Octavia III RS

Tom RS

Forumguru
Ik denk ook dat die 8 die in België zouden verkocht zijn zwaar overdreven zijn. Als je dit hele topic naloopt en alles optelt kom je zo al aan 8 of meer en ik denk niet dat onze Waalse vrienden hier komen, aangezien ze niet zo sterk zijn in Nederlands. Ook niet iedereen die er eentje heeft zal op dit forum zitten, dus denk ik dat het wel een veelvoud van die 8 zal zijn... Die Skodaverdelers krijgen een opleiding in smoesjes verzinnen volgens mij.
Desalniettemin (wow wat een woord :D) kan ik alleen maar bevestigen dat het een topauto is, alleen heeft hij volgens mij echt de Eibachkit nodig om het weggedrag op het niveau van de looks te brengen.
Succes nog met het wachten! Ik kan jullie alleen maar aanraden om druk te zetten en op jullie strepen te staan! Bij mij heeft het alleszins geholpen en afspraken zijn inderdaad afspraken. Skoda is nog altijd Morgan of Wiesmann niet waar alles met de hand gebouwd wordt, dus ze moeten zich maar aan een vooropgestelde planning kunnen houden en anders moet dat gecompenseerd worden.
@Mettes : Had die rode een Belgische plaat? Ik weet dat de Rs die bij mijn dealer in bestelling stond een rode was en die zou, na lang wachten, in mei geleverd worden. Ik weet alleen niet of dat een HB was. De plaats zou kunnen, aangezien die persoon van Balen is (hij had voordien een Octi II Rs).

Hier nog een Belg met eentje in bestelling, een Corrida rode TSI RS combi. Besteld op 8 maart, en beloofd tussen midden juni en midden juli, dus 12-16 weken. Met de standaard clausule van 25% vertraging vooraleer er schadevergoeding verplicht is. Beetje vreemd dus dat ze mij zo recent nog zo'n korte wachttijd beloofd hebben. Ze wisten toen toch al van de leverproblemen.

Mettes

Forumguru
@Tom RS :Was inderdaad één met belgische platen.
Indien het de man is die voordien met een race-blauwe RS combi gereden heeft,is hij inderdaad van Balen afkomstig.
Het lijkt wel dat er in Vlaanderen meer RS 'en worden verkocht dan gewone versie's.
Wat betreft RS'en in Walonie:Aan Waalse kant zal men deze minder tegenkomen,zij werken nog met het oude BIV stelsel.
Zodoende kost de inschrijving van een RS TSI in Walonie 5000 euro.
Een Tdi-versie is ook nog steeds goed voor 2500 euro.

Laatst bewerkt:

Mettes

Forumguru
@GatorLinearFade : Dit is wel een snelle leveringsdatum.
Mijne is 20 januari besteld en heeft begin juli als afleveringsdatum.
Ik ben nog steeds in de hoop dat hij sneller geleverd wordt,zoals beloofd door mijn dealer.
Het was ook door deze belofte dat ik de aankoop heb gesloten.
Bij Skoda zijn beloftes echter niets waard zoals ik nu kan merken.
Echter,uw leveringsdatum staat op papier,dus U staat sterk.
Mijn termijn is 5.5 maand plus 25% is dus circa 7 maanden.:sterretjes:

Laatst bewerkt:
@Mettes: dat het op papier staat, betekent natuurlijk hooguit een paar honderd euro schadevergoeding, of het recht om van de koop af te zien. Dat is een magere troost als we nog met ons oude wrak op vakantie moeten gaan en ergens halverwege stranden...

Er lijkt helemaal geen lijn in te trekken, we kunnen alleen maar bidden :-)

PS: ik ken nog iemand met een RS diesel in bestelling, die waarschijnlijk nooit op een forum te vinden is, dus die 8 waar een Belgische dealer van sprak, dat slaat op niets.

Frank

Forumguru
In de kleine lettertjes staat trouwens dat de schadevergoeding enkel telt voor privé aankopen. Btw nummer betekent ook hier dat je rechten verliest.

