Octavia III

Atria

Actief lid
Op Briskoda kwamen de technische gegevens van de motoren. Daar blijkt uit dat de 1.4tsi een ander blok is dan het huidige: boring en slag verschillen met die van de 122pk versie

De 1.4 met 122 pk uit de nieuwe golf en leon is dit zelfde nieuwe blok. Heeft zelfde boring * slag en ook een distibutieriem ipv een ketting. Gek dat deze ook niet in de Octavia wordt geleverd.
 

maartenv84

Senior Member
Volgens autoblog is de 2.0 TDI niet met 20% bijtelling te krijgen. Ik ben benieuwd wat dat nu gaat worden.
Zou toch een mooie opvolger kunnn zijn.
 

sitechris

Donateur
Dat is opmerkelijk, in de Leon heb je de 150 en 184 pk gewoon met 20% bijtelling. Dan is er werk aan de winkel voor Skoda om dat ook te bereiken met de Octavia!
 

Gysman

Actief lid
Die 2.0 TDI met 106 gram is inderdaad 20%, da's wel bijzonder interessant. Nu is de vraag wat ie in nederland mag gaan trekken:

trailer load with brakes 12%: 1600kg
trailer load with brakes 8%: 1800kg

Als het in Nederland 1600kg wordt, dan wordt mijn Superb volgend jaar vanuit budgettaire overwegingen vervangen door een OIII
 

hemi24

Forumguru
Die 2.0 TDI met 106 gram is inderdaad 20%, da's wel bijzonder interessant. Nu is de vraag wat ie in nederland mag gaan trekken:

trailer load with brakes 12%: 1600kg
trailer load with brakes 8%: 1800kg

Als het in Nederland 1600kg wordt, dan wordt mijn Superb volgend jaar vanuit budgettaire overwegingen vervangen door een OIII

dat is niet zo moeilijk: in NLD hanteert men standaard de 12% voor het max. trekgewicht
 

Gysman

Actief lid
Zou een mooie verhoging zijn ten opzichte van de huidige 1400 kg.

Edit: lees ik het nu goed? Is er momenteel geen 2.0 TDI meer leverbaar voor de O2?
 

Darkside

Forumguru
Van het Octavia topic op Autoweek.nl
In Duitsland zijn de prijzen van de 3e generatie Octavia bekend gemaakt. Dat geeft meteen een mooie indicatie voor de prijzen in Nederland.


› Active 1,2l TSI 63 kW (86 PS): 15.990 Euro (niet naar Nederland)
› Active 1,2l TSI 77 kW (105 PS): 17.690 Euro
› Active 1,4l TSI 103 kW (140 PS): 19.690 Euro
› Active 1,6l TDI 66 kW (90 PS): ab Mai 2013
› Active 1,6l TDI 77 kW (105 PS): 20.090 Euro

› Ambition 1,2l TSI 63 kW (86 PS): 18.390 Euro (niet naar Nederland)
› Ambition 1,2l TSI 77 kW (105 PS): 20.090 Euro
› Ambition 1,4l TSI 103 kW (140 PS): 22.090 Euro
› Ambition 1,8l TSI 132 kW (180 PS): 24.190 Euro
› Ambition 1,8l TSI DSG 132 kW (180 PS): 25.990 Euro
› Ambition 1,6l TDI 66 kW (90 PS): ab Mai 2013
› Ambition 1,6l TDI 77 kW (105 PS): 22.490 Euro
› Ambition 1,6l TDI DSG 77 kW (105 PS): 24.290 Euro
› Ambition 2,0l TDI 110 kW (150 PS): 24.690 Euro
› Ambition 2,0l TDI DSG 110 kW (150 PS): 26.490 Euro

› Elegance 1,2l TSI 77 kW (105 PS): 22.160 Euro
› Elegance 1,4l TSI 103 kW (140 PS): 24.160 Euro
› Elegance 1,8l TSI 132 kW (180 PS): 26.260 Euro
› Elegance 1,8l TSI DSG 132 kW (180 PS): 28.060 Euro
› Elegance 1,6l TDI 77 kW (105 PS): 24.560 Euro
› Elegance 1,6l TDI DSG 77 kW (105 PS): 26.360 Euro
› Elegance 2,0l TDI 110 kW (150 PS): 26.760 Euro
› Elegance 2,0l TDI DSG 110 kW (150 PS): 28.560 Euro
 

Bakkertje

Forumguru
Goed gevonden Darkside! De vraag die in me opkomt is hoe verhouden deze prijzen zich ten opzichte van de oude Duitse prijzen? Anders zegt het vrij weinig behalve dat ze in Duitsland minder duur zijn dan in NL, maar dat weten we natuurlijk al ;)
 

Darkside

Forumguru
Daarvoor had ik al op Skoda.de gekeken. Maar bij website van de limousine geeft een foutmelding als je de prijzen wilt bekijken.

Dit is een voorbeeld voor de combi
1,2 TSI 77 kW elegance 22.710,00 €


Dit zijn overigens de kleuren die er komen (met dank aan autowereld)
kleuren.jpg
 

paulus474

Senior Member
Van het Octavia topic op Autoweek.nl
In Duitsland zijn de prijzen van de 3e generatie Octavia bekend gemaakt. Dat geeft meteen een mooie indicatie voor de prijzen in Nederland.


› Active 1,2l TSI 63 kW (86 PS): 15.990 Euro (niet naar Nederland)
› Active 1,2l TSI 77 kW (105 PS): 17.690 Euro
› Active 1,4l TSI 103 kW (140 PS): 19.690 Euro
› Active 1,6l TDI 66 kW (90 PS): ab Mai 2013
› Active 1,6l TDI 77 kW (105 PS): 20.090 Euro

› Ambition 1,2l TSI 63 kW (86 PS): 18.390 Euro (niet naar Nederland)
› Ambition 1,2l TSI 77 kW (105 PS): 20.090 Euro
› Ambition 1,4l TSI 103 kW (140 PS): 22.090 Euro
› Ambition 1,8l TSI 132 kW (180 PS): 24.190 Euro
› Ambition 1,8l TSI DSG 132 kW (180 PS): 25.990 Euro
› Ambition 1,6l TDI 66 kW (90 PS): ab Mai 2013
› Ambition 1,6l TDI 77 kW (105 PS): 22.490 Euro
› Ambition 1,6l TDI DSG 77 kW (105 PS): 24.290 Euro
› Ambition 2,0l TDI 110 kW (150 PS): 24.690 Euro
› Ambition 2,0l TDI DSG 110 kW (150 PS): 26.490 Euro

› Elegance 1,2l TSI 77 kW (105 PS): 22.160 Euro
› Elegance 1,4l TSI 103 kW (140 PS): 24.160 Euro
› Elegance 1,8l TSI 132 kW (180 PS): 26.260 Euro
› Elegance 1,8l TSI DSG 132 kW (180 PS): 28.060 Euro
› Elegance 1,6l TDI 77 kW (105 PS): 24.560 Euro
› Elegance 1,6l TDI DSG 77 kW (105 PS): 26.360 Euro
› Elegance 2,0l TDI 110 kW (150 PS): 26.760 Euro
› Elegance 2,0l TDI DSG 110 kW (150 PS): 28.560 Euro

Prijzen voor de UK zijn ook bekend zag ik op Facebook.
 

Michel

Forumguru
Op de site van Autozine.nl staat nu ook een test van de derde generatie Octavia. Bij hun lijst met minpunten staat letterlijk: Niets!
 
Bovenaan Onderaan