Octavia III

Gunner

Forumguru
Dat is nog maar afwachten omdat het in de omringende landen veel beter gaat met de autoverkopen. Volgens mij doet Nederland het het slechste van heel Europa.
 

Pietjebel

Nieuw lid
Gisteren bij de presentatie geweest. Hier staan twee Octavia's Combi's opgesteld en is vrij toegankelijk voor publiek. Het is in Goirle (noord-brabant) Dus als je vanavond tijd hebt ;)

jj2rt0.jpg


Hierbij de link naar het evenement.
http://www.noordhoektilburg.nl/home/nieuws/?i=gewoon-genieten-podium-voor-nieuwe-skoda-octavia-combi
 

Greggy

Actief lid
Cool! Wanneer is de officiele O3 Combi introductie dan? Ik dacht dat dealers de Combi's nog niet in de showroom mochten zetten tot de officiele NL intro. De eerste combi's worden/zijn al afgeleverd bij de dealers.
 

Altos

Banned
Gisteren bij de presentatie geweest. Hier staan twee Octavia's Combi's opgesteld en is vrij toegankelijk voor publiek. Het is in Goirle (noord-brabant) Dus als je vanavond tijd hebt :wink:

jj2rt0.jpg


Hierbij de link naar het evenement.
http://www.noordhoektilburg.nl/home/nieuws/?i=gewoon-genieten-podium-voor-nieuwe-skoda-octavia-combi

Had ik maar tijd...zou wel leuk zijn om met mijn kersverse hatchback te komen kijken...ik werk daar om de hoek...jammer...had best wielerkleding willen winnen :D
 

CoesDoes

Forumguru
Het val me net toevallig op dat ze bij testauto De 1.4 TSI redelijk op de staart hebben getrapt :D
Toerental valt nog best mee voor die snelheid lijkt me
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    115,6 KB · Weergaven: 95

sitechris

Donateur
Dat is de 140 pk TSI? Op zich wat je er van mag verwachten. Natuurlijk wel tellerafwijkinkje, dus dit komt redelijk overeen met de fabriekstop toch? Foto is genomen op vlakke weg?
 

CoesDoes

Forumguru
Klopt, is inderdaad wat je mag verwachten, vind het wel grappig dat ze het hebben getest en er een foto van hebben gemaakt.
 

Darkside

Forumguru
Ok dat is mooi. Ik meende dat dit namelijk niet mogelijk was icm DSG.
En zag het laatst op een passat dat het wel werkte. En vroeg me af of dat dan ook bij Skoda het geval was.

Dan is het alleen nog jammer dat je nog steeds je voet op de rem moet houden (in D) bij een stoplicht.
Bij de Golf hoeft zelfs dat niet.
 

Greggy

Actief lid
Was dat niet gewoon een setting? Iets van auto-hold of zo waardoor de auto niet meer kruipt? (dan bedoel ik dus niet hill-hold)
 

Darkside

Forumguru
Weet niet. De golf heeft een elektronische handrem. Als je dan remt en je staat stil. Zie je het groene rem icoon. Dan kan je je voet van het rempedaal halen. En blijf je staan.
 

CoesDoes

Forumguru
Ik vroeg de dealer of Front Assistant leverbaar is op de door mij bestelde 1.4 TSI, het antwoord was dat dit op mijn auto standaard is! o_O
Ik kan alleen vinden dat Adaptive Cruise Assistant altijd wordt gecombineerd met Front Assistant (en dat het niet leverbaar is op de 1.2 TSI en de 1.6 TDI), maar over Front Assistant zelf zie ik niks vermeld.
Uiteraard hoop ik dat hij gelijk heeft en dat het standaard is, maar zou dit toch graag van te voren weten (zodat ik het evt. nog toe kan voegen).
Heeft iemand hier al iets meer over gehoord?
 

Darkside

Forumguru
Ik dacht dat het idd onderdeel maakte van het acc pakket. Beide zijn wel zaken die uk wil. Maar dan op een 1.2.
 

TedVlemmings

Forumguru
Als optie staat het inderdaad in alle systemen samen met ACC, ik zal dat eerlijk gezegd even voor de waarheid aannemen en toch nog eens (elders) navragen.
 
Ik vroeg de dealer of Front Assistant leverbaar is op de door mij bestelde 1.4 TSI, het antwoord was dat dit op mijn auto standaard is! o_O
Ik kan alleen vinden dat Adaptive Cruise Assistant altijd wordt gecombineerd met Front Assistant (en dat het niet leverbaar is op de 1.2 TSI en de 1.6 TDI), maar over Front Assistant zelf zie ik niks vermeld.
Uiteraard hoop ik dat hij gelijk heeft en dat het standaard is, maar zou dit toch graag van te voren weten (zodat ik het evt. nog toe kan voegen).
Heeft iemand hier al iets meer over gehoord?
Ik kan front assistent nergens terugvinden. Wat houdt dat precies in?
 

CoesDoes

Forumguru
Ik kan front assistent nergens terugvinden. Wat houdt dat precies in?
Volgens Skoda: "Front Assistant en automatische remfunctie
Met een radar in de bumper scant de Front Assistant de zone voor de auto en schat hij continu de afstand, de richting en de snelheid van voorwerpen in die zone in. Als hij een risico detecteert, helpt hij de bestuurder de remafstand te verkorten door krachtiger te remmen.

Als de bestuurder helemaal niet reageert op een kritieke situatie, schakelt de Front Assistant de automatische remfunctie in. Uiteraard gaat daaraan eerst een reeks zowel akoestische als visuele (op het scherm van het instrumentenbord) waarschuwingen vooraf."
 
Volgens Skoda: "Front Assistant en automatische remfunctie
Met een radar in de bumper scant de Front Assistant de zone voor de auto en schat hij continu de afstand, de richting en de snelheid van voorwerpen in die zone in. Als hij een risico detecteert, helpt hij de bestuurder de remafstand te verkorten door krachtiger te remmen.

Als de bestuurder helemaal niet reageert op een kritieke situatie, schakelt de Front Assistant de automatische remfunctie in. Uiteraard gaat daaraan eerst een reeks zowel akoestische als visuele (op het scherm van het instrumentenbord) waarschuwingen vooraf."
Thanks! Zou erg prettig zijn als dit er standaard op zit!
 
Bovenaan Onderaan