Octavia III

Rick

Senior Member
OK helder. Vreemd dat het verder nergens in de optielijst staat. Dynamic pakket zou logisch zijn i.c.m. driespaaks stuurwiel. We wachten af.
 

ertromp

Forumguru
Ter info:

Voor de niet business line uitvoering staat het stuur met paddels onder het "telefoonpakket"



Telefoon pakket
Bluetooth handsfree carkit, Phone Box en 3-spaaks multifunctioneel stuurwiel met schakelpaddles (voor DSG) Bluetooth handsfree carkit, Phone Box en 3-spaaks multifunctioneel stuurwiel met schakelpaddles (voor DSG)
 

Canon-Eye

Forumguru
't Is ook meer voor het supercar-gevoel, vermoed ik: voor wie wel een automaat wil en toch extra sportief wil kunnen rijden.
En daar moet je wat extra voor over hebben, da's logisch.
 

Greggy

Actief lid
Nah, ik zou mijn Golf Variant geen supercar willen noemen, en het gevoel zit er ook totaal niet. :D Maar die flippers ga ik wel missen. Als je net wat meer bewust aan het rijden bent (inhaalacties, bocht inzetten in juiste versnelling e.d.) vind ik het super. En beter (makkelijker) dan aan de pook. Snel een bocht uitaccelereren is vaak bij bocht uit inhouden, schakelen en dan pas gaan. Tjah... De S is niets sneller dan de D behalve meer toeren. Maar de S is wel lekker in de file omdat je dan kan afremmen op de motor.
Grappige is dat als deze in D staat en je gaat manueel flipperen deze na een minuutje of zo weer gewoon in de D stand komt of je houdt de opschakelflipper lang ingedrukt.

Maar goed, de keuze is of leer of Dynamic pakket. Waardeloos!!! Ben benieuwd of je straks een RS hebt met leer. Of dit is - zoals het nu is - niet mogelijk. Kan toch niet?... Of een RS met Comfortstoelen met minder steun... LOL...

Ben benieuwd of bij mijn 1.4DSG de functie launch-control zit. Was destijds bij de 1.4DSG 160pk VW's een ingebakken feature... Heb hier niets over gelezen in de O3 documentatie.
 

Darkside

Forumguru
Met het stuur gaat iets makkelijker omdat je je handen aan het stuur kunt houden.
Het is leuk maar ook ik zal er niets extra voor willen betalen. Heb hem bijna nooit in de handstand. Gewoon lekkere D en soms S
 

Duncan

Nieuw lid
Heeft de O3 eigenlijk verlichting achter die wieltjes om de ventilatie mee te openen en sluiten?
 

Greggy

Actief lid
Geen idee...

Ander puntje: ik miste de verlichting bij de make-up spiegeltjes... Ook weer zo'n not so clever dingetje... Foute besparing wat mij betreft.
 

Badnews

Senior Member
Ik wist niet dat deze verlicht konden zijn, maar het blijkt ook in mijn eigen auto te zitten :)
Zo vaak heb ik deze gebruikt in de afgelopen 4 jaar. Dus voor mij een besparing well done ....
 

Darkside

Forumguru
Mijn opel had het wel, verlichtge make-up spiegels. Niet echt een must have. Maar soms toch wel handig. En op de een of andere manier staat het wel chique.
 
Hoi, ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn auto in deze week geproduceerd wordt.

Besteld op 22 April (lease):

Octavia 3 HB, 2.0 TDI Elegance Business Line H6
Cappuccino Beige/zwart interieur
18" Alaris
DAB Radio
Ruitenwisser achter
Volwaardig reservewiel

Geplande leverweek bij ons garagebedrijf (Bosch universeel) is 26.

Nog even geduld dus!:)
 

TedVlemmings

Forumguru
Hoi, ik heb vandaag te horen gekregen dat mijn auto in deze week geproduceerd wordt.

Besteld op 22 April (lease):

Octavia 3 HB, 2.0 TDI Elegance Business Line H6
Cappuccino Beige/zwart interieur
18" Alaris
DAB Radio
Ruitenwisser achter
Volwaardig reservewiel

Geplande leverweek bij ons garagebedrijf (Bosch universeel) is 26.

