Productie schema en levertijden Fabia ( FL )

FredV

Banned
Nee hoor, de kwaliteitscontrole blijft en welke fabriek heeft geen levertijden....
Bovendien, de vraag ligt alleen in Nederland erg hoog vanwege de bpm-zaak.

vinshi

Lid
ik blijf het wel vreemd vinden dat er toch steeds weer mensen zijn die hem na mij besteld hebben hem dan toch eerder hebben aan de opties kan het niet liggen want zoveel heb ik er niet besteld. (voorbeeld maandag 23 augustus besteld ik 18 kan hem deze week ophalen forumnaam AM.NEUMAN niks tegen deze forummer ik wens hem veel plezier met zijn greenline).Ik mag hem pas verwachten in januarie. Dit werkt niet goed in op mijn gemoets toestand ik wordt hierdoor steeds bozer maar helaas kan ik hier niets aan doen.Maar het kost mij iedere maand wel 250 euro +240 euro van beurt extra aan lasten die als ik de greenline op de afgesproken levermaand gekregen had niet meer had hoeven uitgeven.maar dit krijg ik wel mooi niet vergoed. vandaar mijn boosheid.

NielsW

Lid
Kan ik me iets bij voorstellen dat je hier niet zo blij mee bent. Ik zou hier ook niet op zitten te wachten.
Vraag me overigens wel af, hoeveel auto's kan zo'n fabriek per dag eigenlijk produceren?

Noord26

Forumguru
Daarom is het verstandig bij de aanschaf van een nog te maken auto duidelijk afspraken te maken omtrent je eigen voorwaarden. De achterzijde vermeld de rechten en plichten van de koper en verkoper, cq BOVAG-voorwaarden. Maar wie houd je tegen om de verkoper echt aan zijn woord te houden?

Zo heb ik zwart-op-wit laten zetten wanneer de auto 3-4 weken later als gepland afgeleverd zou gaan worden ik een gratis splinternieuwe set winterbanden met stalen velgen en wieldoppen zou ontvangen van mijn eigen keuze qua merk band/type. De extra 4 weken is net gehaald (incl 2 de weken fabriekssluiting). Mocht het later worden dan stonden er nog bijvoorbeeld gratis onderhoudsbeurten en verlengde garantieperiode tegenover.

Nu is het gebleven bij de wintersloffen en een volledige poetsbeurt bij de eerste onderhoudsbeurt. De dealer heeft de nodige moeite moeten doen om die 4 weken latere levering nog te halen, want hij heeft geschoven met anderen die GL's besteld hadden.

Ik heb dit gedaan met het oog op de populariteit en de lijst met opties die ik heb aangestreept. De poetsbeurt is gekomen omdat ik woensdag tekende voor de auto en op zaterdag de bestelling pas volledig door gegeven was aan de importeur.

vinshi

Lid
dus jij vindt het helemaal niet erg dat anderen de dupe zijn geworden van jouw eisen????? je zegt het zelf al dat de dealer is moeten gaan schuiven met andere greenlines. ZULLEN DE ANDERE KLANTEN LEUK GEVONDEN HEBBEN dat hun greenline later en later kwam P.S. wie is die dealer weten we in een keer dat we daar niet hoeven te gaan.

EdK

Forumguru
Dealer in mijn woonplaats zei 3 weken terug dat de levering van de GL's een loterij is.
Ze ( de dealers ) weten het vaak zelf niet meer.
Ene moment moeten zeeen klant bellen dat het vertraagd is met 6 weken en de week erna staat hij bij hun op de trailer voor de zaak.

Men hoopte met nadruk op hoopte dat het vanaf 2011 weer op normale levertijden aan zou komen.

Noord26

Forumguru
Mooie conclusie hoor.. Die hoofdletters zijn nergens voor nodig. Er is niemand de dupe geworden, naar eigen zeggen van auto Noordhoek. Want er is ook geschoven met voorraad/demo GL's die van Noordhoek in de wachtrij stonden. Klanten staan daar altijd voorop is mijn ervaring en die van anderen. Ik begrijp niet dat u 8 weken extra levertijd accepteert zonder compensatie?

Een beetje behoorlijke aanschaf met een aantal voorwaarden is toch wel redelijk standaard? Niemand kan er iets aan doen dat u verder geen leveringsvoorwaarden heeft gesteld. Gezien de populariteit van de Polo BM met dezelfde motor had u toch ook even iets verder kunnen kijken?

Gezien de BOVAG-voorwaarden kunt u met 60% overschrijding van de levertijd en een schriftelijke in gebreke stelling uw GL gewoon annuleren hoor, zonder kosten. Er zijn inmiddels genoeg bedrijven die er een aantal op voorraad hebben staan. Dat beperkt wel iets in kleur en opties, maar u zult niet de eerste zijn op dit forum die het via die weg zou kunnen gaan doen.

