Octavia III

RualdOrdelman

Nieuw lid
Ik blijf het lastig vinden om de keus te maken. Ben benieuwd wanneer we horen wanneer de 14% variant uitkomt te bestellen is (aanname dat die gaat komen op basis van 1.6TDI met 89gram CO2). Het meest concrete is dat de Nederlandse dealers aangeven dat ze in Maart hun prijslijst verwachten.

Ik neem aan dat die vanaf dan ook te bestellen is, de 20% variant in ieder geval. Ik dacht ergens gelezen te hebben dat in mei de 14% verwacht werd, maar daar geloof ik ondertussen steeds minder in.
 

Darkside

Forumguru
Volgens mij zou de 14% versie pas in oktober/november komen. En dan is nog maar de vraag met hoeveel co2. En of dat ook in 2014 genoeg is voor 14%.
De auto zou verder vanaf maart te bestellen zijn. Dan zijn de prijzen bekend.
 

RualdOrdelman

Nieuw lid
Vanaf wanneer zijn de auto's in Duitsland of Tsjechië te bestellen? Als de 14% toch hoogstwaarschijnlijk afvalt, dan liever zo z.s.m. een 20% uitvoering. Er vanuit gaande dat de basis uitvoering die daar leverbaar is, in Nederland zuinig genoeg is voor 20%.
 

Darkside

Forumguru
Vanaf wanneer zijn de auto's in Duitsland of Tsjechië te bestellen? Als de 14% toch hoogstwaarschijnlijk afvalt, dan liever zo z.s.m. een 20% uitvoering. Er vanuit gaande dat de basis uitvoering die daar leverbaar is, in Nederland zuinig genoeg is voor 20%.
De motor gegevens mbt uitstoot kan je al vinden op de sites. Die Co2 waarde gelden hier ook. Je kan dan zo kijken in welke categorie jouw auto gaat vallen.
De 1.6 TDI (105pk) is en blijft nog een 20% auto. De 1.6 TDI met 110 pk is het nog even afwachten

Pfff, dat duurt nog lang.
Ik dacht/had gehoopt dat de prijzen binnenkort al bekend zouden worden, en dat de auto in maart al bij de dealer zou staan...??
Prijzen en opties zouden eerst na de autorai bekend gemaakt worden en volgens mij in april beschikbaar zijn.
Dit is naar voren geschoven. Weet niet wanneer de auto IRL te bewonderen is.
 

Greggy

Actief lid
Arrrrghhhh.... waardeloos... de 1.4TSI DSG zie ik nergens staan... Ik zou graag deze configuratie willen hebben in een 20% variant als opvolger voor mijn Golf Variant 1.4TSI DSG-7. Die 1.8TSI DSG is weer geen 20% (wel erg lekker...) en de rest zijn qua benzines weer niet met automaat. *zucht*
 

Greggy

Actief lid
Hmmm... O3 is half maart bij de dealers en de 1.2TSI DSG komt als 20% variant ons landje in... Ik zou zelf liever voor de 140pk TSI gaan, maar goed... Ik is blij...

De combi komt in mei.

NL prijzen waarschijnlijk volgende week. Orderboeken gaan in februari open.
 

hemi24

Forumguru
Ik las dat de orderboeken in Dld. al op 15 januari waren opengegaan en dat je je vanaf 16 februari bij de dealer kunt vervoegen om hem te bewonderen..!
Toch maar even snel over de grens in 2½ week!!!
 

Darkside

Forumguru
Hmmm... O3 is half maart bij de dealers en de 1.2TSI DSG komt als 20% variant ons landje in... Ik zou zelf liever voor de 140pk TSI gaan, maar goed... Ik is blij...

De combi komt in mei.

NL prijzen waarschijnlijk volgende week. Orderboeken gaan in februari open.
Is het dan al bekend dat wij wel de 1.2 met DSG krijgen?
Dat is mooi nieuws
 

Greggy

Actief lid
Schijnt zo te zijn... De 1.4DSG is ook welkom... Blijft beetje speculeren... Maar we krijgen snel uitsluitsel...
 

Greggy

Actief lid
Ik hoop nog steeds op deze week... Onderhandelingen zijn nog wel gaande of bijna klaar... dus wat dat betreft kan het misschien nog wel even wat langer duren. Vanaf 20.000 euro voor de hatch, in benzine en diesel uitvoering in 20% bijtelling beschikbaar.
 

Riesjard

Nieuw lid
Half maart staat de hatchback bij de dealer net na de autosalon Geneve.
De combi in mei.

er zijn 2 uitvoeringen: Ambition (met o.a. Parkeersensor achter, dimmende binnenspiegel, regensensor, 5,8" navi) en Elegance (met o.a. 8" navi, halfleder bekleding, stoelverwarming, Canton soundsystem, xenon, parkeerassistemt, 17" lichtmetaal, etc.).
Bron: lokale dealer.
 

paulus474

Senior Member
Half maart staat de hatchback bij de dealer net na de autosalon Geneve.
De combi in mei.

er zijn 2 uitvoeringen: Ambition (met o.a. Parkeersensor achter, dimmende binnenspiegel, regensensor, 5,8" navi) en Elegance (met o.a. 8" navi, halfleder bekleding, stoelverwarming, Canton soundsystem, xenon, parkeerassistemt, 17" lichtmetaal, etc.).
Bron: lokale dealer.
Zijn "rijke" uitvoeringen. Hopelijk niet te duur...
 

Darkside

Forumguru
Als de elegance zo standaard geleverd word ben ik wel blij. Zijn zaken die ik toch wel zou nemen in opties.
En kans is dat ik nu dan iets goedkoper uit ben omdat het standaard is.
Alleen de 17" wielen zou de leaseprijs wat opkunnen drijven.
Spannend. Nog even wachten.....(en dan nog 2 jaar :()
 

RualdOrdelman

Nieuw lid
Ben ik ook benieuwd naar. Als ze schrijven dat de orderboeken vanaf half februari open zijn en hij is vanaf half februari in duitsland te bekijken, dan durf ik hem hier wel te bestellen zonder hem in Nederland te kunnen bekijken.
 

Sparkie

Forumguru
Zou hij zo rond de voorjaarsmeeting als te bezichtigen zijn? Het zou een mooie binnenkomer zijn om hem bij Auto Ames te bewonderen.
 
Bovenaan Onderaan