Mettes

Forumguru
@GatorLinearFade :Jij hebt nog een wagen om op vakantie te vertrekken,mijne is reeds verkocht.
Ik zie het totaal niet zitten om met de vrouw haar Fabia 1.2 Tdi naar Oostenrijk te trekken.
Trouwens dan moeten de race-fietsen thuis blijven en laat dat nu net het opzet van onze vakantie zijn.
Dealer heeft een oplossing beloofd indien de wagen niet tijdig geleverd is.
Maar weerom,ook dit is een belofte.:dankje:

Laatst bewerkt:

Tom RS

Forumguru
Stel hem voor dat jij dan die Rs tdi die in de showroom staat meekrijgt als vervangend vervoer. Ik gok dat je daar Oostenrijk wel mee haalt, zelfs met een halve fietsenwinkel erin :D. Faire deal lijkt mij.

blokart

Senior Member
Ik kan hierbij melden dat bij afhaling er bij een grote Gentse dealer er 3 waren verkocht incl de mijne
en allen TDI.

@ Mettes: ik heb ook ong 2500€ moeten dokken voor de RS TDI gezien het een lease betreft.
Dus niet alleen onze Waalse vrienden flinke bedragen.

TL@

Forumguru
Ik heb vorige in Kortenberg gehoord dat de RS in totaal al een keer of 60 was verkocht (O3 dus) sinds de introductie.

De mijne is beloofd voor september, de bon van de leasemaatschappij moet echter nog naar de garage (hopelijk eind van de week)
Ik blijf normaal wel met mijn huidige O2 doorrijden tot de RS er is, dus is de levertermijn enkel een ongemak maar geen probleem (ook al begint de O2 wat kuren te verkopen, hij weet dat vervangen gaat worden door iets jonger :D )

Reno

Nieuw lid
Ik kan hierbij melden dat bij afhaling er bij een grote Gentse dealer er 3 waren verkocht incl de mijne
en allen TDI.

@ Mettes: ik heb ook ong 2500€ moeten dokken voor de RS TDI gezien het een lease betreft.
Dus niet alleen onze Waalse vrienden flinke bedragen.

Mijn dealer (Kruishoutem) had er toen ik begin maart mijn RS bestelde ook al 2 in bestelling. Die 8 is dus zeker niet juist :)
Begin maart werd mij voor TDI combi trouwens ook midden juli (op bestelbon) beloofd. Je weet maar nooit dat D'Ieteren (Belgische invoerder) het succes beter heeft ingeschat dan andere invoerders. Een beetje wishful thinking kan geen kwaad, toch?

Tom RS

Forumguru
O jee, als het van D'Ieteren moet komen... Fingers crossed zou ik zeggen, maar als je mijn en de meeste andere (enkele uitzonderingen bevestigen natuurlijk de regel) ervaringen er op naleest :nono:
Ik weet nog uit mijn eigen wachtperiode hoe frustrerend het was. Niet zozeer het wachten zelf, hoewel dat ook niet aangenaam is, maar vooral het totaal gebrek aan info of het bewust fout informeren van een klant die toch wel een behoorlijke valies geld achter wil laten.

Mettes

Forumguru
@Tom RS :1-- lijkt mij inderdaad ook een faire deal :D.
Die witte RS Tdi in de showroom is echt wel een knappe wagen.
2--Het gebrek aan info is inderdaad het grootste probleem tijdens de wachtperiode.

@blokart Voor leasewagens wordt inderdaad een andere BIV regeling gebruikt.

Laatst bewerkt:
O3 RS rijders, check even met je dealer. Er is een werkplaatsactie (software update) per 14 april: "Bij de betrokken Octavia RS kan het gaspedaal door een afwijking in de motorregelapparaatsoftware in sommige gevallen vertraagd reageren". Mooi woord voor Wordfeud trouwens, maar dat terzijde ;)

Heb zelf TDI, maar denk dat het voor de TSI niet anders is. Ik had er nog niks van gemerkt, maar maak op het moment helaas maar weinig kilometers....

Mettes

Forumguru
Vandaag een interview met Winfried Vahland,topman Skoda,gelezen in autoweek.
Citaat: van de eerste generatie RS'en zijn er 5000 stuks verkocht.
De tweede generatie was goed voor 15000 stuks.
Met de 3de generatie zit Skoda nu al aan 30000 verkochte wagens.
De RS is praktisch uitverkocht (woorden Vahland)

Bovenaan Onderaan