Octavia III RS

Tom RS

Forumguru
@Mettes: had jij geen Rs besteld bij Peerlings in Lommel?
Rij maar snel er naartoe dan, er staat er eentje in de toonzaal (wel een witte) ;).

Tom RS

Forumguru
Daarstraks rap gezien in het voorbijrijden. Kon het zo snel niet zien dat het een nepper was, toch vrij goed gedaan dan.

Mettes

Forumguru
@Tom RS:Inderdaad Tom,heb hem al bekeken.
Zoals pl686 zegt,is het een dieselversie.(RS Tdi)
Dit buiten beschouwing gelaten is het wel een knappe wagen.
Het wachten is echter wel extra zuur aan het worden.
We zijn ondertussen 3.5 maanden verder en hebben nog steeds geen bouwdatum.
Indien we een bouwdatum hebben kan ik met het gegeven leven,maar 3.5 maanden zonder de minste info is voor mij ontoelaatbaar.

Laatst bewerkt:

Tom RS

Forumguru
Dat van die wachttijd ken ik. Ik had wel verwacht dat ze intussen zouden bijgeleerd hebben bij Skoda (fabriek of importeur), maar dat lijkt niet zo te zijn. Het enige wat je kan doen is druk zetten via rechtsbijstand of zo, maar dat zal alleen maar gaan als je op je bestelbon een duidelijke levertermijn hebt en ze die met 25 % hebben overschreden.
@pl686 : om een Tdi nu een nepper te noemen :pieker:. Met zo'n uitspraken ga je op zere tenen trappen, vrees ik...;)

Mettes

Forumguru
@Tom RS : Indien ze de wachttijd met 25% overschrijden,mag Skoda zijn RS houden.(dit recht heb ik blijkbaar)
Als het voor Skoda onmogelijk is binnen de 5 maanden een wagen te leveren betekend dit ook dat mijn vakantie in het water valt .Mijn te vervangen wagen is immers verkocht.
Klantenservice is aan Skoda blijkbaar niet meer besteed,al hun telefoontjes voor klantentevredenheid ten spijt.
Voor het bedrag dat ik wil spenderen kan ik ook bij de premiummerken gaan shoppen,wat ook zal gebeuren indien ze te laat leveren.
We gaan het dus nog 1.5 maanden bekijken,maar het lijkt een probleem te worden vermits de wagen nog steeds niet ingepland staat in de productie.

blokart

Senior Member
[quote="@pl686 : om een Tdi nu een nepper te noemen :pieker:. Met zo'n uitspraken ga je op zere tenen trappen, vrees ik...;)[/quote]

Ik heb nu een zere teen.
Misschien beter 1 TDI in de hand dan 10 TSI in de lucht ;)

blokart

Senior Member
@ Mettes: Ik heb ook 4,5 maand gewacht maar wel op een zere teen versie, en ook op 1 tje met
veel opties die extra wachttijd opleverden. Persoonlijk zou ik wachten want bij de A merken shoppen
is voor hetzelfde bedrag een kale auto, dat was ook mijn argument want ging eerst voor een Golf Variant
maar bij sko had ik meer voor minder. Als je dan iets anders besteld sta je terug onderaan de wachtlijst????

Mettes

Forumguru
@ blokart : mijn wachttijd is nog niet verstreken voor alle duidelijkheid,maar bij aankoop kreeg ik een richtdatum van 28 april (productie + was vermeld op dealer zijn computer)
Nu op deze moment is er zelfs geen datum meer bekend.
Wat betreft de premiummerken zijn er genoeg directiewagens te verkrijgen,dus geen wachtlijst en redelijk in de optie's.
En ja,ik ben nu eenmaal iemand met principes.Te laat is te laat.

Arco

Forumguru
Ikzelf heb half april Skoda RS combi besteld
Op mijn bon staat levertermijn +/- 24 weken al standaard, das al 6 maanden wachten...
Ze stellen de klanten wel héél erg op de proef door op zo'n auto 6 maanden te moeten wachten :nono:

ps: Ik heb gekozen voor antraciet zwart met Chroompakket en verzilverde dakrails + de 19 inchers, heeft iemand gelijkaardige configuratie en valt het mee? Ik heb hem op "papier" (lees internet) moeten configureren, geen RS in showrooms te bespeuren...

Laatst bewerkt:

CDK

Forumguru
Bij Rijnwoud in Rotterdam hebben ze heel even een witte gehad, die was heel rap verkocht, zaterdag stond er weer een zwarte RS combi, maar ook daar zat iemand voor om de tafel om het over de prijs eens te worden....

Arco

Forumguru
@blokart :
Bedankt voor je reactie! Ziet er goed uit vind ik persoonlijk. Bij mij zijn ook de dakrails verzilverd.
De omlijsting van de grille vooraan bij een RS is standaard toch ook Chroom dacht ik niet? Lijkt me een goed contrast, anders lijkt het me allemaal té zwart niet?

Laatst bewerkt:

Arco

Forumguru
@Corné de Kluijver :
Ik woon in België, een dealer vertelde me dat er nog maar 8 in België van verkocht waren maar dat zou me sterk lijken...De verkoop lijkt goed te gaan, alleen de wachttijden vallen erg tegen...
Zoals Mettes zegt, de stap naar A merken is snel gemaakt (al zijn het dan directiewagens...)
Hopelijk worden ze geen slachtoffer van hun eigen succes...

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: CDK

vw125

Forumguru
Ik heb veel geluk gehad als ik de wacht tijden hier lees en hoor overal.
Ik had men RS binnen de twee maand bij de garage staan.

Mettes

Forumguru
@ Arco :standaard is de grille inderdaad chroom.
Wat betreft de levertermijn sta ik dus niet alleen met mijn visie.
Ik vindt 5.5 of 6 maanden overdreven om een RS te leveren,het blijft een Skoda en geen exclusieve sportwagen.
Dat er slechts 8 RS'en verkocht zijn in Belgie lijkt mij sterk,mijn dealer heeft er al 4 in bestelling staan.

PS gisteren in Mol een HB RS in corrida-red gezien.Iemand op dit forum?

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan