Octavia III

Darkside

Forumguru
Ja erg netjes. Vraag me af of dat hout motief van de beige elegance hier te bestellen is. Was bij de O2 ook niet zo.
 

Bakkertje

Forumguru
Volgens die Tsjechische prijslijst puft de 2.0 TDI maar 106 gr Co2 uit, en dat is in ons kikkerlandje goed voor 20% bijtelling!
Dat is toch wel een flinke + tov de Superb..
 

Noord26

Forumguru
Voor particulier gebruik maakt bijtelling geen ** uit. En een SuperB biedt nog wel aardig wat meer tov een O2. Benieuwd in hoeverre ze de O3 onder de huidige SuperB gaan kunnen plaatsen..
 

Darkside

Forumguru
Op een paar details (bekerhouders' 12v aansluiting, geen electronische rem en de mdi zo open en bloot) na een schitterend interieur.
En de stoelen zien er ook goed uit.
 

Canon-Eye

Forumguru
Voor particulier gebruik maakt bijtelling geen ** uit.
Inderdaad! En als (tegenwoordig) particulier rijder vind ik eigenlijk dat ook de particulier op de een of andere manier beloond zou moeten worden voor een uitstoot-arme keuze. Korting op de houderschapsbelasting of zo...
 

jalex_h

Forumguru
skoc803_50eb1ef87099e.gif
Ehhh, een Skoda die rijdt op Nafta? Benieuwd bij welke pomp je dat kunt kopen:smirk:

Maar even serieus, dit is echt een hele serieuze wagen.
En ik snap ook wel waarom Autoweek dit de belangrijkste auto van 2013 noemt.

Mijn angst is dan alleen weer wel wat Pon allemaal uit de optie-lijst schrapt...
En de vraag is waar het met de Superb heen gaat...
 

Jewepe

Forumguru
Als audiofiel viel mij bij de foto's op dat er kennelijk een Canton-installatie besteld kan worden in de nieuwe Octavia. Standaard zal het er niet in zitten. Dat zijn premium neigingen van Skoda ......................... :confused:

PS. Voor de niet-audiofielen: Canton is een (Duits) kwaliteitsmerk van audio apparatuur
 

Darkside

Forumguru
Mijn angst is dan alleen weer wel wat Pon allemaal uit de optie-lijst schrapt...
En de vraag is waar het met de Superb heen gaat...

Daar ben ik ook een beetje bang voor. Op de foto's staan een paar leuke opties te zien. En de vraag is idd of die allemaal naar nederland komen.
Hoewel het interieur wat beter afgewerkt lijkt in de Golf VII is deze O3 toch echt een serieuze auto geworden.
En ik denk zelf dat als je over 6 maanden een S2combi zou uitzoeken dat je beter de O3 combi kunt nemen.
Bijna net zo ruim als de huidige S2. Maar wel goedkoper en luxer.

Die nieuwe S3 zal dan wel een hele strakke bak worden. Ook uitgerust met het nieuwe navi systeem (itt tot de passat die nog een RNS heeft).
 

Greggy

Actief lid
Hmmm... het motorengamma van de O3... daar gaat mijn stille hoop... Geen 1.4TSI DSG dit ik zo graag gewild had... :( Waarschijnlijk voorbehouden aan VW... Hier baal ik van...

Benzine
1,2 TSI 1,2 TSI 1,4 TSI 1,8 TSI 1,8 TSI DSG

Diesel
1,6 TDI 1,6 TDI DSG 2,0 TDI 2,0 TDI DSG
 

Greggy

Actief lid
Laten we hopen van niet... Die DSG snoept wat CO2 grammetjes eraf wat de prijs alleen maar ten goede komt... Maar goed Pon blijft Pon...
 

flip

Lid
Op Briskoda kwamen de technische gegevens van de motoren. Daar blijkt uit dat de 1.4tsi een ander blok is dan het huidige: boring en slag verschillen met die van de 122pk versie.
Er waren al geruchten over een 'nieuwe' 1.4 met tal van verbeteringen, dus deze zou het wel eens kunnen zijn.
Zou hier ook die cilinderuitschakeling voorzien zijn, zoals bij de golf VII? Ik krijg alvast het water in de mond...
 

Noord26

Forumguru
Die informatie is toch reeds bekend? Er komt een 1.4TSI met 140pk en cilinderuitschakeling idd. Hetzelfde blok als in de huidige Polo GT ligt.
 
Bovenaan Onderaan