Octavia III RS

D_R1978

Senior Member
Hele mooie auto! Vroeg me al wel eens af wat er gebeurde als je bij een rs ervoor koos voor een kale kont. Zie nu dat de vrs badges dan behouden blijven, of was dat een specifieke keuze van jou?

Bedankt voor de reacties :-)

Alles kan van de achterklep (gewoon aan je dealer doorgeven) maar ik heb bewust gekozen om alleen het RS logo te behouden.

Het is het half jaar wachten meer dan waard geweest. Het is een geweldig ruime auto (ik kom uit een MB C-klasse) met heel veel comfort. Alles is overzichtelijk en simpel te bedienen. Het werkt gewoon zoals het moet werken! De power is echt verbluffend, zoveel koppel en acceleratie is gewoon heel leuk. Kortom: Een ideale auto als je veel ruimte nodig hebt en houdt van een beetje extra PK's.

Op mijn werk rijden ze allemaal in MB's en Audi's en in het begin waren ze verbaasd dat ik voor een Skoda ging, inmiddels begrijpen ze heel goed waarom. Veel complimenten.

Wat betreft die kleine man op de foto, die vindt het helemaal top. Overal waar we komen begint ie over de nieuwe auto van papa. Ook hij is inmiddels besmet met het autovirus :D

Mettes

Forumguru
@ robbierob : Zeer mooie wagen. :thumbsup::jaja:
Het wachten wordt nu wel echt moeilijk vermits ik namelijk dezelfde configuratie besteld heb.Wel heb ik andere velgen en geen black-pack.
@Arco :Wat betreft de chromen lijsten ,ik ben deze vergeten te bestellen.
Nabestellen deed mijn leveringsdatum te fel uitlopen.
Ik stel je echt voor om de RS in Kortenberg te bekijken.
Ook ik kan niet antwoorden op al deze vragen vermits ik zelf nog wachtende ben.
Hopelijk kan ik jullie eind juni ook foto's tonen . :dankje:

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: Arco

TL@

Forumguru
Prachtige wagen.

@Arco : Ik vind de standaard getinte ruiten veel te licht en heb de 95% genomen (heb ik nu ook op de O2), de ruiten worden dan uit de wagen gehaald en beplakt, je ziet er niets van. Ik moet toch al een half jaar wachten, die 2 weken kunnen er dan nog wel bij zeker.
Die witte RS in Kortenberg is echt wel knap, heb ik ook een testrit mee gedaan en was al verkocht voordat ik er ingereden had, zo mooi :jaja:
Ik heb wel een blauwe genomen, op stevig aanraden van dochterlief :geek:

Skoda_Fan

Actief lid
Vers van Pon, de nieuwe prijslijst vanaf 01juni14. Wat nieuwe opties, oa voorruit verwarming, maar niet voor RS!?

Bijlagen

• Prijslijst Octavia per 01-06-2014.pdf
    444 KB · Weergaven: 23

TL@

Forumguru
Pon is toch een raar manneke! Ik heb juist voorruitverwarming op mijn RS besteld (in België)

@blokart : De RS is echt wel prachtig mooi in het Steel grey (ga bijna spijt hebben van mijn Race Blue :nailbiting:)

blokart

Senior Member
Vers van Pon, de nieuwe prijslijst vanaf 01juni14. Wat nieuwe opties, oa voorruit verwarming, maar niet voor RS!?
In B is dit een optie die wel verkrijgbaar is op de RS evenals de standkachel, ik heb beiden erop en kan zeggen
dit is pas genieten in een voorverwarmde auto stappen en je kan gelijk gassen.

blokart

Senior Member
@blokart : De RS is echt wel prachtig mooi in het Steel grey (ga bijna spijt hebben van mijn Race Blue :nailbiting:)

Bedankt, race blue was ook m'n eerste keuze maar wou nu eenmaal een opvallende "grijze muis", was alleen bang dat de leasemaatschappij dat kleur niet zou aanvaarden gezien ze alleen voor metallic willen gaan ten aanzien van de duurzaamheid, hebben het blijkbaar niet gemerkt, steel grey klink gelukkig nogal metallic, het was ook de allereerste RS die ze verkochten. Heb hem gewoon op staal gekocht kleur was nergens beschikbaar, wel in september een testrit bij D'ieteren gedaan met de bekende witte TDI met toen 300km op de teller.

• Leuk
Waarderingen: TL@

RaceVrs

Banned
Vind het ook persoonlijk alleen mooi ooneen echte RS. Bij een andere vind ik het altijd wat lachwekkend overkomen op me.

VWim

Forumguru
Een kleur is een kleur. Je moet er niet meer van maken dan het is. Daarbij heeft de RS weer een andere "unieke" RS kleur en dat is Steel Grey.

030

Forumguru
En een auto is een auto.

De kleur is samen met velgen een alles bepalende factor en dan zou ik het als RS eigenaar (sowieso eigenlijk) leuker vinden om een exclusieve kleur op het plaatwerk te hebben zitten. Raceblue is sinds medio 2013 verre van exclusief.

Bovenaan Onderaan