O3 RS rijders, check even met je dealer. Er is een werkplaatsactie (software update) per 14 april: "Bij de betrokken Octavia RS kan het gaspedaal door een afwijking in de motorregelapparaatsoftware in sommige gevallen vertraagd reageren". Mooi woord voor Wordfeud trouwens, maar dat terzijde
Heb zelf TDI, maar denk dat het voor de TSI niet anders is. Ik had er nog niks van gemerkt, maar maak op het moment helaas maar weinig kilometers....
@RaceVrs ik heb nog een busje goud glans over hoor, dus als je interesse hebt mag je die voor een zacht prijsje overnemen #proefiknujaloeziedatzaltochzekerniet?
Logisch! Wie wil er nu gouden wielen onder z'n Skoda?Haha.. Was een grap hoor. Zeker geen jaloerzie, in tegendeel :-).
Ik heb de dealer gecontacteerd en hij heeft mijn chassisnummer na gekeken en voor mijn RS is ( momenteel ) nog geen terugroepactie.
Mijn TDI heeft symptomen die hopelijk met die update worden verholpen, als ik in Eco mode rij moet deze normaal
snel 2200tr/min opschakelen maar kan gerust naar 3250 gaan zonder het gaspedaal diep in te drukken.
Volgens Briskoda heeft het ook met de DSGsoft iets te maken.
Zo klinkt een overleden turbo van een O3 RS:
https://www.dropbox.com/s/t13slfja9qx3apd/20140509_190554.mp4
Bij onze Oosterburen een RS rijder waar de turbo in zijn O3 RS TSI na een 1/2 jaar en 11.000km overleden is.