Octavia III RS

leon-cupra

Forumguru
Ik zou zeker ook eens met de Mazda in de regen en vooral de koude wintermaanden/sneeuw gaan rijden. Je gaat een goede winterband nodig hebben :) Het lage gewicht van +-1000kg helpt hem hier niet zo mee.

Persoonlijk is het voor mij meer een 'vrouwenauto/weekendauto' qua uitzicht, het rijden doet hij zeker en vast goed dat geef ik je mee. Ja heb er ervaring mee, heb een dagje in deze mogen sturen... 160pk maakt hem vlot, maar daar stopt het ook wel.
Winterbanden zullen zeker moeten komen. Ben ik mij bewust van. Blijft een achterwielaandrijver.
Het is uiteraard de minst practische wagen maar dat maakt mij niet uit. 99% van de tijd rij ik er alleen in.
Voor de banen die ik doe is die wagen juist voor gemaakt, smalle baantjes en leuke bochten. De MX5 stuurt zo plezant. Autostrade rijden is af te raden. Met een mx5 is het juist leuk om de binnenbaantjes op te zoeken.
Heb met de 131pk gereden. En vlot genoeg voor wat je de wagen gebruikt maar miste beetje punch in de hogere toeren. Raar om te zeggen maar ik miste mijn 308pk zeker niet.

Laatst bewerkt:

LT83

Forumguru
Een Mazda mx-5...daar heb ik nou echt heeeelemaal niets mee. Kan best lekker rijden hoor, maar op de een of andere manier ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

LT83

Forumguru
Ja of een mooie Lotus, die worden alleen maar meer waard. Kennis van mij heeft ook een Elise, stoer ding en stuurt als een malle.
Nog een stukje lichter en na 3 jaar verkoop je hem en heb je voor niets gereden qua afschrijving.

LT83

Forumguru
Of een mooie tts kan ook nog, die zet je met een chip ook nog eens op bijna 400pk. Heeft 4wd en echt wel leuk om mee te sturen

boontjeRS

Forumguru
Tis met elke auto wel iets dat minder is, de perfecte bestaat niet voor de gewone werkmens. Als je veel geld hebt koop je er verschillende om het verschil te combineren.

Bovenaan Onderaan