Octavia III RS

Rallye

Forumguru
Ik ben gisteren teruggereden uit Wenen. Vanaf Neurenberg op aangeven van mevrouw Amundsen via de A73, de 70 en de 44 richting Dortmund en vervolgens Nederland. Geen files (behalve bij de achterlijke permanente grenscontrole in Beieren) ondanks de zwarte zaterdag. In kilometers minder om dan ik dacht (1080 ipv 1020kme). Leuke route, via Kassel. Haarspeldbochten in de snelweg, langere doordraaiers, echt sturen, hoge snelheden. Leuk hoor!

Twee fotootjes van onderweg naar Wenen, na eerst een weekje Salzburg:

1D8EEFB9-2EA7-4B9F-8C22-024A0D632D00.jpeg D23E5824-DF82-4F53-A9A4-0BCEF94861E2.jpeg
 
Laatst bewerkt:

Spector

Forumguru
Ik heb ook niet in de file gestaan, de Columbus (wlan via de hotspot) heeft ons keurig overal langs geleid, ook langs de grenscontrole bij de A8, waar een half uurtje vertraging stond.

Op de heenweg naar Italië heb ik de Fernpass, Felbertaurnpass en Plockenpass gereden. Ook veel doordraaiers en haarspeldbochten met hoogteverschil. Dat was echt genieten in deze wagen, ook geen enkele moeite om af en toe eens iemand in te halen bergop. Gemiddeld verbruik lag toen ook op de 1:14. Gisteren over 1343km gemiddeld 1:11,5 met een aantal keren aardig doorrijden op de Autobahn.
 

Spector

Forumguru
Denk dat die Beemer wel iets beter blijft "plakken" met deze snelheden, trouwens als ik het vol bepakt probeer met vrouw en kinderen aan boord kan ik wachten op het nodige commentaar. Snelheden boven de 200 worden al niet echt geapprecieerd :D.
 

Witte76

Forumguru
Vorige keer toen we op vakantie gingen enkele keren 250 gereden. Auto vol beladen, gezin erin. Ligt ongelofelijk baanvast. Had ik niet verwacht. Mijn vrouwtje zeurt nooit daarover, als het wettelijk is toegelaten. In Duitsland mag ik zo hard rijden als ik wil. Wij zijn van principe : eens boven de 180 km/h overleef je een ongeval toch niet meer, dus all the way als de verkeerssituatie het goed laat

Verstuurd vanaf mijn WAS-LX1A met Tapatalk
 

sitechris

Donateur
Klopt. Ik heb met snelle golfjes en leonnetjes ook regelmatig 250+ gereden en was zeer onder de indruk van de stabiliteit. Zal voor de Octi RS niet anders zijn (zelfde onderstel). Verschil tussen RS/GTI en non RS/GTI vind ik wel groot btw.
 

Rallye

Forumguru
Ik wou idd zeggen....dat kan sneller haha ;)

Was met mevrouw Rallye, de kids en de koffer tot de rollo vol (bandenspanning verhoogd). Dan “hangt” hij wel wat meer, zeg maar.......

Vanmiddag terug uit Groningen op de A31 wat stukjes 220+ Voor sneller was het te druk...
 

Spector

Forumguru
Klopt. Ik heb met snelle golfjes en leonnetjes ook regelmatig 250+ gereden en was zeer onder de indruk van de stabiliteit. Zal voor de Octi RS niet anders zijn (zelfde onderstel). Verschil tussen RS/GTI en non RS/GTI vind ik wel groot btw.
Ik merk op hoge snelheid echt wel een verschil tussen m'n "oude" O2 FL RS en m'n huidige RS. Kan ook door de DCC komen die altijd op sport staat, maar de auto rijdt echt een stuk zekerder en steviger op hoge snelheid.
 

oco1979

Forumguru
Ik merk op hoge snelheid echt wel een verschil tussen m'n "oude" O2 FL RS en m'n huidige RS. Kan ook door de DCC komen die altijd op sport staat, maar de auto rijdt echt een stuk zekerder en steviger op hoge snelheid.

Dat zal inderdaad mede door dcc zijn en ook andere ophanging,kan nu niet direct op de naam komen.
Tzou triestig zijn moest slechter zijn ;)
 

Spector

Forumguru
Dat zal inderdaad mede door dcc zijn en ook andere ophanging,kan nu niet direct op de naam komen.
Tzou triestig zijn moest slechter zijn ;)
Dat is ook zo, maar het verschil is er in mijn ogen 1 van dag en nacht... waar de O2 al echt niet tegenviel.
 

sitechris

Donateur
Met DCC rijd ik altijd liever in comfortstand op hoge snelheid. Op sportstand krijg je op slechte betonplaten nog wel eens iets te hard de staat van het asfalt door en trekt er soms een spoortje onrust door de auto. Ongeacht de auto (Golf, Leon, BMW)
 

oco1979

Forumguru
Even korte testrit gedaan met 570PK / 800NM bangelijk die power.
Oke twas geen RS
:bloos:

Ene Porsche cayene turbo van dees jaar met kleine 4577km op
verslavende acceleratie :D
klein detail, kwas op zoek naar tankinhoud want die was op display nergens af te lezen,neem aan die zeg van tanken dat je best eerste pomp neemt dat je tegen komt, tis geen eco cruiser :laugh:

was dan nog OEM vermogen, na een chipbeurt zal dat brrrrrrrrrrr zijn
 

philippe bakker

Forumguru
Even korte testrit gedaan met 570PK / 800NM bangelijk die power.
Oke twas geen RS
:bloos:

Ene Porsche cayene turbo van dees jaar met kleine 4577km op
verslavende acceleratie :D
klein detail, kwas op zoek naar tankinhoud want die was op display nergens af te lezen,neem aan die zeg van tanken dat je best eerste pomp neemt dat je tegen komt, tis geen eco cruiser :laugh:

was dan nog OEM vermogen, na een chipbeurt zal dat brrrrrrrrrrr zijn
Als je al weet dat ik overlaatst de XM550 D ( diesel !) heb gereden en op de autostrade verbruikte die 14 lit aan 120 .... wat moet dan die Porsche niet zuipen
 

oco1979

Forumguru
Als je al weet dat ik overlaatst de XM550 D ( diesel !) heb gereden en op de autostrade verbruikte die 14 lit aan 120 .... wat moet dan die Porsche niet zuipen

Dat zal met gemak 20l/100km zijn.(eerste versies van zo type was eerder 25l)
Zeker op zijn staart trap.
Paar tellen aan 120KM/u en dat voor ne jeepmodel.
 
Bovenaan Onderaan