FredV

Banned
Het is wel zo dat op voorraad GL's bestellen niet door Pon in dank wordt afgenomen, om het voorzichtig uit te drukken.
Ik las oook iets dat iemand via parallelimport sneller aan zn GL was gekomen.
Wat ik me dan onmiddellijk afvraag hoe dat dan met typegoedkeuring en BPM en MRB vrijstelling zit.
Want de uitvoering die hij kreeg, week qua uitrusting wel af van de NL-versie.

robbiebee

Actief lid
@noord26,

Strakke eisen die je gesteld hebt, ben je toevallig inkoper van beroep ? Ik snap dat sommige dit niet waarderen maar ik zeg maar zo hadden ze dit ook maar moeten doen. Ik heb mijzelf ook in de luren laten leggen door geen aanvulende eisen te stellen :1884: bij overschrijding van de levertijd.

erik2907

Actief lid
@vinshi

Zou het niet zo kunnen zijn dat je Greenline van de autotransporter / trein afgedonderd is en dat ze gewoon een compleet nieuwe moeten produceren?
In mijn jonge jeugdjaren heb ik een half jaar bij een auto importeur gewerkt en het gebeurde nog wel eens dat er iets mis ging met auto's die geleverd werden. Je wilt toch ook geen auto hebben die van zo'n transporter afkomt en bij het lossen naast de rijplaten op zijn zijkant belandt.

@robbiebee en anderen,

Ja, normaal stel ik ook aanvullende voorwaarden, maar heb dat nu niet gedaan.
Mijn inruilprijs staat vast van de oude auto. Wachten is natuurlijk vervelend, maar vanuit het kostenaspect gezien rijd ik nu drie maanden gratis en heb dus in dit half jaar dat ik moet wachten geen enkele afschrijving meer.
Dat is dan toch de positieve kant van het verhaal!

Zou ik geen auto ingeruild hebben, dan had ik beslist een Fabia uit Duitsland gehaald! Heeft m.i. nog voordelen ook, omdat daar de uitvoering van de Fabia Greenline op bepaalde punten anders is (bvb ook schijfremmen achter).

Nu zullen jullie wel gelijk roepen, waarom heb je je auto dan ook niet gewoon bij een dealer in Duitsland ingeruild, dat kan toch ook?

Tja....dat kan wel, maar was gezien de inruilprijs absoluut onaantrekkelijk.

@FredV

Even voor je gekeken op mobile.de
Prijzen vanaf 13.500 incl. BTW. Nieuw model 2011 vanaf ong. 14.000 euro

Aangifte bij RDW zal een formaliteit zijn, maar als je het precies wilt weten kan ik het wel voor je navragen.

Hij moet natuurlijk wel op kenteken gezet worden en de RDW zal hem wel willen zien (i.v.m. mogelijk toegevoegde opties), maar dat zal niet echt veel kosten.

@FredV

Prijzen vanaf 13.500 incl. BTW.
Nieuw model 2011 vanaf ong. 14.000 euro incl. BTW

Aangifte bij RDW zal een formaliteit zijn, maar als je het precies wilt weten kan ik het wel voor je navragen.

Hij moet natuurlijk wel op kenteken gezet worden en de RDW zal hem wel willen zien (i.v.m. mogelijk toegevoegde opties), maar dat zal niet echt veel kosten.

jan49

Actief lid
ik zie een andre prijsen voor de Greenline

zie hier http://www.skoda.de/index.php?e=348-9-1-2 pak dan pdf bestand met Fabia Preise und ausstattung

gr jan:koffie:

@FredV

Prijzen vanaf 13.500 incl. BTW.
Nieuw model 2011 vanaf ong. 14.000 euro incl. BTW

FredV

Banned
inderdaad:
1,2 TDI 55 kW
Dieselmotor
17.380,00 €

IK heb wel een indruk hoe importeren normaal gesproken gaat en of dat voordeliger is of niet.
Maar in dit geval met BPM-vrijstelling en geen MRB ligt het toch wel iets anders dacht ik zo en minder simpel als 'normale' invoer.

jan49

Actief lid
hoop info

op deze site vindt je een hoop info http://www.autobelastingen.nl/
gr jan:koffie:

quote=FredV;205673]inderdaad:
1,2 TDI 55 kW
Dieselmotor
17.380,00 €

IK heb wel een indruk hoe importeren normaal gesproken gaat en of dat voordeliger is of niet.
Maar in dit geval met BPM-vrijstelling en geen MRB ligt het toch wel iets anders dacht ik zo en minder simpel als 'normale' invoer.[/quote]

Vandaag nog maar even contact gehad met mijn dealer.
Besteld bij de leasemaatschappij door mijn werkgeven: eerste week augustus.
Besteld door de leasemaatschappij bij de dealer: eerste week september.
Eerste verwachte leverdatum: eind december, leveren 1e week januari.
Op dit moment is de verwachte leverdatum februari / maart :|

Snap er echt geen $&#@*$#$ van dat andere hem dus wel snel hebben.
Dat wekt ondanks die €100,- toch wel woede.

EdK

Forumguru
ja die € 100,00 is juist zwijggeld dus niet mopperen !
Maar dealer heeft niet gezegd wat reden zou kunnen wezen ?
Zijn namelijk bepaalde extra's die juist extra levertijd veroorzaken omdat leveranciers deze niet voldoende kunnen aanleveren.

Bovenaan Onderaan