Nog even geduld dus!:)

Wat was je eigenlijke leverdatum? Zit er (zoals wel vaker te lezen is hier) een groot verschil in in positief of negatief opzicht?
 
@Ted de oorspronkelijke levertijd (voor bestelling) was op 8-11 weken afgegeven, op de besteldatum was het 9 weken. Het worden er nu dus waarschijnlijk 10. Die ene week zit hem waarschijnlijk ook in het feit dat hij vanaf de dealer naar ons autobedrijf moet. Al met al keurig geraamd, dus.

Als ik de gemiddelde `3 weken na productie rijden` aanhoud, wat je toch vaak ziet, zou het iets eerder kunnen zijn. Ik gok en hoop zelf op einde week 25!
 

Gunner

Forumguru
De top 50 verkochte modellen in mei 2013. Octavia staat met 102 exemplaren niet eens in de top 50. Dat valt me aardig tegen.

bron (opent met excel).

Modellen top 50:
1 - VW UP! 1.303
2 - RENAULT MEGANE 1.199
3 - FORD FOCUS 1.118
4 - VW GOLF 1.041
5 - KIA PICANTO 880
6 - PEUGEOT 107 782
7 - PEUGEOT 208 756
8 - CITROEN C1 689
9 - VW POLO 652
10 - BMW 3-SERIE 582
11 - RENAULT CLIO 541
12 - FORD FIESTA 522
13 - TOYOTA YARIS 514
14 - VOLVO V40 503
15 - FIAT 500 482
16 - KIA RIO 462
17 - AUDI A3/S3 420
18 - OPEL ASTRA 415
19 - FIAT PANDA 411
20 - AUDI A4/S4/RS4 401
21 - OPEL CORSA 389
22 - TOYOTA AURIS 370
23 - TOYOTA AYGO 345
24 - MB A-KLASSE 329
25 - SKODA CITIGO 310
26 - PEUGEOT 508 298
27 - RENAULT TWINGO 279
28 - FORD B-MAX 267
29 - MB B-KLASSE 266
30 - VW JETTA 263
31 - KIA CEED 260
32 - MITSUBISHI SPACE STAR 255
33 - CITROEN DS3 247
34 - RENAULT SCENIC 247
35 - SEAT MII 228
36 - SEAT LEON 222
37 - KIA SPORTAGE 218
38 - TOYOTA PRIUS PLUS 215
39 - PEUGEOT 3008 214
40 - FIAT PUNTO 210
41 - BMW 1-SERIE 207
42 - SUZUKI ALTO 207
43 - AUDI A1 205
44 - MINI ALLE TYPEN 205
45 - DACIA SANDERO 204
46 - SKODA FABIA 202
47 - CITROEN DS5 201
48 - OPEL MOKKA 201
49 - VOLVO V70 200
50 - FORD C-MAX 193
 

EdK

Forumguru
wat me opvalt is het belachlijk hoge aantal Up's tov de CitiGo en de Mii

willen de mensen een goedkopere wagen en nemen ze evengoed nog een relatief dure Up .......
 

Badnews

Senior Member
Zijn dit verkopen of op kenteken zetten?
bij kenteken kan ik me voorstellen dat er nog weinig OIII's in zitten, omdat er nog veel in bestelling zijn.
voor mijn gevoel zijn er wel meer dan 100 gekocht, maar inderdaad minder afgeleverd.
 

Gunner

Forumguru
Zijn dit verkopen of op kenteken zetten?
bij kenteken kan ik me voorstellen dat er nog weinig OIII's in zitten, omdat er nog veel in bestelling zijn.
voor mijn gevoel zijn er wel meer dan 100 gekocht, maar inderdaad minder afgeleverd.
Het document heet 'autoverkopen', maar het zou net zo goed kentenregistratie kunnen zijn. Dat is niet helemaal duidelijk.

edit: het gaat dus wel om kentekenregistraties;

http://www.raivereniging.nl/actueel...uto-mei-laten-daling-van-37-procent-zien.aspx

De getallen van de octavia zullen dus de komende maanden gaan stijgen.
 
Bovenaan Onderaan