Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

FredV

Banned
@jan49, met alle respect, daar staat wat er gebeurt bij 'normale' invoer.
Ook op de site van de RDW staat info over keuren etc.
Maar nergens vind ik hoe het nu met de belastingvrije auto's gaat.
Zijn die daarna ook belastingvrij, omdat die bpm en mrb alleen voor nederland geldt?
Met andere woorden, heeft de bijv Duitse Greenline exact dezelfde typegoedkeuring als de nederlandse versie en daardoor recht op de belastingvrijstelling?
Of is de GL speciaal voor nederland gemaakt?

peperskoda

Forumguru
@FredV: Dat antwoord is vrij simpel te geven. Wanneer je op de duitse Skoda website kijkt dan zie je dat ze daar ook een Greenline voeren met exact dezelfde uitstoot als de NL uitvoering. Het apparaat kost daar alleen een beetje meer, dus om het ding voor minder hier naar toe te krijgen zal de dealer toch met een niet kinderachtige korting op de proppen moeten komen. Ik weet niet hoe dat in andere EU landen zit. Ik zie wel veel hybride auto's uit Italië komen, dus misschien dat daar dit type auto nog goedkoper is als bij ons.

FredV

Banned
@peperskoda, dank!
Ik vraag me af of andere dealers ook die optie hebben gebruikt, gezien het feit dat er blijkbaar verschillende uitvoeringen rondzwerven.

PC-fre@k

Banned
En hoe kom ik dan zonder auto bij een restaurant die de bon accepteert? De dichts bij zijnde is toch best een eind fietsen :O

Ik begreep van mijn dealer dat 95% van de productie naar Nederland gaat, maar ook dat is niet genoeg (motoren).

@peperskoda

Zie mijn links voor Duitse prijzen in een eerdere post.

Je moet daarbij de type-goedkeuring aanvragen (CVO - Certificate of Conformacy) om te controleren of dit wel echt een BPM vrij autootje is.

In Duitsland betaal je +- 80 euri voor kenteken + platen (zelf naar Nederland rijden).

In Nederland betaal je nog 100 euri RDW leges, 50 euro kentekenplaten.

That's it .....

De productiecapaciteit van de 1.2TDI-motoren bij Skoda is de bottleneck.
Als dat zo is dan moet de levertijd van Seat en Volkswagen dus hetzelfde zijn als die van de Fabia?

Collega heeft afgelopen week de Ibiza ST besteld, en die kreeg te horen binnen 2 maanden. Volgens de dealer heeft hij hem al in februari. Ik betwijfel het?

Scoop

Dan ben ik eens benieuwd of hij hem daadwerkelijk zo snel krijgt, hoop het voor je collega.
Als het echter klopt dat dat het daadwerkelijk een productie probleem van de motor is denk ik dat hij pech gaat hebben.

Het kan natuurlijk ook zijn dat zijn dealer auto's in voorruit besteld heeft.

FredV

Banned
Het kan natuurlijk ook zijn dat zijn dealer auto's in voorruit besteld heeft.
Dat niet alleen, maar als je er 100 toegewezen krijgt en je verkoopt als Skoda er 200, is de levertijd lang.
Als Seat er 100 toegewezen krijgt en hij verkoopt er 110, is de levertijd iets korter..
Vooralsnog zijn de Fabia GL en Polo BM hardlopers.

Voor hem hoop ik het ook, maar toch betwijfel ik het.
Maar het kan ook zijn dat de dealer met opzet zo snel heeft gezegd om te kunnen verkopen.
Hij heeft dezelfde motor als de rest hier. Mocht hij hem dus wel zo snel kunnen krijgen dan is het volgens mij geen probleem met motoren!

Denk niet dat hij een vooruit besteld auto krijgt omdat hij nog een paar opties die achteraf lastig zijn te monteren (b.v. getint glas). Tevens heeft hij een kleur waarvan ik niet verwacht dat een dealer die op voorraad wil hebben :)

FredV

Banned
Denk niet dat hij een vooruit besteld auto krijgt omdat hij nog een paar opties die achteraf lastig zijn te monteren (b.v. getint glas). Tevens heeft hij een kleur waarvan ik niet verwacht dat een dealer die op voorraad wil hebben :)
Ook vooruitbestellen is geen probleem.
Zoals je al eerder hebt kunnen lezen, zijn opties tot 3 weken voor de daadwerkelijke productie te wijzigen.
Dus ook dat zegt nietds over de levertijd.

Ja klopt.

Ik zelf heb dit geluk gehad hierdoor maar 6weken op mijn GL hoeven te wachten.
Andere hier op het forum die voor mij (16-8-2010) besteld hebben zijn nu nog aan het wachten helaas.

Kan ook kloppen wat fred zegt mbt het aantal toegewezen motoren per merk.

kevchenko

Nieuw lid
ik heb nu eens contact genomen met andere skoda-verkooppunten om te polsen of er geen stockwagens te verkrijgen zijn.
De ene beweert van wel, de ander niet.
Tevens vroeg ik eens (uit nieuwsgierigheid) hoeveel de levertermijn is als je nu besteld.
2 van de 3 gaven een antwoord die mij eerlijk leek (eind februari), maar dan heb je nog een die zei: 8 weken.
Dit kan toch niet! Skoda moet toch optreden vind ik. Maar ja, skoda: niks van communicatie...
Niet bepaald goeie klantenbinding!

Bovenaan Onderaan