet met leven met dat verbruik. Verkoop dan je rs maar snel ;)

B.Stuurder

Forumguru
Bovenaan Onderaan